Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Cursus e-gitaarbouw Drenthe???

    Hoi,

    Ik wil graag zelf een e-gitaar bouwen (geen bouwpakket)
    Nu wil ik daar graag een cursus voor volgen in de buurt van Emmen (Drenthe) of Zwolle
    Ik heb gezocht en er zijn er heel aanbieders maar heb niemand kunnen vinden in deze regio.
    Zag een goede Peter Damm in Breukelen maar dat is voor mij veel te ver weg.

    Ik hoop dat via het gitaarnet forum mij iemand op weg kan helpen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Assen
    Berichten
    109

    Standaard

    deze zit in Borger: http://www.guitarsrecycled.nl/. geeft boekjes uit hoe je zelf een partscaster kan bouwen, maar geeft ook cursussen volgens mij

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    kan ook perfect zonder cursus hoor. oa op dit forum vind je heel veel info in de bouwtopics. Je kan ook een boek gebruiken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Assen
    Berichten
    109

    Standaard

    Aaron Stonebeat (Assen) ontwerpt bouwt al zn gitaren zelf (niet uit parts maar from scratch) en heeft er ook een aardige handleiding over gepubliceerd, die volgens mij ook op GN te vinden is

  5. #5

    Standaard

    Hoi TeleK,

    Dank je voor je reactie. Ja dat is de enige die ik ook gezien heb, maar dat is meer een bouwpakket.
    Zoek een cursus zoals bij http://peterdammguitars.webs.com/ waarbij je van scratch af je eigen gitaar gaat bouwen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    aaronstonebeat doet geen bouwpakketten hoor: hier kan je zijn boek downloaden http://www.aaronstonebeat.nl/mijn-boek/

    verder zijn er vele andere boeken ao dat van melvin hiscock enz...
    staat zelfs een lijstje van hier op het forum denk ik.

  7. #7

    Standaard

    Thx Barno, ik weet het en heb zelf al ooit een boek gekocht en gereedschap en ben al wel eens aan het stoeien geweest met een stuk hout. Kwam echter niet zo ver... en kost heel veel tijd om alles zelf uit te zoeken. Zou het graag van een iemand leren die het vak beheerst...

  8. #8

    Standaard

    Die van Melvin Hiscock heb ik :-)

  9. #9

    Standaard

    Paar vragen:
    1. Wat voor houtbewerkingservaring heb je?
    2. Wat voor gitaar zou je willen bouwen?
    3. Wat voor gereedschappen heb je tot je beschikking?
    4. Wat voor budget had je in gedachte?

    Je kan 'gewoon' zonder les, met behulp van het internet, best heel ver komen en prachtige gitaren maken. Zo zijn de meesten van ons (inclusief ikzelf) begonnen, en het gaat prima. Maar het is wel zo dat een cursus een deel van de onzekerheid en het risico wegneemt. Daar betaal je dan ook wel voor. Het is wel makkelijker om van iemand te leren door 1:1 (of 1:groep) te zien/horen hoe iets gedaan moet worden. En je hoeft dan ook niet zelf allerlei dure gereedschappen aan te schaffen, maar mag ze wel gewoon gebruiken (vlakbank/vandiktebank/lintzaag/cilinderschuurmachine zijn niet *nodig* maar wel heel *prettig* om te hebben als je gitaren wil gaan maken)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ja, als je een cursusmens bent, mss beter dat. zelf heb ik nooit een boek gelezen, maar alles geleerd op het internet oa veel tutorials op yt. (maar in het begin ook veel fouten gemaakt, dat heb je dan natuurlijk) Ik meen dat forummer zeppo een gitaar is gaan bouwen bij een Brit, die zo'n aanbod heeft om onder begeleiding te bouwen. maar dat moet je even opzoeken of vragen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top