Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    vraagje Warmoth Gitaar nek. Aan te raden?

    Hey!

    Ik ben van plan mijn stratocaster te verbeteren, en wil er een nieuwe nek op zetten. Nu heb ik eentje ontworpen op www.warmoth.com . Heeft iemand hier goede ervaring mee? En hebben jullie nog tips voor als je een nieuwe nek gaat bestellen/ erop zetten?

    Groetjes Didaa
    Laatst gewijzigd door Javaca; 17 mei 2013 om 09:35

  2. #2

    Standaard

    Warmoth is een beetje de top-end voor 'standaard' custom halsjes. Als je een Fender strat hebt of een correct gelicensde zal de hals zonder problemen moeten passen. Mijn eerste gitaar is 100% Warmoth onderdelen, en het is echt een prima instrument.

    Qua tips, tja...wat mis je bij je huidige hals? Wat wil je met de nieuwe bereiken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Hou er rekening mee dat de frets waarschijnlijk nog gevlakt en opnieuw rondgezet moeten worden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    top spul ,...en eigenlijk nog kwalitatief beter dan origineel Fender ....

    me hele bas is Warmoth ,....alleen het ijzer-beslag is nog origineel Fender ( en dat komt op zich ook alweer uit de Schaller fabriek , hahahahahaha )

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Hou er rekening mee dat de frets waarschijnlijk nog gevlakt en opnieuw rondgezet moeten worden.

    ????????

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Dat is meer een just in case disclaimer, ik heb bij zo'n 30 nekken maar 1 keer 1 fret moeten vlakken. Warmoth vlakt zelf niet maar hun hout is zo stabiel en hun fretwerk zo goed dat je meestal een nek krijgt die je zo op een body kunt schroeven zonder verder iets te hoeven doen. Het enige dat er mis kan gaan is dat het hout van de neck iets gaat werken tijdens de vlucht van de uw naar europa en dan moet je wellicht vlakken ( maar ze sluiten het dus niet uit)
    life sucks and then you die

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Enig nadeel dat je hebt bij Warmoth is dat ze ERG stug zijn in de opties die ze aanbieden. De dingen in de drop-down menus zijn beschikbaar, maar wee uw gebeente mocht je een custom-aanpassing hebben. Dan gaat dat gewoon niet.

    Ik zou zeker ook musikraft en USACG niet uit het oog verliezen. Musikraft zit qua kwaliteit op Warmoth-niveau, en is flexibeler qua opties, vooral naar vintage-correctheid toe als je daar nood aan hebt (spacing van de dots, veneer fretboards,...) en halsprofielen. USACG heeft dat ook, maar heeft als nadeel dat het geen fender-kop heeft (al kan die daar wel perfect uitgeschuurd worden, er zit namelijk gewoon een klein "tandje" aan)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    qua profiel heb ik bij Warmoth een paar keer al de fatback genomen en die zelf naar mijn persoonlijke smaak bijgeschuurd, het voordeel daarvan is dat hij echt helemaal naar mijn hand gaat staan en ik niet afhankelijk ben van hoe een andere fabrikant vind wat een V naar C verloop neck profiel is.
    Musikraft gebruik ik zelf voor vintage Charvel en Fender omdat ze dichter in de buurt van de vintage modellen van deze fabrikanten komen (ze zijn nog niet perfect maar wel close) maar als ik gewoon voor een goede neck met stabiel hout wil gaan dan toch liever warmoth (ik heb voor de liefhebber nog een getordeerde birdseye san dimas neck van Musikraft )
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top