Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Fender Jazz

  1. #1

    Standaard

    Ik weet een zo goed als nieuwe Fender Jazz te koop. Kan iemand me zeggen wat de nieuwprijs van die gitaar in 2001 geweest is.
    (ongeveer)
    Groeten SnapTee

  2. #2

    Standaard

    €1000,- ?

  3. #3

    Standaard

    Praten we hier over een Mexikaanse of Amerikaanse Jazzbass ?

    Mexikaanse standard Jazzbass ( passief )kost c.a. 600 € ( zeg maar 1350 piek )

    Amerikaanse standard Jazzbass ( actief ) kost c.a. 1400 € ( zeg maar een kleine 3200 piek )

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    uh.. dat was ik dus... grmbl.. waarom wordt je passwd niet in een cookie gezet ??

  5. #5

    Standaard

    Aan de prijs te zien moet het een Mexicaan zijn. Wat vinden de kenners van een Mexicaanse F.Jazz? Ik bedoel kwaliteit, geluid, "bespeelbaarheid"?


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ik heb er een gehad..
    Speelt heerlijk, klinkt ook lekker..
    alleen 't is een passieve bass en dat is ffkes wennen als je actief gewend bent..

    hij heeft ook single-coil pickups, wat betekend dat ie gaat brommen als je te dicht bij een lamp/versterker/whatever gaat zitten, want hij neemt de 50hz van de netspanning op.. maar als je er een paar Bartolini hummfuckertjes inzet, dan heb je echt een leuk dingetje.

    Als persoonlijke noot moet ik wel ffkes toevoegen dat je goed moet kijken naar de tuners.. de tuners op de jazzbass die ik had zaten niet echt netjes erop, daarom heb ik hem ook teruggebracht naar de winkel.

  7. #7

    Standaard

    Mijn Fender JB USA kostte een paar jaar geleden Fl 2300 (1044 euro). Dat is wel passief. Reken in 2001 dan maar op zo'n Fl 2600. (persoonlijk vind ik passief mooier klinken).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top