Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Reverb in Fender Champion 600

    Hallo,

    Weet iemand of het mogelijk is om op redelijk eenvoudige wijze een reverb in te bouwen in den Fender Champion 600 versterker?

    Ik heb een veerunit liggen en wil die graag gebruiken maar waarschijnlijk moet er intern in de versterker ook wel het een en ander gebeuren. Als het mogelijk is, kan ik dan ook gebruik maken van de bestaande buizen of moet er bijgeplaatst worden (gaarne ook een schemaatje)?

    Heeft er iemand ervaring mee, is het te doen of wordt dat een onmogelijke klus die de moete niet waard blijkt?

    Groeten,

    Pie_err.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Een schema heb ik niet, maar er moet zeker een voorversterker buis bij, en een circuitje. Is het niet handiger om er gewoon een bijv. een EHX Holy Grail voor te zetten - gebruik ik ook bij mijn Silverface Champ. Scheelt een hoop gedoe, en volgens mij heeft de 600 ook een printplaat, en geen point to point constructie......

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Je hebt een driver, een recovery en een mixer schakeling nodig. Waarschijnlijk meer onderdelen dan je er nu in hebt zitten.
    Nico


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    En het zou natuurlijk ook wel leuk zijn als je een en ander kan instellen naar behoefte.

    Gaatje boren > potmetertje > past dat wel op de print? Allemaal zaken die eerst bekeken moeten worden.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb nog wel een schakeling om te switchen tussen een reverbtank en een digitaal bakje

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat het handig is toch maar te gaan kijken naar een Holy Grail.'Hoor ik wel aardifge berichten over. Iemand ervaring hiermee?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2011
    Locatie
    Zaanstad
    Berichten
    201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pie_err Bekijk bericht
    Hallo,

    Weet iemand of het mogelijk is om op redelijk eenvoudige wijze een reverb in te bouwen in den Fender Champion 600 versterker?

    Ik heb een veerunit liggen en wil die graag gebruiken maar waarschijnlijk moet er intern in de versterker ook wel het een en ander gebeuren. Als het mogelijk is, kan ik dan ook gebruik maken van de bestaande buizen of moet er bijgeplaatst worden (gaarne ook een schemaatje)?

    Heeft er iemand ervaring mee, is het te doen of wordt dat een onmogelijke klus die de moete niet waard blijkt?

    Groeten,

    Pie_err.
    Hoi Piet err,
    Er is een leuke kit te koop. Hij staat nog wel eens op ebay.

    http://triodeelectronics.com/6g15reverbkit.html

    Leuk om te bouwen ook.
    Willem

  8. #8

    Standaard

    Lijkt me een leuke kit. Voor Pierre; bedenk wel dat dit een losse reverb-unit is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top