Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Lampen 6 jaar oud fender deluxe

    Hey

    Ik ben van plan een Fender Hot Rod Deluxe te kopen, de lampen zijn echter al 6 jaar oud (ik ken de verkoper heel goed).
    Ik weet dat het een zéér degelijke versterker is, maar wil toch even zeker zijn dat er niets aan de versterker zelf beschadigd kan zijn. Is het 'gevaarlijk' om er nu op te spelen? Met zo'n oude lampen?

    thanks!
    David

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Gevaarlijk is het niet, als de buizen 'op' zijn dan wordt het geluid slechter.
    Belangrijker is hoeveel de versterker gebruikt is : Elke week 2 uurtjes tijdens de repetitie is niet veel en dan zullen de buizen waarschijnlijk nog niet versleten zijn, maar dagelijks een uurtje of drie op volle bak is een ander verhaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Gevaarlijk is het niet, als de buizen 'op' zijn dan wordt het geluid slechter.
    Belangrijker is hoeveel de versterker gebruikt is : Elke week 2 uurtjes tijdens de repetitie is niet veel en dan zullen de buizen waarschijnlijk nog niet versleten zijn, maar dagelijks een uurtje of drie op volle bak is een ander verhaal.
    6 Jaar is sowiso wel redelijk lang hé denk ik? Hij is nu zelf drummer dus, vroeger heeft hij hem wel wat op laag volume gebruikt. En nadien wat gitaristen die af en toe komen jammen .. Maar wel regelmatig op 'extreem' luid volume. Als ik er nu op speel hoor ik op stil volume precies vanalles meeresoneren.

  4. #4

    Standaard

    Een maand of drie geleden had ik het genoegen iemand over de vloer te hebben met een fifties tweed Fender bak. Ik zou geloven dat de originele buizen er nog inzaten en me in jouw geval niet druk maken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Een maand of drie geleden had ik het genoegen iemand over de vloer te hebben met een fifties tweed Fender bak. Ik zou geloven dat de originele buizen er nog inzaten en me in jouw geval niet druk maken.
    Maar ik hoor wel dat er iets niet juist is hoor, op laag volume hoor ik zoals ik al zei vanalles mee'resoneren'.. Een héééél lichte 'distortion' zeg maar ... moeilijk uit te leggen

  6. #6

    Standaard

    En dan concludeer je dat de buizen vervangen moeten worden?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    En dan concludeer je dat de buizen vervangen moeten worden?
    Dat is het enige waar ik aan kan denken.. Andere oorzaken?

  8. #8

    Standaard

    Een reverb die meetrilt? Zet hem eens op een extern cabinet en schakel de interne speaker uit. Luister of het er dan nog is.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    Dat is het enige waar ik aan kan denken.. Andere oorzaken?
    De gedachte aan buizen is zo gek nog niet maar er zij legio andere oorzaken voor resonantie te bedenken. Kom ook wel eens ampjes tegen van 40+ met nog originele buizen maar daar mankeerd dan ook wel een en ander aan. Als het idd buizen zijn kun je daar met het heft van een schroevedraaier tegen tikken (gepast geweld weet je wel) Als de buizen gaar zijn zal dat zeker te horen zijn. Kleine buisjes kun je zo vervangen maar bij de grotere moet bij sommige deLuxe de bias instelling afgeregeld worden.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Als ik op de buizen zachte tikjes geef komt er niks door de luidspreker (volume op 3)..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top