Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 147
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mdf stripen, dear Ike, wanneer heb je volgende afspraak met je therapeut??

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    mdf stripen, dear Ike, wanneer heb je volgende afspraak met je therapeut??
    Eigenlijk heb ik het op advies van mijn therapeut zo gedaan

    Eigenlijk zit het zo: Ik heb nog die mooie tele mal liggen die Cocobolo heeft gemaakt. De nek die ik moet gebruiken voor de Ouray is net een paar millimeter breder. Ik heb dus de bestaande tele mal gekopieerd, in de lengte doorgezaagd en er een strip, met de juiste dikte, tussen gelijmd.

    En, voila, een exact passende mal op de gewenste dikte / breedte
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Een fretboard gemaakt van padouk. 't Lijkt wel bruin op de foto maar het is toch echt rood.

    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Padouk, ik heb ook nog n stuk liggen voor n fretboard hier. Ligt al ruim n half jaar in het kartonnetje, is nog niet erg bruin geworden. Nog steeds de originele kleur. Heerlijk licht hout, mooie taptone, mooie fontijnachtige tekening met allemaal nerfgaatjes erin.

    Die originele Ouray heeft in mijn meest nederige van opinies toch een beetje een nineties soft-design Ikea vibe, zo met die top die de body raakt in de radius, en die satijnlak (...) hehe sorry.

    Met het fretboard wijk je al af van ;t origineel, wat zijn nog meer veranderingen die je gaat uitvoeren t.o.v. het origineel?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Er blijft van het origineel weinig anders over dan de vorm van de body, inclusief tear drop klankgaten, en de vorm van de headstock.

    Het origineel is, voor zover ik kan nagaan, een soort thinline (gefreesde body). Deze krijgt gebogen zijkanten - semi hollow. De body zal ook iets groter worden dan het origineel. Op het breedste punt is de body 37 cm. Qua grootte zal hij in de buurt komen van een ES335.

    Achterkant en zijkanten zijn van mahonie, de top wordt "iets lichts" (esdoorn, essen o.i.d.). Deze krijgt ook een binding waarbij ik zit te denken aan turtoise. Nek wordt ook mahonie, met padouk fretboard dus. Geen binding.

    Er komen geen humbuckers in maar waarschijnlijk Retrotrons van GFS (vgl. Filtertrons). Ook de brug wordt anders. Hierbij denk ik aan een Schaller 3-D6 .
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Vandaag even begonnen met de nek. Ik had nog een bovenfrees vlakbakje dat ik praktisch nooit gebruik dus dat heb ik omgebouwd naar een vlakbak voor de scarf joint. Werkt perfect!

    Hier de nek:



    en hier de headstock:



    Goeie fit. De zaak ligt nu in de lijmklemmen.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Ondertussen ben ik me een beetje aan het oriënteren op het gebied van pups en verdere electronica toestanden. Ik ben geen held op dit gebied maar ik moet er toch mee aan de slag en de bestelling voor de onderdelen moet ook binnenkort de deur uit.

    Uitgangspunt: Ik wil geen oerwoud van knoppen en schakelaars. 1 3way switch in de bovenste hoorn en max 3 draaiknoppen onderaan!

    Het plan is om een setje Retrotrons te bestellen bij GFS. Nou zag ik op hun site dat ze worden geleverd met 4 draden zodat je ze kunt splitten. Op zich zei me dit niet zoveel maar ik heb me een beetje ingelezen en de uitleg op deze site: http://www.smitspickups.com/coiltapping.htm was zelfs voor iemand met mijn geestelijke vermogens, op het gebied van electronica, redelijk te volgen.

    Dus, het lijkt me wel wat om dat ook te gaan doen. Op verschillende sites heb ik gelezen dat GFS, voor de verschillende bedradingsschema's verwijst naar de schema's van Seymour Duncan. Dus hier maar eens gekeken en ik kom uit op dit schema:
    Klik voor schema.

    Als ik het goed begrijp kunnen de elementen hier afzonderlijk worden gesplit d.m.v. de twee push-pull pots die ook als volumepot fungeren.

    Er zijn, in het schema, 2 tonepots die ik eigenlijk zou willen vervangen door een stacked pot zodat ik op m'n max van 3 draaiknoppen uitkom.

    Zie ik, in mijn onschuld, nog iets over het hoofd of is dit een werkbaar iets??

    En dan nog iets: Ik heb altijd begrepen dat je voor humbuckers 500K pots gebruikt en voor single coils 250K pots. Hoe zit dat nou met dat splitten. Zoals ik het begrijp schakel je dan de ene helft van de humbucker uit zodat je een single coil overhoudt. Maakt het dan niet uit dat die single coils gebruik maken van 500K pots?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2013
    Locatie
    Gent
    Berichten
    26

    Standaard

    Yep, klopt allemaal Ike. Je kan ook gewoon 1 (gewone) tone knop nemen als aparte toonregeling voor beide pickups geen noodzaak is.

    Wat potwaarden betreft: neem de 500Kohm pots. De single coils weten er gerust weg mee ! Veel succes !

    Mooi ontwerp , het wordt vast puik !
    "The sweet ain't the sweet without... euh... the sweet..."

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitar Tech 3 Bekijk bericht
    Yep, klopt allemaal Ike. Je kan ook gewoon 1 (gewone) tone knop nemen als aparte toonregeling voor beide pickups geen noodzaak is.

    Wat potwaarden betreft: neem de 500Kohm pots. De single coils weten er gerust weg mee ! Veel succes !

    Mooi ontwerp , het wordt vast puik !
    Thanks! Ik zocht even een bevestiging omdat ik me altijd een beetje (veel) onzeker voel op het gebied van electronica.

    Volgens mij kan een aparte toonregeling wel belangrijk zijn als je met 1 humbucker en 1 single coil speelt maar dat is maar een gedachte. Ik weet niet of dat ook klopt.
    Hoe belangrijk is een aparte toonregeling eigenlijk?

    Ik zou van die stacked pot misschien ook één kunnen gebruiken als master tone en de andere als een variabele coil split (?)
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Nog iets verder filosoferend over de electronica kwam ik op het volgende:

    Het zou toch ook mogelijk zijn om beide volume (push/pull) pots te vervangen door stacked pots waarbij de bovenste pot het volume regelt en de onderste dienst doet als variabele coil split (?)

    Daarnaast kan dan de tone pot gewoon stacked blijven.

    Je krijgt dan dus:

    2 x volume
    2 x variabele coil split
    2 x tone

    Overspeel ik m'n hand hier of kan dit ?

    Eerst maar eens bezig met de tops voor de gitaar want daar kreeg ik gisteren het hout voor binnen: Mooie mahonie top voor de achterkant en een rustige esdoorn top voor de voorkant (met dank aan Rick Koorman).
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top