Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard Fender Showman Blonde 1964

    Dag heren

    Ik ben gisteren een blonde showman gaan testen maar heb er toch mijn bedenkingen bij:

    a) is de grill(van een silverface) ooit zo verkocht in combinatie met de blonde tolex?

    b) is de tolex origineel(hij is nogal geel)? Hoe kan je dit ontdekken?

    Hier enkele foto's:





    Waarom is MIDI zo lastig?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    Dag heren

    Ik ben gisteren een blonde showman gaan testen maar heb er toch mijn bedenkingen bij:

    a) is de grill(van een silverface) ooit zo verkocht in combinatie met de blonde tolex?

    b) is de tolex origineel(hij is nogal geel)? Hoe kan je dit ontdekken?

    Hier enkele foto's:





    Volgens mij is er wel meer niet origineel........
    zie: http://ampwares.com/amplifiers/fender-blonde-showman/
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Volgens mij is er wel meer niet origineel........
    zie: http://ampwares.com/amplifiers/fender-blonde-showman/
    Nico, waar doel je juist op?
    Waarom is MIDI zo lastig?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Kijk maar:



    Je moet het behandelen als een "player'.... Lijkt op een knutsel amp. Dingen als tolex faceplate en stof voor de speaker lijkt niet meer origineel. De vraag is dus of het chassis ook een samenraapsel van onderdelen is of dat die nog (relatief) origineel is. Deze amp zou tussen de 500 en 900 euro waard zijn als hij redelijk speelt. Als trafo's en chassis redelijk origineel zijn dan is met nieuwe grill cloth en brownface plaat achter de knoppen wel wat te maken van deze amp.

    Als de speaker speakerrot heeft (verteerde randen, misschien gedemagnetiseerde speakermagneet) en enkele onderdelen zijn niet meer origineel (twee verschillende trafo's (nummers kloppen niet) en hij klinkt slecht, geeft klappen, ruist, dat soort dingen. Dan kun je dat gerust van die 500/900 range aftrekken. Als het cabinet ook niet origineel is, maar zelfbouw, dan blijft er qua waarde niet veel over.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 8 mei 2013 om 11:36
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Het is volgens mij zelfs geen Silverface doek..... Ik zou om foto's van de binnenkant vragen. Dus in het chassis
    Nico


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard

    Oké, die kan ik in de loop van de week wel gaan maken.
    Waarom is MIDI zo lastig?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Novanex grille doek?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #8

    Standaard

    De faceplate is van een blackface Showman en deze is niet blonde!



    Het speakerdoek lijkt me niet origineel........
    Maar de tolex; tja. Er werden bij Fender wel eens blonde modellen uitgevoerd met een blackface faceplate. Had er laatst een Blonde bassman zo. Was een van de laatste die gemaakt werd.
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2012
    Locatie
    Vlaams-Brabant, België
    Berichten
    156

    Standaard

    Zwarte knoppen betekent niet dat het een blackface is, net zoals blonde knoppen niet betekenen dat het een brownface is!

    In de overgangsfase tussen blackface brownface tussen '64 en '65 zijn er behoorlijk wat amps verkocht die combinaties hadden van black- en brownface kenmerken.

    Ik heb zelf bijvoorbeeld een blackface Tremolux die wel origineel blonde tolex en een gouden speakerdoek had en heeft.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Lijkt me gewoon een originele showman (zo genaamde single showman) 8 ohm uitgang met een jbl in een tonering cabinet.
    Zo op het oog origineel op het speaker doek na.
    Je had eerst de blond roughtolex brownfaces toen smooth tolex toen bij de overgang naar bf combinaties tussen smooth tolex blonde met bf faceplate (brownface >>bruine faceplate..blackface>>zwarte face plate ...silverface>>zilveren face plate).
    Als je wil weten of het binnenwerk ok is even een foto van de trafo kant van het chassis en van de binnen kant van het chassis (mooie detail foto hoge resolutie zodat we de werestanden en condensatoren alsmede de potmeters goed kunnen zien geeft wat meer inzich.Heb er ooit een opgeknapt was een 64er identieke looks meen wheat grilcloth .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top