Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard beste compressor MXR

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een goeie compressor ik gebruik bijna altijd pedalen van mxr dus twijfel ik tussen volgende modellen.

    MXR102 Dyna comp

    MXR CSP028 1976 VINTAGE DYNA COMP

    MXR M132 SUPER COMP

    MXR CSP202 CUSTOM COMP

    Versterker is een jcm 800 van 81

    Iemand ervaring met Compressors graag jullie menning

    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik vind de vintage dynacomp aanmerkelijk beter dan de standaard dynacomp. Je zit dan wel met het nadeel dat er geen led en adapteringang op zitten. De andere twee ken ik niet.

  3. #3

    Standaard

    De vintage dynacomp klinkt inderdaad een stuk beter dan de "gewone". Verder zou ik toch eens kijken naar wat andere compressors.

    Zelf heb ik de Mr Squishy van Toadworks, was precies wat ik zocht, heel erg transparant maar geeft ook de mogelijkheid om zo'n "platgedrukte" sound te krijgen.
    Maar ik zou zeker ook eens kijken naar compressors van Analogman en ook die van Keeley. Allemaal te gekke compressors die naar mijn smaak veel beter (m.a.w. transparanter) zijn dan die van MXR.

    Echter, als je een echte oude Dynacomp zou kunnen bemachtigen zou het dan wel weer te gek zijn! Nog moet ik melden, dit zijn allemaal meningen dus je kunt het beste gewoon zo veel mogelijk gaan luisteren en uitproberen.

  4. #4

    Standaard

    Is er een bepaalde reden dat je bijna alleen MXR gebruikt?
    " Great minds think alike"

  5. #5

    Standaard

    Mxr ben ik beginnen gebruiken omdat mijn favorieten deze gebruiken zoals, slash, van halen en zakk wylde.

    Eigenlijk speelt het merk niet echt een rol maar omdat ik zeer te vreden ben over mxr dacht ik daaraan, ik dacht om een MXR CSP202 CUSTOM COMP te nemen maar kweet nie goe goed het werkt onder een jcm 800.

    ik heb al gekeken via youtube maar graak er nog niet uit, de genoemde pedalen hierboven zal ik dan ook eens nakijken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Ik zou me niet blind staren op wie het ook gebruikt. Mxr is een deftig bedrijf, daar niet van maar zij worden betaald om ermee te spelen. En zelden/soms omdat ze het goed vinden klinken. Maar zoals gezegd zijn het geen slechte pedalen. Probeer anders ook de xotic sp als je kan.
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Je hebt de beste MXR compressor er niet eens bijstaan, de MXR Bass Compressor (ook perfect voor gitaar), geweldige comp!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht
    Je hebt de beste MXR compressor er niet eens bijstaan, de MXR Bass Compressor (ook perfect voor gitaar), geweldige comp!
    deze heb ik er niet bijgezet net omdat het bedoeld is voor bass , zal ik dan ook eens nakijken bedankt voor je reactie

  9. #9

    Standaard

    MXR is ook zeker niet slecht maar je beperkt jezelf natuurlijk als je maar naar 1 merk kijkt.
    " Great minds think alike"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Ik vind de vintage dynacomp aanmerkelijk beter dan de standaard dynacomp. Je zit dan wel met het nadeel dat er geen led en geen adapter ingang op zit. De andere twee ken ik niet.
    Dat is heel erg storend inderdaad, geen led en geen adapter aansluiting. Vooral een led is toch wel een must voor een compressor omdat je zeker wilt weten of hij aan of uit staat, bij een compressor soms niet goed te horen in een bandsituatie.

    Wat vonden jullie zoveel beter een aan de vintage versie? Ik heb ze ooit naast elkaar geprobeerd en vond de vintage ook beter klinken, maar kon er niet echt de vinger opleggen waar hem dat in zat. Ik twijfelde ook of ik niet bevooroordeeld was of met mijn ogen luisterde. De vintage versie is natuurlijk ook twee en een half keer zo duur.
    Laatst gewijzigd door apekop; 9 mei 2013 om 01:38

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top