Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 99

Discussie: Snaren-sticky

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Je vertelt er niet bij welke elixirs er op.liggen. Een stukje algemeen advies: bronze wound snaren geven over het algemeen een meer heldere klank. Phosphor bronze snaren daarentegen klinken wat warmer. Daarnaast zullen dunneresnaren altijd wat ieler klinken, dus met meer hoog. Mijm ervaring met elixirs is dat de nanoweb phosphor abronze 012 snaren het hoog iets meer ingetogen maken, wat ik erg fijn vind. Maar snaren zijn erg persoonlijk, ik moet voor elke gitaar weer op zoek. Maar blijf in de phosphor bronze hoek dus, daar zal je eerder vinden wat je zoekt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Het zou zomaar kunnen dat ze een setje 0.11 of nog dunner op je gitaar geknutseld hebben en ookal zijn het dan qua uitvoering de snaren waar Rizz het over heeft, het blijft een enorm verschil. Wat voor een gitaar heb je? De meeste steelstrings worden standaard voorzien van 0.12 en dan is het daarna idd zoeken naar wat je qua klank het beste ligt.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2014
    Locatie
    BEERSE, België
    Berichten
    2

    Standaard

    Een dreadnought akoestische gitaar, Hudson HI-100, en wat voor snaren hij erop heeft gezet weet ik nie, ik heb de verpakking noch de originele snaren meegekregen. En zoals ik al zei, ik ben ook een beginner, ik weet nog niet veel van snaren, er zijn er zoveel! Daarom dat ik vermeldde hoe ze nu klinken, en dat ik zou willen dat ze klinken, ik kan het niet anders omschrijven :-)
    Laatst gewijzigd door Eve1981; 12 januari 2014 om 19:22

  4. #24

    Standaard

    Ik heb voor de gein een oude sicilaanse gitaar overgenomen, een Catania
    carmelo tipo 5 (zie foto) er zitten stalen snaren op maar vraag mij af of dat ook hoort bij dit type gitaar? Heb echt geen idee namelijk! iemand die mij hier mee kan helpen?

  5. #25
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Omdat-ie geen klassieke brug heeft is het in elk geval niet riskant voor de brug of het bovenblad. De hals is wel een andere zaak natuurlijk, of die voor de hogere spanning van stalen snaren is gemaakt.

    Vanaf een bepaald moment kregen staalsnarige gitaren een stalen pen in de hals, die je of aan de bovenkant of via het klankgat bij kunt stellen, maar bij oude gitaren liet men dat ook wel eens achterwege. Hmm, moeilijk te zeggen.

    ik zie dat men bij deze Catania er wel stalen snaren op heeft zitten: http://www.bruunari.nl/for_sale.php?id=274

  6. #26

    Standaard

    Er zit idd geen pin in de hals, zou je om de "stalen" brug gewoon een klassieke knoop kunnen leggen met nylon snaren?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Ik heb ook lang Elixers gebruikt. Buiten het feit om dat ze snel gingen rafelen en erg snel braken is het geluid toch voor mij doorslaggevend. Totdat ik een nieuwe AER amp kocht waar een setje AER snaren bij zat. Nog nooit gezien, maar klinken werkelijk fantastisch helder, zijn oersterk en blijven lang goed klinken. Ze zijn alleen bijna nergens te koop. Mijn gitaarboer besteld ze nu steeds apart voor me.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandt Bekijk bericht
    Er zit idd geen pin in de hals, zou je om de "stalen" brug gewoon een klassieke knoop kunnen leggen met nylon snaren?
    Ik zou dit niet doen, dit is wachten op breken bij het op stemming brengen.
    Ben op een dergelijke gitaar begonnen welke het zelfde straatstuk had voor stalen snaren, een symphonie gitaartje was dat en daar zat ook geen truss rod in de hals (47 jaar geleden).
    Zelf denk ik dat een .010 light het goed zou kunnen doen op het afgebeelde gitaartje.
    Welk merk snaren? vind dat zo persoonlijk dus durf geen merk aan te geven, maar zou niet gelijk de duurste nemen.
    Eerst maar eens proberen.

    P.s.
    Zie onderstaand het Symphonie gitaarje (1960/1970) wat voor mij het begin was.


    Laatst gewijzigd door Riny; 8 mei 2014 om 14:13 Reden: Foto van gitaartje toegevoegd.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  9. #29
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Of misschien silk & steelsnaren gebruiken, een soort compromis tussen staal en nylon

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Of misschien silk & steelsnaren gebruiken, een soort compromis tussen staal en nylon
    Die kende ik niet echt, is dat een combinatie van materiaal?
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top