Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 99

Discussie: Snaren-sticky

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ik vraag me af in hoeverre Gibson zelf snaren maakt of ze gewoon met de naam erop inkoopt van een anonieme fabrikant.

    Verder kun je als het geluid van nieuwe bronze-snaren je niet bevalt, ook eens phosphor bronze proberen. In de basis wat minder helder, maar ze zouden wel wat minder snel dof worden. Of dat laaste zo is, durf ik niet glashard te be-amen, maar op van nature helder klinkende gitaren hebben ze mijn voorkeur.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #82
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Standaard

    Zowel de Gibsons die op de Epiphone zaten bij aankoop, als de -in mijn oren blikkerige- D’Addario’s zijn beide phosphor bronze, dus daar zal het niet aan liggen.

    Ik heb inmiddels de originele Gibsons er weer op gezet. Net als jij, kan ik me niet voorstellen dat Gibson verstand zou hebben van snaren, vandaar ook mijn initiële opmerking dat ik dacht dat er vast wel betere zouden moeten zijn. En inderdaad komen ze waarschijnlijk van een andere fabriek. Zou hilarisch wezen als ze van D’Addario kwamen, in mijn geval dan.

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #84
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Standaard

    Zeer mogelijk D’Addario dus, hoewel de forumpiepels van jouw link het ook niet precies weten.
    Ach, maakt ook niet uit. Ik moet gewoon genieten van de gitaar en verder niet zeuren. En die Martins ga ik ook nog eens proberen.

  5. #85

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alvinus Bekijk bericht
    Zeer mogelijk D’Addario dus, hoewel de forumpiepels van jouw link het ook niet precies weten. Ach, maakt ook niet uit. Ik moet gewoon genieten van de gitaar en verder niet zeuren. En die Martins ga ik ook nog eens proberen.
    Als je toch op snarenzoektocht bent, probeer de snaren van Santa Cruz ook eens:


    Veel marketing ge-jibber-jabber, maar klinken wel lekker

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zo, die zijn wel prijzig zeg!

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Parabolic Tension Strings... Toe maar. Even kijken wat dat betekent:

    When it comes to strings, it’s all about tension. While gauge is simply the measurement of the string’s diameter, the tension of a string determines its relative volume to the other strings (EQ). String tension is determined by its core to wrap ratio, which can vary greatly among manufacturers. This can create multi-pound differences between brands and an illogical EQ within any given set.

    Santa Cruz Strings are engineered to do what others cannot, to put the exact tension on each individual string to create the appropriate download pressure. These calculated tensions determine the optimal relative volume between strings, or EQ, for your instrument. Santa Cruz Strings require precise core to wrap ratios and precision fit and finish for unprecedented tolerances of one half of one thousandths of an inch. This accurately determines the tension/volume of each string to the exact EQ that your guitar was designed for. State of the art metallurgy and micro-coating assures long life by preventing corrosive moisture from contacting the core of these nickel and lead free strings.
    Tja, dat mag wat kosten En als het werkt, werkt het
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #88

    Standaard

    Ik heb vandaag een klassiek gitaar gekregen. Maar volgens mij klopt het niet, er zitten 3 nylon snaren op en 3 western?


  9. #89
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    De laagste drie hebben een nylonvezel kern, maar wel metalen omwindingen inderdaad.

  10. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    De laagste drie hebben een nylonvezel kern, maar wel metalen omwindingen inderdaad.


    Wow wat een snelle reactie, ik was nog bezig met een foto plaatsen wat niet echt wil lukken.
    https://imgshare.io/images/2021/10/2...024_114632.jpg

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top