Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 99

Discussie: Snaren-sticky

  1. #1

    Standaard Snaren-sticky

    Aangezien ik een vraag heb over snaren op een akoestische gitaar, leek het mij een goed idee om net als in de elektrische gitaren sectie een snaren-sticky te hebben.

    Ik zal zelf aftrappen met een setje D'Addario EJ26 die ik op mijn Lag T66DCE heb gelegd, dan volgt mijn vraag vanzelf. Ik heb geen idee wat er standaard op de Lag lag, maar het is verschil is duidelijk merkbaar. De nieuwe snaren klinken een stuk scherper en helderder, de gitaar doet veel meer van zich spreken dan met het oude setje. Aan de andere kant zijn ze wel wat stroef, dat maakt het voor sommige stijlen minder aantrekkelijk. Over de levensduur kan ik nog niks vertellen omdat ze er net nieuw op liggen. Ik zal dit later vermelden.

    (Ik ben nog een beetje een snaren-noob) Doordat deze snaren wat stroever zijn, maakt hij wat hardere bijgeluiden (vergelijkbaar geluid met het geluid van het langzaam met je nagel over de snaren bewegen) wanneer je over de snaren slide. Welk type snaren hebben dit minder? Overigens is het wel iets afgenomen nadat ik er wat op gespeeld heb, maar het is iets om mee rekening te houden bij de aankoop van een volgend setje.
    Laatst gewijzigd door GuitarL91; 6 mei 2013 om 20:52

  2. #2

    Standaard

    Ik zweer bij Elixers...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarL91 Bekijk bericht
    ....Welk type snaren hebben dit minder? Overigens is het wel iets afgenomen nadat ik er wat op gespeeld heb, maar het is iets om mee rekening te houden bij de aankoop van een volgend setje.
    Hiermee doel ik op flatwound, roundwoud, etc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBS Bekijk bericht
    Ik zweer bij Elixers...
    Die staan bij mij op de lijst voor de volgende beurt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Elixirs en de meeste gecoate snaren overigens hebben minder squeek door de coating. Jouw gitaar heeft af fabriek Elixirs, dus het logisch dat je wat verrast bent.. Bijna elk merk heeft wel gecoate snaren. Dus als je dat minder wilt, zou ik in die richting gaan zoeken..

    Overigens, als je veel met plectrum speelt, zal de coating er snel vanaf gaan, dus is de vraag of dat extra geld het je waard is of genoegen nemen meer bijgeluiden...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarL91 Bekijk bericht
    Ik heb geen idee wat er standaard op de Lag lag, maar het is verschil is duidelijk merkbaar

    Hetzelfde had ik onlangs ook tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe gitaar. Ik probeerde een Larrivée L03 uit, maar had twijfels over de klank, totdat de verkoper voorstelde om er nieuwe set snaren (Elixers) op te zetten. Daarna ging de gitaar echt leven en was ik gelijk om en heb ik hem gekocht en kwam er een einde aan een zoektocht van ruim een jaar.
    Laatst gewijzigd door Elvee; 7 mei 2013 om 11:10

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBS Bekijk bericht
    Ik zweer bij Elixers...
    me too
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    En om even de recensies aan te wakkeren:

    • Dreads: Martin .012-.054 MFX-740. Knallende snaren met lekker veel warme laag en mids, iets ingetogen, maar toch sprankelend hoog.
    • Jumbo: Elixir Nanoweb .012-.056 Bronze. Veel setjes erop gehad, deze klinken het beste. De jumbo heeft veel laag, maar eigenlijk teveel hoog en dat wordt met deze snaren meer ingetogen.. Dreunen doen ze!
    • Parlor: op het moment DR rare fb .012-.054, maar de lage E klinkt niet zo lekker, dus dat wordt nog even zoeken. Het is een gitaar met heel veel mids en hoog en daar ben ik wat minder een fan van, maar fosfor brons doet een hoop goed en laat de gitaar echt warm en minder dozig klinken. Daar komen we wel uit, komt nog.
    • Klassiek: D'addario Pro arte Hard tension. Lekker fel en de enige gitaar waar ik dit merk opzet, voor de rest vind ik D'addario echt ruk qua klank. Ze spelen altijd wel lekker. Hannabach is ook een favoriet, ook hard tension.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Elixirs en de meeste gecoate snaren overigens hebben minder squeek door de coating. Jouw gitaar heeft af fabriek Elixirs, dus het logisch dat je wat verrast bent.. Bijna elk merk heeft wel gecoate snaren. Dus als je dat minder wilt, zou ik in die richting gaan zoeken..

    Overigens, als je veel met plectrum speelt, zal de coating er snel vanaf gaan, dus is de vraag of dat extra geld het je waard is of genoegen nemen meer bijgeluiden...
    Bedankt voor je inhoudelijke antwoord. Als er even op gespeeld is, wordt het wel wat minder gelukkig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBS Bekijk bericht
    Ik zweer bij Elixers...
    Ik ab-so-luut niet. Om de al genoemde reden van loslatende coating, verder voelen ze glibberig aan en ze gaan verhoudingsgewijs niet langer mee dan de prijs hoger is.
    Dan heb ik liever ongecoate snaren die ik dan maar vaker moet vervangen. Gezien het feit dat ik dreadnoughts met een helder karakter heb, prefereer ik dan phosphor bronze snaren. Die zijn vanaf het begin minder helder maar behouden hun tone langer.

    Er zit verschil in behandeling zoals coating, want de laatste keer (half jaar geleden?) kocht ik een paar sets Martin Lifespan SP snaren ("treated for long life", wat dat ook moge zijn) en die hebben geen last van de issues die ik met Elixir snaren ervaar en gaan echt lang mee.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10

    Standaard Silk&Steel snaren proberen op een Sigma 000R-28VS??

    Ola mede forumgenoten

    Ik ben dus sinds vorige week trotse eigenaar van een Sigma 000R-28VS

    Toen ik hem kocht zaten de originele martin snaren er nog op maar die waren naar mijn gehoor zo dood als een pier.
    Vanmorgen dacht ik ach laat ik eens wat anders erop zetten ik had nog een gebruikt setje Elixers liggen 0.11 (martin snaren waren 0.12)
    En het verbaasde me dat zelfs met dit gebruikte setje de gitaar toch al redelijk tot leven is gekomen.
    Heb de actie nog wat verlaagd (stond op bijna 4 mm en nu op 2.6mm) hals wat rechter gezet en hij speelt echt monster nu en klinkt erg vol (met de martin snaren was het net een box geen sustain geen diepte)

    Nu wil ik toch weer overstappen naar 0.12 (beetje fretbuzz op de E en A)
    Elixers Nanoweb 0.12 80/20 die ga ik sowieso even proberen!
    Nu las ik ook diverse dingen over Silk&Steel snaren de meeste vinden het niks maar ik wil het toch graag proberen


    Na een beetje speurwerk kwam ik er achter dat die alleen niet in 0.12 zijn???
    Ik kan van Martin een setje vinden van 0.115 ik neem aan dat dat niet zo heel veel uit maakt ten opzichte van 0.12?

    Ik ga zaterdag even langs bij de opening van een gitaarzaak hier in Enschede (weet niet of ik de naam mag noemen maar voor de mensen die het weten Kaj heeft weer een nieuwe winkel en gaat zaterdag open)
    Dus ik ga dan even wat setjes halen en ik zal mijn bevindingen posten.

    Als iemand weet dat ze wel 0.12 silk&steels hebben dan hoor ik dat uiteraard graag anders houden we het bij 0.115

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top