Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 99

Discussie: Snaren-sticky

  1. #41
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    hmm, normale staalsnarige akoestische snaren moeten toch wel op een magnetisch element werken dacht ik.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ja, die werken gewoon. Maarrrr...

    Onbalans ligt op de loer. Dat komt omdat bij de omwonden bronze snaren alleen de stalen kern op magnetisme reageert. Bij elektrische gitaar met nikkel omwindingen doet de hele snaar mee.

    Bij bronze snaren is het dus bij een hoop soundhole pickups zo dat de hoge 2 snaren (en dan bedoel ik 'hoge' in toonhoogte, dus de onomwonden B- en E-snaar juist naar verhouding veel harder klinken dan de omwonden snaren. Vooral de B-snaar

    Woldhek zegt dat de hoge snaren zachter zijn en dat snap ik dan weer niet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Inderdaad, de hoge B en E snaar geven geen geluid.
    Ik neem vandaag een magneetje mee van het werk en ga eens kijken of die snaren wel aangetrokken worden door de magneet.
    Een verklaring zou kunnen zijn, dat ze van roestvrij staat zijn, dat reageert ook niet magnetisch......

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Heb je niet p.o. je zadel omhoog getrokken? Maw, je piezo vernaggeld?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Deze Ibanez heeft geen piezo, maar een normale pick-up element.


  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ah, excuus, ik dacht dat deze een piezo heeft.. dan heb ik niets gezegd.. Carry on!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Nou, ik heb een magneetje bij de "western" snaren gehouden en inderdaad trekt die de hoge b en e snaar nauwelijk aan.
    Daarna het doosje met snaren voor de electrische gitaar open gemaakt (ook van de Lidl) en die hoge snaren worden wel aangetrokken.

    Ik denk inderdaad dat de hoge western snaren van roestvrij staal zijn en daarom niet door de pick-up waargenomen worden.
    Dan zullen ze ook niet gouw roesten.

    Toevallig ook net een een thread over de Lidl snaren gevonden hier op GN en de ervaringen waren over het algemeen goed. http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ip-Lidl-snaren

    Tja, dan ga ik toch maar de Elec. git. snaren erop zetten, dan weten we het zeker.....

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Nog even een update over de lidl snarer.
    Ik had de "Elec. gitaar snaren" er op gezet en inderdaad, nu klinken ook de hoge b en e snaar weer uit de versterker.
    Echter klinkt de gitaar voor geen meter, lijkt wel of hij niet te stemmen is.
    Wat ik gemerkt heb, is dat dat ik deze snaren heel gemakkelijk kan optillen, lijkt wel of ze heel slap zijn.
    Vanavond alle snaren hoger gestemd en dan klinkt hij weer prima.
    Dus volgens mij zijn die electrische gitaar snaren van de Lidl te slap, of te dun of zo, in elk geval voor mijn gitaar.
    Nu ffe zoeken naar de juiste snaren en geschikt voor mijn TCY50......

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Met alle respect, waarom snaren van de Lydl? Omdat ze goedkoper zouden zijn?
    Als de B en de E niet doorkomen via het element dan hoeft dat per definitie niet aan de snaren te liggen maar mogelijk aan het element.
    Weet niet of er nog specificaties zijn van je gitaar want daar zou in vermeld moeten zijn welk merk en welke dikte fabriek af op de gitaar meegekomen zijn.
    Wanneer ik iets dergelijks had waar ik niet zelf uit zou komen, zou ik naar een gitaar- speciaalzaak gaan en daar eens navraag doen.
    Er worden hier vaak allerlei opties gegeven van wat het probleem zou kunnen zijn maar het meeste, met alle respect en goede bedoelingen, slaat m.i. nergens op.
    Uiteraard zijn de bedoelingen van het meedenken door iedereen goed bedoeld, geen twijfel mogelijk.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Wanneer ik iets dergelijks had waar ik niet zelf uit zou komen, zou ik naar een gitaar- speciaalzaak gaan en daar eens navraag doen.
    Ze zien je daar aankomen met je Lidl-snaren

    Ik experimenteer momenteel ook met relatief goedkope snaren, niet van de Lidl want die hadden geen .012. Maar ik heb sterk het vermoeden dat de snaren onder andere merknaam van dezelfde makelij zijn, de plastic zakjes waarin de snaren individueel zitten zijn namelijk precies hetzelfde.
    Ook bij die snaren voel ik duidelijk dat de tension iets lager is dan gebruikelijk bij .012, met name bij de bassnaren.

    Het klankgatelement probleem herken ik dan niet bij deze snaren, ik heb ook een western met een magnetisch element en ondervind net als bij 'dure' snaren geen outputprobleem bij B en E.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top