Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 99

Discussie: Snaren-sticky

Threaded View

  1. #1

    Standaard Snaren-sticky

    Aangezien ik een vraag heb over snaren op een akoestische gitaar, leek het mij een goed idee om net als in de elektrische gitaren sectie een snaren-sticky te hebben.

    Ik zal zelf aftrappen met een setje D'Addario EJ26 die ik op mijn Lag T66DCE heb gelegd, dan volgt mijn vraag vanzelf. Ik heb geen idee wat er standaard op de Lag lag, maar het is verschil is duidelijk merkbaar. De nieuwe snaren klinken een stuk scherper en helderder, de gitaar doet veel meer van zich spreken dan met het oude setje. Aan de andere kant zijn ze wel wat stroef, dat maakt het voor sommige stijlen minder aantrekkelijk. Over de levensduur kan ik nog niks vertellen omdat ze er net nieuw op liggen. Ik zal dit later vermelden.

    (Ik ben nog een beetje een snaren-noob) Doordat deze snaren wat stroever zijn, maakt hij wat hardere bijgeluiden (vergelijkbaar geluid met het geluid van het langzaam met je nagel over de snaren bewegen) wanneer je over de snaren slide. Welk type snaren hebben dit minder? Overigens is het wel iets afgenomen nadat ik er wat op gespeeld heb, maar het is iets om mee rekening te houden bij de aankoop van een volgend setje.
    Laatst gewijzigd door GuitarL91; 6 mei 2013 om 19:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top