Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
Toch weer een hoop geleerd en dan heb ik volgens mij toch bewezen:

- Het doosje van de Lidl met Western snaren, die zeer helder mooi klinken, bevat een hoge b en hoge e snaar die niet magnetisch is (getest met magneet) en dus niet met een gewone element versterkt kunnen worden. Waarschijnlijk gaat dat met een Piezo element, zoals de meeste Wester gitaren hebben, wel goed.
- Het doosje met snaren voor electrische gitaren zijn te dun, of zoals Plant ook aangeeft "hebben een lagere tension" en dat klinkt niet goed op mijn gitaar.

En ja, ik ben een persoon die zoveel mogelijk alles zelf uitzoekt en dat niet alleen met gitaar spelen.
En ik vind de opties die anderen geven voor de oplossing wel ergens op slaan en helpen mij enorm tijdens het denkproces.
Moi Sodommer!
Eerst dank voor je testwerk, maar nu de definitieve conclusies?
Het moeten dus snaren voor elektrische gitaar worden, en dan 0.11 of ga jij nog dikker?
Heb hier nog een setje Ernie Ball Beefy Slinky 11-54 liggen, die gaan er eerst maar eens op, maar ik ben wel benieuwd of jij nog betere resultaten hebt gescoord.

(Heb me gisteren ook een tweedehands TCM50-VBS aangeschaft, en de snaren zijn zo dood als een pier dus daar moet een nieuwe set op, kan ik gelijk de neck even rechttrekken.)