Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 99

Discussie: Snaren-sticky

  1. #31

    Standaard

    Top, bedankt riny! Ik ga het van de week maar eens uitproberen! Ik ben sowieso wel benieuwd naar wat voor type gitaar het is. Merklabel zit er nog in en is leesbaar. Maar qua vorm houd het lijkt het meer op een klassiek/spaans gitaartje? Alleen daar horen dan toch weer geen stalen snaren op?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Op een echte classic gitaar zitten uitsluitend nylon snaren, light, medium of heavy tension.
    Op de modellen die wij nu weergegeven hebben zitten stalen snaren i.v.b. het metalen staartdeel waarin de stalen snaren worden bevestigd.
    Je zou ook eens de tip van LaurentB uit kunnen proberen.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Silk n steel zijn speciaal voor oude parlors. Staal geluid maar met lage spanning

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Thumbs up

    Kijk Rizz, ondanks de leeftijd, nooit te oud om te leren.
    Dank voor de info hier kunnen wij wat mee.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  5. #35
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, ze hebben ook een klank ergens tussen staal en nylon in, en hebben een wat lagere spanning dan puur stalen snaren. Harald Koll gebruikt ze op zijn oude harpgitaar, bijvoorbeeld.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2009
    Locatie
    Buggenhout
    Berichten
    207

    Standaard

    Heb ik het eindelijk aangedurft om nieuwe snaren te leggen op mijn Eastman (volgens internet een Orchestra Cutaway). Had thuis nog enkele snaren liggen: Martins MSP4000 en MSP4200 en ook D'Addario EJ26. Omdat de gitaar een kleiner model is (dan dreadnought altans) en mijn breintje dacht dat ik dit niet te zwaar moest besnaren heb ik voor de MSP4000 gekozen. Ik kreeg dit ook als tip van de vorige eigenaar.

    Nu heb ik last van 'blikkerige - metalen' klanken als ik met een plectrum speel. Bij het gebruik van vingers is dit minder.

    Zijn er hier mensen die mij snaren kunnen aanraden waar dit minder het geval zou bij zijn? Ik ben niet van plan om zelf alle mogelijke soorten namelijk één voor één te testen.
    Zou het ook kunnen dat de klank gaat beteren met de tijd ?

    Groeten,
    Tom
    After all is said and done. More is said than done.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ik heb op mijn OM .012-.056 liggen, is geen probleem. een .010 setje heeft niet genoeg energie om het bovenblad goed in beweging te brengen.

    Ik weet niet welke je hebt, maar de mijne kwam helemaal tot leven met Elixir nanoweb .012 PB. Setje .011 kan ook. Ervasring met elixirs is dat de .012 van de Nanaoweb serie soepeler is dan de .011 en met een goede afstelling voel je nagenog geen verschil. Daarom heb ik nog een dikker setje gekozen voor meer oomph en dat werkt als 1 trein! Wees niet bang, je gitaar kan het makkelijk hebben, juist de kleinere oppervlakte van je bovenblad zorgt voor meer stevigheid en de Eastmans worden tegenwoordig standaard geleverd met een .012 setje... Van Elixir.. De vorige eigenaar is veel te voorzichtig, is nergens voor nodig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #38

    Standaard

    Kan de Elixir snaren aanbevelen. Ze geven ook bij een paar van mijn gitaren meer 'body' aan het geluid.
    Eastman gitaren gaan niet standaard met Elixir snaren de fabriek uit. Volgens mij nog steeds met D'Addario EXP16 .012-.053.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Kan de Elixir snaren aanbevelen. Ze geven ook bij een paar van mijn gitaren meer 'body' aan het geluid.
    Eastman gitaren gaan niet standaard met Elixir snaren de fabriek uit. Volgens mij nog steeds met D'Addario EXP16 .012-.053.
    My bad, je hebt gelijk, Ernest.. Dacht dat een keer gehoord te hebben.. Maar die EXP's zijn crap, slaan heel snel dood.. Bij mij iig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Hoi, vraagje,
    Ik heb een semi akoestische Ibanez Talman tcy50 en speel er nu 2 jaar op.
    Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst de snaren vernieuwt met een setje van de Lidl.
    Ik weet het, zal wel niets wezen, maar ik zit nog in de leerfase een beetje thuis tokkelen en kon ze niet laten liggen want kostte geen drol.
    Jezus, wat een verschil, vooral de lage snaren klinken opeens zoveel helderder.

    Maar vandaag de gitaar aangesloten op een versterker en kom ik erachter, dat de 2 hoogste snaren bijna niet versterkt worden.
    Nou bevat deze Ibanez een normaal element en heb ik geprobeerd om het element aan de kant van de hoge snaren wat dichterbij te draaien (is verstelbaar), maar nog steeds bijna geen geluid van die 2 hoge snaren.
    Kan het zijn, dat deze 2 snaren gemaakt zijn van een metaal, die nauwelijks magnetisch zijn (ik bedoel dus het magnetisch veld bijna niet beïnvloeden om het element heen) en had ik er gewoon snaren op moeten zetten die speciaal voor elektrische gitaren zijn? Zo`n setje heb ik ook bij de Lidl toen gehaald, maar ik dacht, aangezien ik wel eenzelfde brug heb als een akoestische, dat ik die moest gebruiken.

    Iemand al hetzelfde probleem gehad?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top