Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 74 van 74

Discussie: Snaren-sticky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Toch weer een hoop geleerd en dan heb ik volgens mij toch bewezen:

- Het doosje van de Lidl met Western snaren, die zeer helder mooi klinken, bevat een hoge b en hoge e snaar die niet magnetisch is (getest met magneet) en dus niet met een gewone element versterkt kunnen worden. Waarschijnlijk gaat dat met een Piezo element, zoals de meeste Wester gitaren hebben, wel goed.
    - Het doosje met snaren voor electrische gitaren zijn te dun, of zoals Plant ook aangeeft "hebben een lagere tension" en dat klinkt niet goed op mijn gitaar.

En ja, ik ben een persoon die zoveel mogelijk alles zelf uitzoekt en dat niet alleen met gitaar spelen.
    En ik vind de opties die anderen geven voor de oplossing wel ergens op slaan en helpen mij enorm tijdens het denkproces.
    Moi Sodommer!
    Eerst dank voor je testwerk, maar nu de definitieve conclusies?
    Het moeten dus snaren voor elektrische gitaar worden, en dan 0.11 of ga jij nog dikker?
    Heb hier nog een setje Ernie Ball Beefy Slinky 11-54 liggen, die gaan er eerst maar eens op, maar ik ben wel benieuwd of jij nog betere resultaten hebt gescoord.

(Heb me gisteren ook een tweedehands TCM50-VBS aangeschaft, en de snaren zijn zo dood als een pier dus daar moet een nieuwe set op, kan ik gelijk de neck even rechttrekken.)
    -> Bo~El S03 Cateye -> Boss ME-80 -> Novanex G22 ->
    Downsizing! Te koop: 1986 Roland JC77 2x10" combo, 2006 CMW WoodFace 2x6V6 + 1x12" cab.

Standaard

@ Midwolda , die Ibanez TCM 50 heb ik ook gespeeld als eerste gitaar, toen ik een andere gitaar kocht is me verteld dat je die gitaar op 2 manieren kan versterken.... elektrisch en/of Akoestisch.. wisten wij niks van hoor... ik heb die verkocht aan een zanger die vaak optrad. mijn man had voor mij op die gitaar elixirs phosphor bronze setje 011-?? opgelegd ..

@ Rizz, ik lees hier dat je D'addario EXP16 crap vind.. dat mag hoor geen probleem. Ik heb een Takamine TLE-D1 LTD ( mmm jah nog steeds en die gaat niet meer weg ;-) ) en daar liggen heel fijne snaren op , geen idee of het die snaar is. de gitaar was van 2012 praktisch onbespeeld en klinkt heel goed.
    Omdat Takamine gitaren steeds geleverd worden met diezelfde D'Add.EXP 16 snaren zou ik er ook deze weer opleggen als de tijd daar is he..
    is er een reden waarom ik juist toch elixirs nanoweb phosphor bronze op zou leggen, heb er denk ik nog liggen....

Klank van de gitaar is super vind ik, niet te hoog, heel harmonisch, veel sustain, ik geniet met volle teugen ervan!

Standaard

ik heb ook gauw last van groene aanslag op mijn snaren al een x elixer snaren te vroeg vervangen daardoor mijn gitaarleraar zei dat ze langer mee moesten gaan
    ik heb het al binnen een maand als het niet eerder is, maar laat ze nu langer zitten hoor mijn vorige zaten er bijna een jaar op

Senior Member

Standaard

Informatief artikel in het Engels over keuze voor een snaardikte:
    https://thehub.musiciansfriend.com/g...guitar-strings

Overigens gebruik ik zelf ook wel "elektrische" snaren op een akoestische gitaar, o.a. omdat ze hun klank wat langer behouden dan akoestische
    Laatst gewijzigd door piezo; 4 november 2018 om 23:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten