Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    En geen scoop zeker?
    Nico


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    We hadden afgesproken dat we de scoop aan de wilgen zouden hangen
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Dat is ook het eerste waar ik aan denk bij zelfbouw projectjes. Kijk eens of je de loop van de OT bedrading iets kan wijzigen. Meestal gaat het daar fout omdat de audiosignalen in die draden extreem hoog zijn. Het lijkt er op dat je amp instabiel wordt bij hoge uitsturing.
    Okidoki gaan we zo even proberen..

    @Nico, nee ik heb geen scoop

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Okidoki gaan we zo even proberen..

    @Nico, nee ik heb geen scoop
    Jammer. Dan had je kunnen checken of het oscillatie is, mechanische breuk etc.
    Nico


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Dat is ook het eerste waar ik aan denk bij zelfbouw projectjes. Kijk eens of je de loop van de OT bedrading iets kan wijzigen. Meestal gaat het daar fout omdat de audiosignalen in die draden extreem hoog zijn. Het lijkt er op dat je amp instabiel wordt bij hoge uitsturing.
    Kijkend naar hoe het zit Cluseau kan ik hier eigenlijk weinig aan veranderen. Het is weliswaar een zelfbouw project maar de basis, dus trafo's en chassis zijn van een Kontakt KT-7, dus ook de plaatsing van de UGT is hetzelfde. Omdat ik er nu natuurlijk maar 1 nodig had heb ik deze wel een kwartslag gedraaid. Aan beide zijde liggen de draden echt helemaal vrij. Het "rafeltje" is trouwens niet alleen aanwezig bij hoge uitsturing hoor.

    @ Nico, een scoop, (en natuurlijk leren werken met zo'n ding!), is denk ik toch wel noodzakelijk als ik echt verder wil komen.. Ik bedoel, m'n projectjes aan de praat krijgen lukt meestal wel, alleen opsporen waar het misgaat is nu vaak een frustrerende excercitie van avond aan avond zoeken, proberen, testen en maar weer aanpassen. In mijn geval ook vaak om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik het meest voor de hand liggende nog niet geprobeerd had...




    Ik moet jullie trouwens wel complimenteren met jullie geduld bij de vele projectjes die hier voorbij komen. Ik leer er in ieder geval veel van.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Als het rafeltje regelbaar is moet het haast wel in de eerste trap optreden. Wat gebeurt er als je signaal direct op de warme kant van de potmeter aanbied?


    Dat geduld is meer de wil om kennis over te brengen maar in extreem zinloze gevallen zijn ook wij wel eens geneigd om het op te geven hoor.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Tada opgelost !!!

    Wel weer een slijtage slag, maar goed anders leren we niks toch

    Omdat ik dat zowieso al van plan was heb ik eerst een "loop" tussen de voor- en eindversterker gerealiseerd,
    zodat ik deze separaat kan gebruiken. Allereerst leuk om zo'n EL84 SE met allerlei voortrapjes uit te proberen,
    waarbij met name de dynamiek en volume van zo'n enkel (lullig) buisje me verbaaste..

    Toen de pre-amp getest met een andere eindversterker en zoals verwacht was ook hier het rafeltje hoorbaar.

    Toen de input direct op de 2e trap, weg raffeltje, dus de oorzaak zat inderdaad in de eerste trap.

    Ik heb achtereenvolgens, de aarding van de kathode verlegt, koppel C vervangen (die was nieuw maar goed..),
    weerstanden losgehaald, gemeten en opnieuw gemonteerd, en toen ? Probleem opgelost!

    Ik heb niet tussendoor gechecked waar het nu precies door veroorzaakt werd, ik was echt klaar met deze
    boosdoener en daarom heb ik alles wat ik als mogelijke oorzaak kon verzinnen maar meteen aangepakt.

    Zo en nu maar is uitgebreid testen en proberen !

    Once again, thanks voor alle hulp, tips en suggesties

    Dutch

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Wel weer een slijtage slag, maar goed anders leren we niks toch

    Mooi dat je het gevonden hebt maar of je wat geleerd hebt......


    Ik zou in dit geval elke stap één voor één ongedaan maken net zolang tot ik het rafeltje weer hoor. DAN heb je iets geleerd maar nog niet eens alles. Je moet namelijk ook aan jezelf kunnen verklaren waarom iets wel of niet gebeurt. Ik gok op je aardpunt maar hoop dat het bij jouw zo gaat jeuken dat je het uit gaat zoeken.

    Anyway gefeliciteerd
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ja shit, je hebt gelijk, ik heb nu eerst even kunnen spelen....., en nu weer terug naar de werkbank.

    Eigenlijk kan het niets anders zijn dan de aarding van de kathode, die met 2k7/0,68u op exact
    hetzelfde punt als de 1M weerstand vanuit de input naar het chassis ging dmv die "aansluitboompjes" .

    De rest zat gewoon goed, maar heb ik tegen beter weten in, toch maar aangepast..

    Het is vrij simpel om die situatie weer even te creeeren, anders ligt die koppel C nog wel ergens in de vuilnisbak

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top