Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik baal. Sinds vorige week een nieuw setje Elixirs op m'n Jag, maar volgens mij zijn de onomwonden snaren veranderd. Voorheen werden ze ook wel vuil, maar kwam het vuil er heel makkelijk van af door een vinger onder de snaar langs te halen. Nu werkt dat niet meer. Kan misschien komen door het weer (dat ik nog smeriger zweet dan anders?) maar het vuil komt er niet meer van af.

    Misschien eens GHS fastfret proberen ofzo?

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Is de coating er dan niet gewoon vanaf gesleten? Lijkt me wel snel trouwens, binnen een week...

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heynis Bekijk bericht
    Is de coating er dan niet gewoon vanaf gesleten? Lijkt me wel snel trouwens, binnen een week...
    met de omwonden snaren is niks aan de hand. En de snaren zijn na een avondje spelen al hartstikke vuil, niet na een week pas

  4. #44
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik baal. Sinds vorige week een nieuw setje Elixirs op m'n Jag, maar volgens mij zijn de onomwonden snaren veranderd.


    Eigenlijk moet je de Elixir polywebs met anti-rust hebben. Dat zijn de originele Elixirs met de oude dikke coating. Later zijn ze overgestapt op de nanowebs, met veel dunnere coating.
    Nadeel is wel dat de polywebs bijna niet meer gemaakt worden en dus bijna niet te krijgen zijn, en dan alleen 0.09 en 0.10.
    Je zult ze dus ergens van internet moeten trekken.

    BTW: Akoestische polyweb sets zijn nog wel goed in verschillende diktes te krijgen.
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd5 Bekijk bericht
    Eigenlijk moet je de Elixir polywebs met anti-rust hebben. Dat zijn de originele Elixirs met de oude dikke coating. Later zijn ze overgestapt op de nanowebs, met veel dunnere coating.
    Nadeel is wel dat de polywebs bijna niet meer gemaakt worden en dus bijna niet te krijgen zijn, en dan alleen 0.09 en 0.10.
    Je zult ze dus ergens van internet moeten trekken.

    BTW: Akoestische polyweb sets zijn nog wel goed in verschillende diktes te krijgen.
    Ik ben bekend met polywebs, maar:

    - coating is veel te dik, klinkt en speelt niet fijn;
    - ik speel op 011 en dat is voor mij al aan de dunne kant;
    - nanoweb coating voldoet prima voor mij, het gaat juist om de onomwonden snaren die nu ineens na een avondje spelen helemaal vies zijn.

    Ik heb van de week GHS Fastfret gekocht, maar nu blijk je dat spul alleen over de snaren de smeren - en er dus niet onder. Terwijl dat nu juist is waar het meeste vuil achterblijft.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    FastFret schiet je inderdaad niet veel mee op. Ik gebruik al jaren een standaard 'string cleaner', zoals deze http://www.banzaimusic.com/Dunlop-St...ner-no.65.html. Op een doekje doen en dan kan je ook makkelijk de onderkant reinigen.

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  7. #47

    Standaard

    Zit er echt een merkbaar verschil tussen de Elixir Nanoweb Custom light (.009-.046) en Elixir Nanoweb Super-light (.009-.042)? Ik heb er nu .009-0.042 op liggen maar ik ben wel benieuwd naar verschillen. Ik ga namelijk een bestelling doen bij Thomann en wil eigenlijk een set snaren toevoegen. Ben benieuwd!

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarL91 Bekijk bericht
    Zit er echt een merkbaar verschil tussen de Elixir Nanoweb Custom light (.009-.046) en Elixir Nanoweb Super-light (.009-.042)? Ik heb er nu .009-0.042 op liggen maar ik ben wel benieuwd naar verschillen. Ik ga namelijk een bestelling doen bij Thomann en wil eigenlijk een set snaren toevoegen. Ben benieuwd!
    Daar zit zeker een merkbaar verschil tussen, lijkt me. 046 is de standaard bij een setje 010, 042 is de standaard bij 009. Dus 046 (en ik neem aan de A- en D-snaren ook) zal een stuk strakker zijn dan 042.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Ik weet niet eens waarom, maar ik gebruik sinds een tijdje D'Addario snaren. Wat een tering dingen, niet te stemmen. Ik stap weer terug op GHS Boomers. Iemand dit zelfde probleem met D'Addario? Ik speel wel in B dus 0.13 snaren.

  10. #50
    Member
    Geregistreerd
    26 januari 2014
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    58

    Standaard

    Speel zelf op D addario 010-046
    Opzich goed maar ga Ernie's regular slinkys zelfde maat proberen.
    Probeer elke keer een ander soort / merk snaren.

    Ben benieuwd welk soort en maat snaren andere Les Paul bezitters gebruiken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top