Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik zou absoluut niet gaan zagen in dit stukje art! Heb je dit zelf geschilderd of is dit een soort van foto?
    Hoe dan ook, de antwoorden zijn al gegeven. Het is een kwestie van een compromis zoeken. Ik speel op mijn gitaar geregeld met slide maar heb de gitaar verder daar niet op aangepast.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Geinig beschilderd inderdaad.
    Ik heb aardig wat slide gebruikt vroegah, 011 doet het prima, kan je nog benden ook wanneer je geen slide speelt.

    Wel de actie flink hoog houden.

  3. #33
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ik verplaats het topic naar de Snaren-sticky. (Bovenaan)

    Bertman
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik zou absoluut niet gaan zagen in dit stukje art! Heb je dit zelf geschilderd of is dit een soort van foto?
    het is geschilderd door een kunstenares. Het is een hoes van de space rock band Ozric Tentacles.
    Vrij naar deze hoes:http://www.youtube.com/watch?v=4f52hgmPAbw

    Ik wou er ook maar een heel klein beetje afzagen, maar alleen als het nog mooi blijft t.o.v. de rest van de gitaar.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Begonnen met Ernieball omdat Kirk Hammet ze gebruikte (waaarom ook anders ..) daarna om economische redenen overgeschakeld op d'addario.. Daar lang mee gespeeld & was er heel blij mee totdat Elixir eens probeerde .. Nu liggen ze er enkele weken op en echt heerlijk die tone ... Zowat dezelfde tone zoals alle andere snaren de eerste dag .. Maar dan gewoon veel langer! Bij D'addario zat er na een week al roest onder de snaren terwijl bij deze Elixir's niks van roest te bespeuren valt. Hopelijk houden ze het nog lang vol!

  6. #36

    Standaard

    Iedereen is zo lyrisch over Elixir maar zowel op elektrische gitaar als op bas vond ik het na één keertje proberen wel welletjes. Werd er tonaal niet blij van en ze voelen raar aan. Geef mij maar Ernie Ball. Of in de categorie raar maar waar: op mijn strat leg ik wel eens een setje Gibson Les Paul signature pure nickel, heiligschennis?

    Twee weken terug trouwens uit budget overwegingen eens een setje Elektro Harmonix snaren op mijn telecaster gelegd. Over de levensduur kan ik weinig zeggen maar heb nu al stemproblemen. Ze klonken ook niet echt als verse snaren normaal doen, matigheid troef.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Ik vind Elixer te glibberig aanvoelen.

    Ik ben ooit begonnen met d'Addario, maar die overleven mijn zweet niet. Vervolgens ben ik overgestapt op Gibson, deze roestten al een stuk minder. Na een jaar of wat spelen, en de overstap naar alles analoog en buizen, vond ik ze toch niet zo lekker meer klinken. Daarnaast werden ze bij de lokale muziekzaak toch ook wel erg duur.
    Vervolgens ben ik op Ernie Ball gaan spelen, destijds nog in .009. Daarna kocht ik mijn eerste PRS, en die kwam toch echt heel veel beter tot zijn recht met .010, dus ben ik daarop overgestapt op alle gitaren. Dit was een aanzienlijke verbetering qua klank, en na een maandje wennen eigenlijk even goed bespeelbaar als .009's.
    Vervolgens ben ik op aanraden van een vriend van me de EB pure nickel snaren eens gaan proberen. Deze hebben nét iets meer ballen en een wat ronder hoog. Ik was meteen verkocht, en speel daar nog steeds op. Door het hoge nikkelgehalte roesten ze ook niet heel erg snel.

    Voor m'n Gretsch G5422T gebruik ik na het een en ander geprobeerd te hebben d'Addario pure nickel snaren in dikte .011. Voor wat ik zocht aan klank en bespeelbaarheid was dat toch het optimum, ondanks dat ze van niet bepaald mijn favoriete merk zijn.

    Op de akoestische gitaar heb ik jarenlang met die groene pakjes van Martin gespeeld (fosforbrons 80/20 of zo, weet het niet precies meer). Ik zet er nu ook d'Addario's op, ook al verslijten die wel snel. De klank is veel levendiger en ruimtelijker dan met de Martin snaren. Uiteraard heb ik ook Elixers geprobeerd, maar die vond ik op deze gitaar ook helemaal niks.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard



    Heerlijke snaren. De E-A en D snaren klinken strakker. Heb het idee dat de balans beter is i.c.m. de g-b-e snaren.

  9. #39
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Bijna hetzelfde als hierboven, alleen nog een stapje verder.


    Naam: beefy__88280_zoom.jpg
Bekeken: 563
Grootte: 87,4 KB

    Ook een tijd op 0.12 gespeeld, maar dat is net iets teveel van het goede als je een beetje allround wilt spelen. Doen het wel goed voor een potje raggen trouwens.

    Akoestisch: D'addario, zo dik mogelijk.
    Martin is echt doffe ellende, totaal geen helderheid...
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Net even bezig geweest met mijn Westone Rainbow ES335 achtige. Heb ik 011 Thomastik Infeld op, flatwounds dus. Voor de dikke jazz sound zonder rondzingen. Liep wat aan vooral op de G snaar dus de brug wat omhoog en de stelpen wat losser gezet. Zat me toch een zwarte meuk onder die snaren...Even een doekje onderdoor gehaald. Klonk meteen zuiverder en helderder. De snaren kunnen nu immers weer vrij vibreren nietwaar. Schoon houden dus die snaren!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top