Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Lees ik nu tussen de regels door, dat de onomwonden snaren van Elixir dus wel behandeld/gecoat zijn?
    Een paar jaar geleden was dat nog niet in ieder geval.
    Bij mij gaat het juist om de onomwonden snaren. Zo'n plastic zak over de omwonden snaren kan me niet zo boeien.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Lees ik nu tussen de regels door, dat de onomwonden snaren van Elixir dus wel behandeld/gecoat zijn?
    Een paar jaar geleden was dat nog niet in ieder geval.
    Bij mij gaat het juist om de onomwonden snaren. Zo'n plastic zak over de omwonden snaren kan me niet zo boeien.
    volgens mij niet... ze zijn wel gemaakt van stainless materiaal

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard 010 0f 011 voor slide gitaar? (met foto)

    Ik wil een elektrisch gitaartje (strat-achtige) gaan optimaliseren speciaal voor slide gitaar.
    Kan ik 'beter' dikkere snaren gebruiken, of gewoon 010 blijven gebruiken en dan de snaren iets hoger zetten? Normaal speel ik met lage tot gemiddelde actie.

    Er is natuurlijk geen 1 goed antwoord, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn. Of wat de meer bekende slide gitaristen prefereren.

    Verder wil ik de onderste 'hoorn' van de gitaar misschien nog wat dieper uitzagen zodat ik nog beter bij de hoogste frets kan.
    En ook nog de brug pickup vervangen door wat anders. Ideeën hierover zijn ook welkom...

    Dit is hem trouwens:
    Laatst gewijzigd door apekop; 14 juni 2013 om 11:48

  4. #24

    Standaard

    Is het de bedoeling om er ook echt alleen slide op te spelen. Dan zou ik zonder meer voor dikte gaan (waarom niet meteen 0.13 of zo). Hoe dikker, hoe meer tone terwijl je er bij het spelen toch nagenoeg niks van zult merken. Als je echter ook nog akkoorden e.d. wilt pakken zul je een beetje het optimum moten zoeken tussen sound en speelcomfort. Zelfde geld wat mij betreft voor de actie: in principe zo hoog mogelijk, tenzij...

    Uiteindelijk is zo iets natuurlijk altijd persoonlijk, dit klinkt een beetje als een bij-project dus dan zou ik gewoon lekker expirimenteren om te ontdekken wat voor jou werkt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik weet dat het iets persoonlijks is. Ik wil hem ook voor andere dingen gebruiken en ook nog makkelijk bendings mee kunnen doen. Dus het moet een compromis worden, hoger dan 011 is geen optie voor mij. Maar aangezien ik nog twee andere strats heb, wou ik deze optimaliseren voor slide en open stemmingen, maar niet zo dat ik er niks anders meer mee kan.
    Laatst gewijzigd door apekop; 14 juni 2013 om 12:00

  6. #26

    Standaard

    dan moet je dus een compromis zoeken. Ik speel ook bottleneck op mijn gewone gitaar, maar als ik slide zou willen spelen zou ik dikkere snaren nemen en de snaren ook wat hoger zetten.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Je kan ook gewoon 010 setje houden en enkel op de B en hoge E twee keer een 011 snaar opleggen

    edit: ik bedoelde twee keer 013, dus op hoge E zelfde dikte als op de B
    Laatst gewijzigd door barno; 14 juni 2013 om 12:49

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik speel al een aantal jaren slide op 010 met redelijk lage actie, daarvoor zelfs op 009, maar ik vind dat toch niet optimaal.
    Ik denk dat ik deze eens ga proberen, ik hou zelf niet van heavy bottom. Tenminste als het om snaren gaat :
    http://www.lordofthestrings.com/lots.../10000073.html
    Laatst gewijzigd door apekop; 14 juni 2013 om 12:28

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Net even een 011 en 014 E en B snaar opgelegd die ik nog had liggen en dat beviel wel, dus het snaren probleem is opgelost.
    Evengoed benieuwd naar jullie ervaringen natuurlijk wat betreft slide gitaar afstelling en snaardiktes.

    nog een vraag over het wegzagen van een gedeelte van de onderste hoorn; kan dat nog balans problemen opleveren? dat de gitaar kopzwaar wordt bijvoorbeeld? of is dat marginaal?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nee, onderste hoorn weg zal niet veel verschil maken.

    afstelling: men zegt altijd dat je actie hoger moet zijn voor slide. is niet zo want met goede techniek is het prima doenbaar op normale actie. Wel is het zo dat als je bv in open G stemt of andere downtune stemmingen, je minder snaarspanning hebt en vlugger last van lage actie.

    verschil B en E snaar: in mijn ervaring verlies je op de hoge E nogal wat output tov de B als de dikte fel verschilt, daarom dat ik meestal dezelfde diktes opleg voor die twee snaren (doen trouwens meer acoustische gitaristen, bv Joe Robinson)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top