Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #11

    Standaard

    Ik heb vandaag een setje 09 D'Addario erop gelegd, maar niet elke snaar was puntgaaf. Op de B-snaar zitten rafels en er zitten al donkere plekken op.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Dat is ontmoedigingsbeleid. Minimaal 010, anders doe je je best niet. Dus waarom zou de snarenmaker dan zijn best doen?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Een tijdje terug heb ik dit gekocht:



    Ik was toevallig in de gitaarwinkel en had snaren nodig. Nou stond dit op de toonbank en werd ik wel nieuwsgierig van.
    De prijs was 20 euro. En dat vond ik reuze meevallen voor 5 setjes snaren met 2 extra dunne e en 2 extra b snaren. (aangezien ik hier nog wat incomplete setjes had liggen kwam dat mooi uit.

    Verpakt zoals een gewoon ernie ball setje. Met papieren zakjes dus.

    klank:

    "prima" en komt voor mijn gevoel dicht bij de "gewone" ernie balls die ik normaal gebruik.
    Ook behoud ie vrij lang de klank van een vers setje.

    speelbaarheid:

    Voor mijn gevoel iets "stijver" dan ik gewend ben. Ik speelde zelf in het begin veel D'addario tot ik Ernie ball probeerde en dus om was vanwege de klank en speelbaarheid van de Ernie ball.

    slijtage:

    Nou heb ik niet erg zwetende vingers dus van roest heb ik persoonlijk geen last. Maar zoals ik al zei behoud hij vrij lang zijn klank

    eindoordeel:

    Het is geen topsetje maar het is zeker geen straf om ze te bespelen. Vooral de prijs/kwaliteit verhouding valt erg goed.

    Hoop dat men hier wat aan heeft
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard



    Een tijdje terug bestelde ik 5 setjes EXL110BT bij Thomann, ik had al wat gelezen maar toch was het puur op de gok.

    Het eerste wat opviel is dat de snaren ook echt anders aanvoelen, de A voelt dunner, de B voelt dikker, maar dikker en dunner op een heel subtiele manier, de eerste gitaar waar ik ze op probeerde was mijn subtiele Parker Fly Classic USA.

    Persoonlijk vind ik deze snaren echt heerlijk spelen, het idee van een gebalanceerde set komt echt goed uit de verf als ik merk hoe makkelijk ik bends en pull offs doe, het voelt bij geen een snaar moeilijker of makkelijker, maar gelijk. eigenlijk is dit de karl marx utopie van snaren, gelijkheid en uiteindelijk ook vrijheid want ik voel me ook minder gehindert op de hals.

    De klank zelf is wat je van D'addario verwacht, vol, een klein beetje blikkig maar niet op de verkeerde manier, het klinkt zoals een gitaar moet klinken in mijn ogen (oren), slijtage is zoals je het verwacht, na een paar maanden intensief spelen zijn ze iets doffer.

    ondertussen heb ik nog maar 1 pakje over omdat ik ze actief op al mijn gitaren aan het zetten ben, het verschil is voor mij goed merkbaar en ik vind ze geweldig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  5. #15

    Standaard

    Met Pinksteren een setje Ernie Ball opengemaakt en voor de zoveelste keer zaten er weer putten in en rafels aan en roest op. Dit was de laatste keer Ernie Ball ben ik bang.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    veel ernie ball gebruikt en momenteel elixer baritones...
    vanwege mijn gitaarsetup vind ik die nu iets te schel klinken en ga curt mangan pure nickel uitproberen...
    het leuke van hun vind ik toch wel, dat je 12 setjes kan bestellen die je zelf qua gauges en type samen kan stellen en dan ook nog es met je eigen naam op de verpakking geleverd worden:
    http://www.curtmangan.com/build-your-own-signature-set/

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    Noem mij eigenwijs, want ik was er jarenlang van overtuigd dat goedkope snaren voor mij goed genoeg waren. Bij Thomann kocht ik altijd die spotgoedkope Harley Benton snaartjes van € 0,99 per setje. Gezien de herrie die ik met mijn bandje maak, hoorde ik het verschil met duurdere snaren toch niet vond ik. Doordat ik laatst door mijn voorraadje Harley’s heen was geraakt, was ik genoodzaakt een setje D'Addario’s aan te schaffen. Wat bleek? Na het opzetten van de D'Addario’s en een paar keer stretchen, bleven de snaren prima in tune. De Thomann-snaartjes kreeg ik altijd met moeite goed gestemd, ook al zaten de snaren er al een paar weken op en moest ik tijdens het spelen vrij vaak bijstemmen. De D'Addario’s bleven dus veel beter in tune en dat zal bij andere merken waarschijnlijk net zo zijn. Ik ben om: voor mij dus geen goedkope snaartjes meer. Ik zag trouwens dat Thomann ook wat duurdere snaren onder het merk Harley Benton verkoopt, deze kosten € 3,50. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

  8. #18

    Standaard

    Ik gebruik eigelijk alleen maar elixir nanoweb snaren voor zowel me akoestisch als elektrische gitaar. gaan lang mee, speelt lekker en komt gewoon een hele goeie sounds vanaf. bijna niet te breken. sterke snaren

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Akoestisch staalsnaar: nooit anders geprobeerd dan Martin phosphor bronze

    Akoestisch nylon: prefereer d'addario pro arte boven de hannabach, savarez en labella snaren van diverse typen, voornamelijk omdat de g snaar bij mijn nylonsnarig hok bij veel snaarsetjes wat dof klinkt, maar met de pro arte snaren niet.

    Elektrische bas:
    Labella hard rockin steel geprobeerd, vond ik niet zo lekker klinken
    D'addario XL: was al stukken beter
    DR lo rider: lekker helder geluid, lekker slappen!
    Heb ook verschillende keren Elites gebruikt, is ook altijd goed bevallen, gebalanceerde klank

    Elektrisch:
    Het liefst zou ik D'addario XL snaren gebruiken (010-046) omdat ik die lekker soepel vind, niet duur en mooie klank als ze nieuw zijn, maar ik hoef er maar naar te kijken en de roestklonten hangen er aan. Na een kwartier spelen zijn die snaren bij mij pikzwart.
    Van alles geprobeerd (genre met name stevige rock)
    Ernie ball slinky's: voelen zo stug aan
    Snarling dogs: lange tijd gebruikt, niet duur, prima snaren, ik zie ze nooit meer.
    Pyramid nickel: vond ze niet zo helder
    Optima gold: ook niet zo helder, gingen wel lekker lang mee
    Dean markley blue steel: had het idee dat mijn frets mega snel sleten met deze snaren, vond ze ook vrij stug
    Elixir polyweb: handig, zo'n coating die er na 2x rammen af is ( dit was toen ze net uit waren)
    Elixir nanoweb: als ze nou ook eens die onomwonden snaren zouden behandelen...nu gaan ze bij mij niet 2x zo lang mee, kosten wel 2x zo veel, en klinken niet 2x zo goed
    GHS Boomers: mwah, ik weet niet..


    Voor mij zijn tot nu toe de DR hi beams en tite fits de winnaars, goede klank, weinig problemen vwb roest, en niet te achterlijk in prijs. Heb ook een paar keer van die xtra life snaren van DR geprobeerd, maar had bij die snaren veel breuk.

    Voor de gein eens van die Powerbrights van thomastik geprobeerd....wat een verschil! Dat vind ik echt goede snaren, helder maar toch stevig geluid. Met name hoger op de hals met gain viel me op dat het geluid wat ronder bleef.
    'T is dat er nog een flinke voorraad DR ligt, maar deze Thomastik snaren zou ik misschien nog wel de prijs waardig vinden.

    Trouwens leuk dit alles, maar ik vraag me wel af hoe veel hiervan tussen de oren zit. Leg een willekeurige set snaren op mijn gitaar en ik raad echt niet welke snaren het zijn (behalve de roestende d'addario's dan)
    Sterker nog, als je de snaren zou laten analyseren zou het ook nog weleens zo kunnen zijn dat mijn meest geliefde snaren eiegenlijk hetzelfde zijn als mijn minst geliefde snaren?

    Beetje off topic, maar sinds een tijdje speel ik met zo'n stenen Dugain plectrum. Dit doet eigenlijk veel meer in geluid dan de verschillende merken/typen snaren!
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 7 juni 2013 om 01:37

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Wat betreft de onomwonden snaren van elixirs: maak ze schoon na een paar uur spelen (zeker met warm weer). Ik merk zelf namelijk dat er wel veel vuil blijft hangen, maar dat - in tegenstelling tot bij onbehandelde snaren - dit er ook erg makkelijk weer van afkomt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top