Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Even deze bumpen. Ik koop mijn snaren meestal bij Tonefactory (zit bij mij om de hoek), maar die kunnen tegenwoordig lastig aan Ernie Ball snaren komen. Nu ben ik me aan het oriënteren op andere merken, en ik heb nu een hele lading GHS gekocht. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Ze zijn me eigenlijk te soepel en het lijkt alsof ze wat helderheid cq. attack missen. Het klinkt een beetje neuzig, als een strat op een tussenstandje. Zijn er meer mensen met dit gevoel? Of moet ik het toch ergens anders in zoeken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #102

    Standaard

    ‘t Is ook maar net wat je zoekt in een snaar. En ik nam aan dat het aan mij lag, want iedereen is altijd gek op de GHS.
    Heb een hele tijd snaren van Dee gebruikt, maar die kunnen geen Stainless steel leveren. Dus ik heb weer Fenders besteld.
    5 voor gitaar en 3 voor bas geloof ik. Haal ze op op de Noorder Gitaar Dag.
    Mooi stabiel als ik ze goed opleg. Ik hou van helder klinkende snaren. En dat blijven ze heel lang.

    De nickel vind ik serieus minder helder. En die proberen ze dus altijd te slijten.
    Lastig aan te komen dus die Stainless steel, maar ik vind het de moeite meer dan waard.
    Vriendelijke groet Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #103

    Standaard

    Snaren zijn zeer persoonlijk. De hele wereld zweert bij d'addario of ernie ball, en die vind ik op goedkopere gitaren inderdaad prima, maar op mijn mayones leg ik dunlops. Nog goedkoper ook maar klinken gewoon beter, 't is net dat ene wat ik fijn vind.

    Een vriend van mij zweert bij Dean Markley blue steels. Heb ik helemaal niks mee, al klinkt zijn strat met 3 single coil emg's wel erg fijn. (en zijn tele, maar da's een tele.)

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    GHS heeft mij ook nooit kunnen bekoren.

    Maar goed, sinds ik Curt Mangan gebruik vind ik de meeste andere snaren knudde.

  5. #105

    Standaard

    Zou je me s.v.p. ook kunnen vertellen welke, of hebben ze maar 1 soort?
    Dank!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zelf gebruik ik nickelwound, stainless heeft me nooit zo aangesproken op de een of andere manier, maar curt mangan heeft wel stainless (en ook pure nickel overigens).

    Wat mij aanspreekt in de curt mangan snaren is dat mijn gitaren net iets "vetter" klinken, net of ik wat meer laag en mid heb. Kan ook minder hoog zijn, maar zo associeer ik het niet.
    En ze gaan best lang mee bij mij.
    Niet zo lang als elixir, maar goed, ze kosten ook maar de helft van elixir.
    En elixir vind ik sowieso niet fijn. Qua sound niet (er mist iets), en ik kan bijna geen pinch harmonics met elixir, terwijl ik normaal wat dat betreft zakk wylde evenaar...

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Het gekke is dat het me nooit zo interesseerde, maar nu merk ik toch duidelijk een verschil. Beetje te slap, mid-dip, kweenie...

    Voor akoestisch zweer ik bij Elixir, omdat ze zo lang meegaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #108

    Standaard

    Akoestisch ben ik een rare vogel mee, vanwege wat er op die gitaar zat toen ik hem "kreeg". (Namelijk gewoon een setje 11-56 nickel wound electrisch)
    Daardoor vind ik de meeste bronzen snaren veel te veel hoog hebben, kwam uiteindelijk bij een setje "Silk & steel" snaren uit, maar heb nog een phosphor bronze EB slinky set liggen die ik een kans wil geven. Ooit.

    Puur nickel heb/had (had even geen setje voorhanden oeps) ik op de les paul, die zijn daar geweldig op. (De ernie ball cobalt snaren vond ik daar dan weer knudde op, clean niet trouwens, dat was super, maar ik speel 3% van de tijd clean.)

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Akoestisch....daarmee heb ik niet veel geexperimenteerd met snaren nog.
    Op mijn steelstring heb ik altijd alleen nog Martin phosphor bronze gehad.
    Op mijn nylongeval zweer ik vooralsnog bij d'addario pr arte hard tension. Wel wat labella en savarez uitstapjes gehad, maar toch steeds weer de pro arte.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zelf gebruik ik nickelwound, stainless heeft me nooit zo aangesproken op de een of andere manier, maar curt mangan heeft wel stainless (en ook pure nickel overigens).

    Wat mij aanspreekt in de curt mangan snaren is dat mijn gitaren net iets "vetter" klinken, net of ik wat meer laag en mid heb. Kan ook minder hoog zijn, maar zo associeer ik het niet.
    En ze gaan best lang mee bij mij.
    Niet zo lang als elixir, maar goed, ze kosten ook maar de helft van elixir.
    En elixir vind ik sowieso niet fijn. Qua sound niet (er mist iets), en ik kan bijna geen pinch harmonics met elixir, terwijl ik normaal wat dat betreft zakk wylde evenaar...
    Thanks!!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top