Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    met m'n twee Love Rock Tokais heb ik het 'zichzelf-doorsnijden' probleem overigens niet ervaren.....en ik heb overal Super Slinkies op dus aan de snaren zou het niet moeten liggen.
    Gisteren toch maar besloten de hoge E ook gewoon volgens deze methode op te leggen. Hij ligt er volgens mij nog steeds op :-)

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Gisteren toch maar besloten de hoge E ook gewoon volgens deze methode op te leggen. Hij ligt er volgens mij nog steeds op :-)
    dat bedoel ik...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    Ik heb net een epiphone joe pass, emperor II gekocht. In de winkel zijn er nieuwe snaren opgelegd. Dunlop fosforic bronze acoustic .11.
    Na wat zoeken op internet lees ik nergens dat er snaren voor een acoustische gebruikt worden.
    Mijn vraag: wat voor snaren op een hollow body...acoustische fosfor of gewoon voor een electrische gitaar. Of is dit ook zo'n geval gebruik wat je fijn vind

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nusti Bekijk bericht
    Ik heb net een epiphone joe pass, emperor II gekocht. In de winkel zijn er nieuwe snaren opgelegd. Dunlop fosforic bronze acoustic .11.
    Na wat zoeken op internet lees ik nergens dat er snaren voor een acoustische gebruikt worden.
    Mijn vraag: wat voor snaren op een hollow body...acoustische fosfor of gewoon voor een electrische gitaar. Of is dit ook zo'n geval gebruik wat je fijn vind
    Het is zeker "zo'n geval gebruik wat je fijn vindt"! (Dat is het altijd bij snaren).

    Op zo'n gitaar gooi ik altijd flatwounds, dik (.012 of .013), Thomastik Infield (die voelen het soepelst).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Als je een hollowbody met magnetische elementen hebt, werkt dat wel goed met snaren voor een akoestische?

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ja hoor, denk maar aan de magnetische klankgat elementen. Wel is het zo dat de omwonden bronze snaren naar verhouding minder opgepikt worden en wat zachter klinken. Dan moet je de polepieces aanpassen om het in balans te krijgen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard Snaren-sticky

    Bedankt! Waar ik de gitaar heb opgepikt hadden ze er drie staan, waarvan 1 met snaren voor een electrische. Deze klonk acoustisch een stuk minder. Ik speel de gitaar vooral acoustisch en dan klinkt ze met bronze beter.
    Polepieces zal ik even naar luisteren. En ook de flatwounds is een goede.

  8. #98

    Standaard

    Stuk of 15 setjes snaren besteld bij McDee.
    Van een heuse GN'er.
    Ook nog drie voor een basgitaar.
    Zeker als je wat meer setjes bestelt, dan is de prijs niet langer een geloofwaardige smoes om het niet te doen.

    Ze houden zich prima die snaren, klinken fijn en spelen heel behoorlijk.

    Fijn gedaan. Sympathieke gasten die meedenken over snaarlengte en afwijkende setjes voor vreemde stemmingen. Kortom, één nadeel. Een kerstbonus heb ik vergeefs op gewacht. Zou ik als ik jou was ook maar niet op rekenen. Even de verwachtingen managen......

    De grote jongens kunnen het vergeten verder. Klein is fijn. Mijn snaren volgende keer weer bij McDee.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Bedankt voor de tip! Ik zal ze ook eens proberen.
    Can't have to many Tele's

  10. #100

    Standaard

    hangt bij mij heel erg van de gitaar af.
    Mijn oude ibanez RG nooit een vergelijk mee gedaan behalve dan dat EB's fijner voelen dan D'addario, op de Les Paul is een setje rock 'n roll (volledig nickel) van EB echt mijn ding, icm de dimarzio anniversary set echt een walhalla.
    Op de Mayones na een maand of 2 over gestapt op .9's van Dunlop(a dezelfde van EB), uit hun gewone serie. Heel erg over te spreken. Goede klank, toch lekker bendbaar, voelen niet zo scherp aan en gaan bij mij echt lang mee.
    Mijn enige kritiek op D'addario tov EB is dat de eerste wat scherper aan de vingers voelt, qua tone toen geen verschil gemerkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top