Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 118 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Curt mangan is goed alternatief voor ernieball aangezien curt van ernieball af komt. Ik heb jaren alleen maar ernieball gespeeld, toen omdat ernieball een keer op was overgestapt naar Curt en niet meer terug gegaan. Laatste keer toen ik weer een berg snaren besteld toch eens even het vergelijk gemaakt, en dat scheelt toch best wel wat geld met ernieball, dus toen toch weer terug naar de ernieballs gegaan. Ik speel zelf altijd heavy bottom, 052-010.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Curt mangan is goed alternatief voor ernieball aangezien curt van ernieball af komt. Ik heb jaren alleen maar ernieball gespeeld, toen omdat ernieball een keer op was overgestapt naar Curt en niet meer terug gegaan. Laatste keer toen ik weer een berg snaren besteld toch eens even het vergelijk gemaakt, en dat scheelt toch best wel wat geld met ernieball, dus toen toch weer terug naar de ernieballs gegaan. Ik speel zelf altijd heavy bottom, 052-010.
    Merkte je qua geluid nog verschil tussen de 2?
    Ik ben voor mijn mayones juist over gestapt van EB super slinky's op dunlops van dezelfde maat, gewoon een voller geluid, er leeft wat meer in de snaar voor mijn oren. (geheid dat er mensen zijn die precies het tegenovergestelde ervaren :P )

    Dat die dunlops vervolgens ook nog eens goedkoper te krijgen zijn dan de EB's is mooi mee genomen, maar een verschil van een euro per setje zou ik het niet voor doen tbh. (Maar goed, als je in een keer 30 sets besteld wordt dat wel veel geld ja.)

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Curt mangan is goed alternatief voor ernieball aangezien curt van ernieball af komt. Ik heb jaren alleen maar ernieball gespeeld, toen omdat ernieball een keer op was overgestapt naar Curt en niet meer terug gegaan.
    Ik prefereer Curt boven EB. Mijlenver. Dan maar wat duurder.
    Ik vind ze niet eens op elkaar lijken...voor zover je dat kunt zeggen in de nuance van een snaar.

  4. #114

    Standaard

    Vraagje, ik speel altijd met een standaard setje d'addario 010 snaren, dus 010 - 013 - 017 - 026 - 036 - 046
    Maar ik wou wel eens een stapje dikker proberen op de lagere snaren,
    dus ik heb een setje besteld van d'addario: 010 - 013 - 017 - 030 - 042 - 052

    Mijn vraag is, kan ik die snaren gewoon op mijn gitaar zetten, of levert dat problemen op bij de topkam, omdat de topkam sleuven bijvoorbeeld zijn ingevijld op een standaard set 010?

    Ik heb altijd met standaard 010's gespeeld en nooit wat anders geprobeerd.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Vraagje, ik speel altijd met een standaard setje d'addario 010 snaren, dus 010 - 013 - 017 - 026 - 036 - 046
    Maar ik wou wel eens een stapje dikker proberen op de lagere snaren,
    dus ik heb een setje besteld van d'addario: 010 - 013 - 017 - 030 - 042 - 052

    Mijn vraag is, kan ik die snaren gewoon op mijn gitaar zetten, of levert dat problemen op bij de topkam, omdat de topkam sleuven bijvoorbeeld zijn ingevijld op een standaard set 010?

    Ik heb altijd met standaard 010's gespeeld en nooit wat anders geprobeerd.
    Volgens mij geef je het antwoord al. Een 052 is toch ff wat dikker dan een 046. Maar misschien eens een half setje erop zetten, wellicht valt het mee.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Vroeger gebruikte ik van alles en nog wat. Roesten deed het binnen een kwartier. Na diëten en allerlei smeersel geprobeerd te hebben gewoon maar bij neergelegd dat het erbij hoorde. Toen de DR blackcoateds op markt kwamen ben ik daarop overgestapt. Hele verbetering! Omdat ze niet goed verkrijgbaar waren overgestapt op Elixirs. Sindsdien trouwe fan geworden. Zowel acoustisch als Electrisch. Zou alleen nog graag een setje Elixirs willen hebben met omwonden G-snaar ( 0.11 ) voor op mijn Gretsch.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #117

    Standaard

    Een paar jaar verder en de snaren zijn weer anders
    Ik speel nu de tussenmaat tussen 9s en 10s, .095 tot .44 dus, op mijn mayones omdat het frequentiespectrum wat beter klinkt dan 9s en de snaren toch wat makkelijker te benden zijn dan 10's, op mijn les paul omdat ik inmiddels geen ander setje meer in huis heb, al wil ik daar weer 10's op zetten omdat ik naast gewoon drop D ook Dadgad tuning op die gitaar wil... Laatste tijd erg veel gewoon aan 't grooven op dat ding en dadgad lijkt me leuk om dan mee te experimenteren.
    En Kashmir.

  8. #118

    Standaard

    Aangezien ik de vorige post niet meer kan bewerken, hier maar even verder:
    Inmiddels terug naar 10's op de les paul, prima om mee te grooven en je kan de snaren net even wat meer mishandelen dan 9's

    Qua soort gebruik ik voor beiden de electric nickel serie van Dunlop, de gewone dus zonder hex core of noem het op. Deze bevallen mij het beste qua bespeelbaarheid en geluid wat ik er uit haal voor de stijl die ik nu speel. Vroeger toen het wat meer powerchords en bluesloopjes was waren de ernie ball rock 'n roll 10's echt super op die(LP) gitaar. (volledig nikkel)

    Lees ik trouwens goed @Eko dat jouw G snaar een 0.11 is? Gebruik jij die ref willie's lottery set van Billy Gibbons ofzo want dat is wel heel dun voor een G snaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top