Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 120
  1. #31
    Member
    Geregistreerd
    11 april 2013
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    HUH. Hoe kan het falen van een student met een leraar te maken hebben?! Het is zeker van invloed hoe goed een leraar is, maar het is echt té makkelijk om het gemeende gebrek aan talent van de topicstarter op de leraar af te schuiven..
    Ik denk dat iedereen gitaar kan spelen. Een gitaarleraar moet je ogen kunnen openen voor de mogelijkheden die er zijn en je daarbij kunnen helpen. Misschien gebruikt de student een verkeerde techniek, mindset of wat dan ook. Een gitaarleraar moet dat kunnen doorgronden.

    En natuurlijk zijn er altijd mensen die het talent hebben alles zelf uit te zoeken.
    Laatst gewijzigd door Gijs Heijnen; 7 mei 2013 om 11:20

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.447

    Standaard

    Wat ik wel wat jammer vind is dat velen hier een heel verhaal neer zetten om Kingfisher te motiveren maar neemt zelf niet de moeite om te reageren.

  3. #33
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2010
    Locatie
    Vlak bij Den Haag ;-)
    Berichten
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Wat ik wel wat jammer vind is dat velen hier een heel verhaal neer zetten om Kingfisher te motiveren maar neemt zelf niet de moeite om te reageren.
    Heb je een punt maar het maakt wel veel los dus gaan we gewoon door elkaar een veer in de reet te steken ;-)
    Ben zelf 63 en op mijn 14 de begonnen. Via blues en band met eigen nummers via een uitstapje naar top 40 en gestrand in de jazz. Daarna weer een succesvolle bluesband maar gestopt vanwege dezelfde frustratie, mijn niveau remde het speelplezier. Daarna 15 jaar geen gitaar meer aangeraakt. Nu al twee jaar gestopt met werken weer een gitaar gekocht en de hele dag pingelen. Ben nu beter dan ooit. De lol is terug en ben benieuwd waar mijn nieuwe grens ligt. Maar zonder enige druk want het HOEFT niets meer te worden.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Dat is altijd een gezond standpunt, doen wat je doet en als er een plekje voor je onder de zon is is dat mooi.
    Of je moet in de muziekbusiness zitten om geld te verdienen. In dat geval is de muziekbusiness misschien niet de beste keuze.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Wat ik wel wat jammer vind is dat velen hier een heel verhaal neer zetten om Kingfisher te motiveren maar neemt zelf niet de moeite om te reageren.
    Ik ben gewoon met aandacht de verschillende argumenten aan het volgen. Ik ben blijkbaar niet de enige oude amateur, en dat doet goed om te vernemen. Maar ik heb dit niet gepost om een debat aan te gaan, gewoon om te horen hoe anderen hier mee omgaan.

    Ik zal wel zien, zodra de tendinitis wat weg is, zal de gitaarbug wel terugkomen. Het ironische is dat ik net tussen twee projecten zit, en dus massa tijd heb.
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Ik ben gewoon met aandacht de verschillende argumenten aan het volgen. Ik ben blijkbaar niet de enige oude amateur, en dat doet goed om te vernemen. Maar ik heb dit niet gepost om een debat aan te gaan, gewoon om te horen hoe anderen hier mee omgaan.
    Ook jonge amateurs kunnen hiermee zitten... Ik, nog net onder de 30 en dus jong, heb 't ook wel een beetje gehad met de gitaar. Ik heb niet het niveau dat ik zou willen en ik kan niet genoeg motivatie/tijd/geduld/moeite opbrengen om dat niveau wel te halen. Logische oplossing, mijn wil bijstellen. Dat klinkt makkelijker dan het is, maar nu ben ik op het punt dat ik er vrede mee heb. Blijkbaar wil ik niet zo heel veel met de gitaar. Ik ga de boel niet verkopen, ik kan er nog steeds wel plezier mee hebben om de gitaar door 10 effectpedalen te rammen en een bak teringherrie te maken, in me uppie, maar ik ga mezelf niet meer voorhouden dat ik er meer mee wil bereiken (zoals een bandje beginnen of volledige nummers leren spelen). Een passieve slaapkamergitarist, dat ben ik.

    Grappig puntje hier is dat mijn vrouw sinds twee weken wel met veel ambitie en motivatie de gitaar heeft opgepakt, die is vol in de liedjesschrijfmodus geraakt en heeft binnenkort, binnen een maand, al een eerste podiumervaring met gitaar gepland (solo). Zo kan het blijkbaar ook..

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het kan ook andersom natuurlijk. Ik ben al bijna 25 jaar gitaar aan het spelen en wat me opvalt bij bands, zeker op semi-pro/gevorderd amateur niveau is dat mensen steeds minder de behoefte hebben offers te doen om een band in stand te houden en draaiende te houden, door uiteenlopende redenen als ergernissen door teveel verloop in de groep of tijdgebrek.
    Het lijkt wel of mensen steeds individualistischer worden waardoor bands moeilijker bijmekaar te houden zijn, waardoor jij als individu steeds weer op zoek moet naar een andere groep om aan te sluiten. Die afhankelijkheid van anderen vind ik als gitarist steeds moeilijker waardoor je steeds lastiger zowel een band op niveau als ook een band waar je met plezier je hobby kan uitoefenen vindt.

  8. #38

    Standaard



    +oneindig voor bovenstaande van arjanb01
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Helemaal met je eens Arjan. Ik ben een tijd terug gestopt met het spelen in bands. Ben er helemaal klaar mee! Thuis spelen in mijn uppie vind ik veel leuker! Niet meer afhankelijk zijn van de grillen van een ander, zalig!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nou, ik wil wel weer een goedlopende band vinden eerlijk gezegd, ik heb nog steeds de hoop dat ik de juiste mensen tegenkom. Voordeel van in veel bands gespeeld te hebben is dat je een netwerk van muzikanten hebt in de buurt, dus dat gaat zeker goedkomen !
    Gewoon blijven auditie doen en dan komt het ooit wel weer. Eerst maar eens lekker op vakantie en daarna zien we wel weer verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top