Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 120
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    En hoeveel % van alle voetballers in NL speelt in de hoofdklasse, 1e of 2e klasse?
    Geen idee, maar ik denk dat je wel over 10000 voetballers praat die in de hoofd, 1e en 2e klasse spelen (zaterdag en zondagteams meegerekend). Dus ja, amateurvoetbal is steeds lucratiever geworden, zeker de laatste 10 jaar.
    En geef ze eens ongelijk, 3x per week trainen plus wedstrijd ben je toch 4 dagen in de week met je hobby bezig, naast werk of studie. Dan begrijp ik het wel.
    Een (semi) professionele muzikant die in een top 40 partyband speelt was in de goeie tijd ook 3x in de week aan het spelen maar die verdiende geen 30000 euro per jaar.

  2. #112

    Standaard

    Ik ben 44 jaar en speel net een jaar gitaar. Heb een Crafter semi akoestische gitaar en net sinds een paar weken een Epiphone LP met moddeling versterker. Natuurlijk kan ik niet zo goed spelen als iemand die al jaren speelt maar ik denk dat je niet moet spiegelen aan anderen. Ik heb er plezier in en dat is voor mij belangrijk.

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Ik begrijp de TS.
    Voor al de tijd en lessen(geld) breng ik er ook maar weinig van terecht. Ik speel scales en noten maar het klinkt niet als muziek

  4. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Ik begrijp de TS.
    Ik speel scales en noten maar het klinkt niet als muziek

    Gezien je nick neem ik aan dat je een Bonamassa fan bent? Als dat je doel is kost dat wel wat uurtjes...

    Maar goed, de één kan met 3 akkoorden, één of twee tokkeltjes en wat slagjes muziek maken, de ander niet. Dat heeft minder met je handen te maken en meer met je hoofd. Stap één bij een stuk leren is weten hoe je de noten moet spelen. En zelfs als je dat perfect doet kan het nog zo zijn dat je nog geen muziek maakt. Maar als stap één er in zit is de stap naar muziek een kleine. Het pad waar je die stap op moet zetten moet je wel weten te vinden. Heb je de ervaring eenmaal, dan kun je die ook heel makkelijk op andere stukken toepassen. Maar het is een beetje zoals die plaatjes met een oude vrouw en een jonge vrouw. Het hangt er maar net van af hoe je kijkt wat je ziet...

    Op afstand is daar niet mee te helpen, en ik heb geen idee hoever je überhaupt met stap 1 bent. Maar er zijn wel wat dingen die je kunt proberen. Probleem is alleen dat dat niet kan op Mieke heeft een lammeke nivo, je moet wel een fatsoenlijke motorische beheersing hebben.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Gezien je nick neem ik aan dat je een Bonamassa fan bent? Als dat je doel is kost dat wel wat uurtjes...
    Jep Bonamassa, Slash, Hendrix, Randy Rhoads, Marty Friedman, Zakk ect... maar het is allemaal rete moeilijk :/

  6. #116

    Standaard

    Hmm.. Ik heb nu ook weer zo'n momentje. Ik zie een filmpje van onze leadgitarist waarop hij always on the run van Lenny Kravitz speelt. Het ziet er zo eenvoudig uit als hij het doet, maar als ik het zelf probeer kom ik bij lange na niet eens in de buurt. Dan zakt het zelfvetrouwen en motivatie wel diep in de schoenen

  7. #117
    Member
    Geregistreerd
    11 april 2013
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    58

    Standaard

    Het probleem bij de meeste gitaristen is vaak het geduld en de wijze waarop men iets probeert te leren. Ik ben momenteel bezig met het nummer Neon van John Mayer. Onwijs moeilijk nummer om te spelen. Wat te doen:
    1. Het hele nummer opdelen in kleine stukjes. 1 akkoord per keer oefenen ipv een heel couplet in één keer.
    2. Langzaam spelen en zorgen dat je de techniek beheerst. Dan pas de snelheid opvoeren.
    3. Niet te lang aan één stuk oefenen.
    4. Opnemen, terugluisteren en checken waar je probleemgebieden liggen.

    Dat helpt bij mij altijd onwijs goed.

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Probeer eens een looper. Heel leuk om snel beter te worden...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Heijnen Bekijk bericht
    Het probleem bij de meeste gitaristen is vaak het geduld en de wijze waarop men iets probeert te leren. Ik ben momenteel bezig met het nummer Neon van John Mayer. Onwijs moeilijk nummer om te spelen. Wat te doen:
    1. Het hele nummer opdelen in kleine stukjes. 1 akkoord per keer oefenen ipv een heel couplet in één keer.
    2. Langzaam spelen en zorgen dat je de techniek beheerst. Dan pas de snelheid opvoeren.
    3. Niet te lang aan één stuk oefenen.
    4. Opnemen, terugluisteren en checken waar je probleemgebieden liggen.

    Dat helpt bij mij altijd onwijs goed.
    Beter kan je even een gitaarles van youtube plukken en stap voor stap dit nummer onder de knie krijgen.
    Deze vind ik erg goed:

    http://www.youtube.com/watch?v=z6oDmSANUOg

    Van hem heb ik dit nummer ook geleerd en het is niet zo moeilijk als het klinkt. Je moet alleen ff de vingerzettingen van de rechterhand doorhebben en doorhebben dat je 2x met de wijsvinger 2 snaren aanslaat. Dan tempo opvoeren en dan heb je de feel zo te pakken !

    Succes !

  10. #120
    Member
    Geregistreerd
    11 april 2013
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Beter kan je even een gitaarles van youtube plukken en stap voor stap dit nummer onder de knie krijgen.
    Deze vind ik erg goed:

    http://www.youtube.com/watch?v=z6oDmSANUOg

    Van hem heb ik dit nummer ook geleerd en het is niet zo moeilijk als het klinkt. Je moet alleen ff de vingerzettingen van de rechterhand doorhebben en doorhebben dat je 2x met de wijsvinger 2 snaren aanslaat. Dan tempo opvoeren en dan heb je de feel zo te pakken !

    Succes !
    Ik heb er een video van licklibrary bij. Dan weet je inderdaad wat je moet doen, maar dan moet je het natuurlijk nog wel leren. Dat wilde ik eigenlijk uitleggen in mijn vorige post

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top