Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 120
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard Ik denk dat ik er maar mee stop

    Ik ben nu in de veertig, ik speel al van mijn zestiende. En eerlijk gezegd, ik bak er niets van. Ik zie jonge gasten van 18, met vier jaar ervaring, die op een niveau spelen waar ik maar van kan dromen. Ik heb de laatste twee jaar lessen gevolgd, en dat heeft wel wat geholpen, maar het heeft bloed zweet en tranen gekost (en dan spreek ik voornamelijk over m'n leraar). Ik probeer al een paar jaar een groep te vinden om gewoon fijn muziek te spelen, maar speler van mijn leeftd hebben 20 jaar ervaring en zijn dus allemaal veel beter dan ik, met als gevolg dat ik altijd een afwijzing naar m'n kop krijg. Alle keren elke avond uren oefenen om de playlist onder de knie te krijgen, om dan na een auditie te horen dat ze toch liever een ander niveau gitarist zochten.

    Aan 40 jaar zijn je vrije uren op een hand te tellen in de week. Ik denk dat ik dus maar de gitaar aan de kant zet, ik zal er af en toe wel op spelen, maar niet meer met ambitie.
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  2. #2

    Standaard

    Waarom stoppen als je er plezier in hebt? Er zijn zat geweldige gitaristen die nooit beroemd zullen/willen worden. Daarentegen heb je ook matige gitaristen die het ver schoppen op basis van de nodige dosis geluk, timing, connecties e.d. Dus zet je gitaar vooral niet aan de kant en aanvaard gewoon dat niet iedereen het ver zal schoppen in de muziek. Maak gewoon lekker muziek en geniet daar van

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2011
    Berichten
    106

    Standaard

    Helemaal mee eens. Ik speel al vanaf mijn 12e en nu 26 jaar later kom ik er ook achter dat er legio jongeren zijn van amper 16 die het beyer kunnen dan ik. Ik betwijfel echter dat ze er net zoveel plezier in hebben. Bovendien vind ik dat net na een bandwissel er een betere klik met mijn gitaren bwgint te komen en zo ook met de huidige muziek en de rest van de nieuwe groep.

    Sent from my GT-I9070 using Tapatalk 2

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ik ben 40 en speel ook al zo'n 20 jaar en ben ook niet al te best. Had in mijn voorstel post in 2009 al eens gezegd dat die jonge rot gastjes allemaal beter zijn dan ik.
    Het is dat je een pokke end weg woont anders was het wel leuk geweest om een oude net niet band op te richten.
    Nu speel ik ook niet in een band en vind mij zeker ook niet goed genoeg voor een doorgewinterde band. Maar ik ben er van overtuigt dat er voor elk niveau een band te vinden is.
    Het kan ook zijn dat je bands uitzoekt die wat te hoog gegrepen zijn waardoor je alleen maar frustratie tegen komt.
    Zelf heb ik een aantal jaren aan een popworkshop meegedaan. Weet niet of ze dat in jou buurt ook hebben maar het is een mooie manier om laagdrempelig aan muziek te doen waarvan je ook nog veel leert.

  5. #5

    Standaard

    Plaats eens een oproepje dat je andere bandleden zoekt rond jouw leeftijd / ervaring ipv. reageren op oproepen van anderen. Dan kan je je eigen clubje samenstellen. Ik weet zeker dat er genoeg veertigers zijn met hetzelfde niveau. Niet iedereen is semi-pro.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Goed gitaar kunnen spelen is 80% oefening en 20% talent is mijn mening.

    Die gastjes van 18 zitten waarschijnlijk dag en nacht te spelen want ze zitten nog op school en hebben tijd zat. Mij ontbreekt het aan die tijd helaas, zodoende ben ik ook geen steve vai.

    Maar ga per dag eens consequent een half uur oefenen en je niveau zal omhoog schieten denk ik.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht
    Plaats eens een oproepje dat je andere bandleden zoekt rond jouw leeftijd / ervaring ipv. reageren op oproepen van anderen. Dan kan je je eigen clubje samenstellen. Ik weet zeker dat er genoeg veertigers zijn met hetzelfde niveau. Niet iedereen is semi-pro.
    Dit heb ik ook gedaan, dat werkt veel beter. Er zijn echt veel meer matige muzikanten dan goede hoor!! En zoek via je gitaarleraar contact met een medegitarist!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Goed gitaar kunnen spelen is 80% oefening en 20% talent is mijn mening.


    Een waarheid als een koe. De een heeft meer aanleg dan de ander maar mijn ervaring leert ook dat oefenen de grote "truc" is.
    Dat doe ik veel te weinig en maak dan dus ook geen grote sprongen.
    Toch heb ik een kennis die alles na een paar keer oefenen kan spelen, terwijl ik er dan dagen voor moet oefenen en dan nog heb ik zijn nivo niet.
    Maar Tommy Emmanuel geeft wel eens het antwoord als iemand zegt dat hij nooit dat nivo zal halen. Hoezo niet je hebt toch ook 5 vingers.
    Emmanuel is ook een voorbeeld van iemand die al vanaf 4 jaar zich echt een slag in de rondte oefent, nog steeds.
    Doorzetten en ook tijd ja maakt dus het verschil. Zelf heb bv. van de week me toch eens gestort op het intro van Sweet Child O' Mine.
    Jaren terug eens 5 min aan gewijd en te moeilijk bevonden. Nu toch even tijdje voor gaan zitten en wat blijkt dat hele nr is schijt gemakkelijk. ( dat hele nr is schijt maar ik vond toch dat ik het moest kunnen spelen als gitarist zijnde)

    Maar ga per dag eens consequent een half uur oefenen en je niveau zal omhoog schieten denk ik.
    Ook dat is waar, een andere kennis van mij is op zijn 50e na jaren een beetje peilen op gitaar, serieus gaan oefenen.
    In ieder geval elke dag een half uur maar meestal een uur. Deed/doet hij na het eten en niemand kan hem dan storen. Nu is hij 60 en speelt de sterren van de hemel. Na een jaar zo oefen herkende ik hem niet meer terug in zijn spel. Van harkend houterig spelen naar een allrounder met een mooie sound. Hij speelt nu al weer 6 jaar in een coverband tussen eind twintigers en begin veertigers.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 3 mei 2013 om 17:28

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    :O wie moet de jonkies dan terechtwijzen als ze naast hun schoenen beginnen te lopen?
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    11 april 2013
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    58

    Standaard

    Het is jammer dat je je gitaar aan de wilgen wil hangen. Zoals je al aangeeft lijkt het echter niet echt aan jezelf te liggen, maar aan je leraar. Dus zou ik zeggen zoek een andere leraar. Daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat je verkeerd oefent. Het is belangrijk om te oefenen, maar het is zeker zo belangrijk hoe je oefent en wat je oefent.

    Zou je eens een concreet onderwerp/nummer kunnen noemen en hoe je dan te werk gaat om het te leren? Misschien kan ik je helpen in je aanpak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top