Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 69

Discussie: Modeling verlaten

  1. #21
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb tijd gezocht en het is een Carvin Legacy geworden met een 4x12 cabinet. Het is een luxe probleem als budget niet je grootste zorg is.. Ik ben erg tevreden. Hij heeft precies de toon die ik zoek, zelfs mijn strat klinkt er goed op. Mijn strat heeft fat50 elementen met veel twang en de line6 klonk er te schel mee (de line6 was met alles te schel). Nu precies goed.

    Bummer: De POD HD pro met de 4 kabel methode (4 cable method) is een slecht idee. Er gaat veel signaal verloren. Kusje geven en ander multieffect zoeken..

    ZOEK DE VERSCHILLEN





    Eindbuizen: Groove Tubes EL34R
    Voorbuizen: 12ax7lps sovtek en groove tubes 12ax7C

    Een blije Harrie B
    Vriendelijke groet,

  2. #22

    Standaard

    Ik heb enkele jaren geleden net het tegenovergestelde gedaan. Mijn Carvin Legacy verkocht en op modeling overgestapt. Nog geen spijt van gehad. Neemt niet weg dat de Legacy een super klinkende versterker is.
    Tech 21 Power Engine te koop

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Gisteren voor 't eerst met mijn nieuwe versterker + 2x12 gespeeld op band volume....

    't is toch wel lekker hoor

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Mijn 2 cents hier:

    Het probleem met modeling zit 'm vooral in de speaker simulator en de speaker simulator van de Line 6 is gewoon niet erg goed (sorry). De nieuwe generatie impuls responce modelling (zoals de Axefx) blaast die hele oude generatie digitale modellers uit het water. Ik gebruik een Torpedo CAB (een power amp en speaker simulator met IR). Ik heb 'm eens aangesloten op mijn oude Yamaha DGstomp (vergelijkbaar met POD 2). De speaker simulator van de Torpedo CAB is zoveel beter dan de Yamaha. Geloof me.

    Ik heb de Torpedo op mijn pedal board gemonteerd en verder gebruik ik een analoge buizen preamp (AMT SS-11). Ik ben er erg happy met deze setup. Ik kan direct de PA of computer in, of ik kan 'm bypassen. Bijna alle parameters kan ik met draaiknoppen on the fly verstellen (alleen de Torpedo en Zoom Multistomp hebben scrol menu's; en een overzichtelijk aantal).


    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Gisteren voor 't eerst met mijn nieuwe versterker + 2x12 gespeeld op band volume....

    't is toch wel lekker hoor
    Wat is het voor buizenbak geworden?

    Yep blijft lekker. Is tenslotte de heerlijke analoge heilige graal.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard


  7. #27

    Standaard

    4 cm met Ultra voor de effectjes naar ik aanneem. Echte amp met echte speaker voor het echte geluid. Simpel en zeer doeltreffend :-)
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    4 cm met Ultra voor de effectjes naar ik aanneem. Echte amp met echte speaker voor het echte geluid. Simpel en zeer doeltreffend :-)
    4cm heb ik nog niet geprobeerd. De Axe hang in de parallelle loop voor post gain effecten. Ik heb geen pre-gain fx

  9. #29
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een wahwah moet wel ervoor toch? Of gebruik je dat niet.
    Vriendelijke groet,

  10. #30

    Standaard

    Ik moest onlangs als solo gitarist op een klein open lucht festival setje spelen (op basis van direct inprikken i.v.m. snel wisselen bands) spelen en had voor de zekerheid mijn Zoom G3 meegenomen. Die had ik geprogrammeerd met een paar vooringestelde presets (amp + delay).

    Afijn, het resultaat was ronduit waardeloos en ik had helaas live ook geen extra tijd om er nog wat beters van te maken. Het grote nadeel van modeling vind ik dus zelf dat het alleen fatsoenlijk werkt mits je een volledig eigen setup tot aan de PA kunt programmeren. Ik kan de Zoom niet de schuld geven maar deze specifieke combinatie met deze amp pakte dus niet goed uit. Dit was me met mijn Mesa Boogie amps niet snel overkomen. Mensen onderschatten dus vaak de waarde van een goede simpele buizenversterker....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top