Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 69

Discussie: Modeling verlaten

  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb mijn pod hd pro vergeleken in 2011 met een Axe fx, ik hoorde weinig verschil en koos vanwege het forse prijsverschil voor de pod hd pro en omdat ik ook al de generaties ervoor kende. De kemper was er toen nog niet. Ik heb nu getwijfeld tussen de kemper rack en een buizenversterker en dit keer probeer ik de buizen.

    Heb opgetreden met pod hd pro op koninginnedag in Assen (buiten brrr) en de gitarist van de band na ons vond mijn sound mooi. Ik vond juist van niet. Hij wou mijn telefoonnummer, hij had een pod 500 en kon er niets mee. Ik snap wel waarom. Het kost veel tweaken. Je kan niet zeggen dat ik dat niet geprobeerd heb.

    Met eenvoud haal je misschien meer uit een modeler. Ik gebruikt nu eenmaal vele patches en effecten (hoewel steeds minder). Ik ben geen gitarist die kan volstaan met 4 patches. Als ik ooit een modeler zou ontwerpen zou ik een volledig gescheiden "amp" en "effecten" modeling deel maken. Als het ware twee modelers in 1.

    Mijn pod hd pro gaat nu de effecten loop in van de versterker en gebruik hem als een m13. Je kan de footcontroller zo instellen dat er 8 effecten aan en uit gezet kunnen worden.
    Vriendelijke groet,

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard

    Wat een geouwehoer ik gebruik thuis een yamaha thr10 om mee op te nemen gemiked klinkt hij ongeloofelijk goed
    Moet zelf nog beetje uitvinden hoe het met Cubase werkt maar zodra ze er een podium waardig rack of combo maken
    koopt ik het direct zonder twijfel yamaha is top kwaliteit
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Negeer al het voorgaand, en wees welkom thuis mijn jongen !!

    (over een jaar of 5 gaan we weer is kijken of nerdie het nu wel voor elkaar heeft.. )

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een yamaha thr10 kan je niet miked opnemen. Hij heeft geen speaker en ook geen speaker aansluiting. Het is een gewone modeler en het feit dat er een lampje in zit die doet alsof er buizen aan het gloeien zijn is voor mij een no go.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Een yamaha thr10 kan je niet miked opnemen. Hij heeft geen speaker en ook geen speaker aansluiting.
    ???

    Daar zit toch wel degelijk een speaker in?

    http://usa.yamaha.com/products/music...mps/thr/thr10/

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Speakers 8cm Full Range x 2


    excuses, ik las een review en die hadden het alleen over de werking. Er zitten dus 2 speakers in van 8 cm.
    Vriendelijke groet,

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    En klinkt waanzinnig goed, jammer dat je presets moet switchen met knopjes in te drukken en niet met een footcontroller :-) ! Ook de iOs software is mega handig , loopen , pitch veranderen en vertragen van mp3s

    Raf

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanDiekum Bekijk bericht
    Wat een geouwehoer ik gebruik thuis een yamaha thr10 om mee op te nemen gemiked klinkt hij ongeloofelijk goed
    Moet zelf nog beetje uitvinden hoe het met Cubase werkt maar zodra ze er een podium waardig rack of combo maken
    koopt ik het direct zonder twijfel yamaha is top kwaliteit
    Ik ben benieuwd naar de opnamen. 8 cm speakers miken lijkt me niet eenvoudig.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd naar de opnamen. 8 cm speakers miken lijkt me niet eenvoudig.
    Micen is niet nodig , via usb in pc en klaar !

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Ja daarom! Maar hier wordt gezegd dat ie gemiked erg goed is.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top