Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46

Discussie: Floyd superstrat

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Ik heb de neck pocket voor een deel uitgefreest nou. Het is wel nog vlak dus ik ga er nog een keer overheen als ik mijn schuine mal heb gemaakt zodat de pocket ook schuin wordt. Dit ivm de Floyd die op de gitaar geschroefd wordt. Ik heb zoals aanbevolen wat extra ruimte om de te diep geboorde gaten heen gefreest zodat ik er dadelijk een stukje hout in kan lijmen.

    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Er zijn weer wat voorderingen geweest. Ik heb met een decopeerzaag de globale vorm uitgezaagd met de frees afgemaakt. Het ziet er niet helemaal netjes uit maat toch.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Weer wat voorderingen gemaakt. Dit keer de ruimte voor de trem klauw en mallen voor de potmeter/elektro ruimte.



    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    De eerste ronde control cavity zit erin. Mijn idee is om eerst een gat te boren op de plek waar de pot meter komt. Eerst heel dun vanuit de cavity naar de voorkant van de body. Dan met een dikkere of al de juiste maat boor vanaf de voorkant terug de cavity in. Ook denk ik er over om de gaten waar de kabels voor de pickup en de trem massa doorheenlopen al te boren. Het achterliggende idee is om geen bramen te zien na het boren. Is dit een goed idee of een slecht idee?

    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Control cavity zit erin. Ik kon het niet laten om even de DP100 en de Floyd erop te leggen.


    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  6. #26

    Standaard

    Hoi Elric, dat ziet er goed uit hoor, ook dat foutje met de nekpocket is netjes opgelost. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Een week of drie geleden heb ik de body goed geschuurd voordat ik de radius aan ging brengen. Het plan was om hiervan een foto te plaatsen en daarna een foto van de radius die ik erin gefreest heb. Maar het liep iets anders waardoor mijn schaarse tijd eventjes niet gebruikt kon worden om gitaren te bouwen. Dus hier een fototje hoe ik de body geschuurd heb en hopelijk vrijdag een foto van de body met 12,7 mm radius.

    [IMG][/IMG]
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Even een opmerking wat betreft die radius. Uit ervaring weet ik dat zo'n radius er vrij klein uitziet als je naar het freesbitje kijkt. Op het moment dat je een stukje freest en je het in je handen hebt is het totaal anders. Frees eerst even een proefstukje op wat resthout, beslis dan of je er mee verder gaat. Een te grote radius kan een mooi stuk hout ineens een soort 'ikea' gevoel geven, for lack of a better word. Ik vind 12.7 radius iig behoorlijk fors klinken, dus uitproberen is mijn devies.

    Verder: wordt een leuke plank dit! Ben benieuwd naar het resultaat.

    [Edit]
    Wat ik bij mijn vorige build (Telecaster) heb gedaan: aan de voorkant een zeer kleine radius (3 mm, ziet er retestrak uit), en aan de achterkant een grotere radius (weet niet meer hoe veel, iig groter, ik denk 6 mm). De grote radius geeft wat meer comfort wanneer je met de gitaar op schoot zit.
    Laatst gewijzigd door KoenB; 28 maart 2014 om 00:29

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Koen bedank voor je tip, ik heb het ongeveer ook zo aangepakt. Al moet ik wel toegeven dat met het bitje van 12,7 mm wat ik in gedachten had ook de uiteindelijke radius gefrreest heb. ik vind vooral de korte horn van de strat erg mooi en die is ook met 12,7 gedaan. Sowieso heb heb ik eerst met 9,3 de radius gedraaid. Uiteraard eerst op een proefstukje ja. Dat zag er al mooi uit maar de 12,7 maakte het helemaal af.

    Dus, nu zit de goede radius erin en jaja ik heb al een goed begin gemaakt met de elleboog en buik afrondingen in de body. Gewoon met een rasp en met uhm.. nog grotere rasp ben ik aan de slag gegaan. De oplettende kijker zal zien dat het er nog erg ruw uitziet maar dat werk ik later bij.

    De eerste drie foto's zijn zonder rasp werk.

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]



    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Vandaag heb ik de body wat geschuurd. Eerst met 60 en daarna met 120. Het resultaat mag er best wezen al zeg ik het zelf. Vandaag was de tijd een beetje op (ik heb deze week tentamen week) dus misschien dat ik vrijdag nog de laatste kleine beetjes doe.

    Ook heb ik nog wat spulletjes ervoor besteld bij Guitarsupplies waaronder een jackplate met plug. Op zich is het nu nog niet echt nodig maar ik vond het wel handig als ik het gat daarvoor moet gaan boren. Dan weet ik in ieder geval hoe groot het gat ongeveer moet zijn.

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top