Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46

Discussie: Floyd superstrat

  1. #11

    Standaard

    Welke? Ben ook nog op zoek naar een goeie. Ik zit te twijfelen tussen schaller en een original.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Eerlijk gezegd heb ik met beide weinig ervaring. Ik wou voor een volgend project (als ik wat meer bouw ervaring heb) een schaller kopen. Ik heb op een vorig project wat uit allparts onderdelen bestaat een bosten floyd rose van 60 euro of zo zitten die redelijk zijn werk doet. Die ik nu heb is ook een bosten maar dan een model nieuwer. Wel allebei in de gewone vorm en niet de speedloader.

    Maar volgens mij is een schaller goede kwaliteit en speelt ook fijn, alleen oppassen met de boutjes van de zadels omdat die weleens dol gedraaid worden. Zelf heb ik het nog nooit mee gemaakt maar ik weet dat er verschillende mensen zijn geweest die het voor elkaar kregen. Dat is de enige ervaring die ik daar mee heb, met een echte Floyd Rose floyd heb ik geen ervaring. Volgens mij is daar ook vrij lastig aan te komen omdat die alleen voor de amerikaanse markt zijn.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Vandaag de neckpocket mal voor de helft gemaakt. Ik heb de vorm uitgefreest en ga morgen op school het plaatje schuin affrezen in de freesbank zodat de halspocket schuin afloopt. Dit in verband met de floyd rose. Donderdag hoop ik de neckpocket gemaakt te hebben en zal ik weer foto's posten. Hopen dat die recht gaat...
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Vandaag dacht ik slim te zijn door eerst met een boor wat gaten te maken zodat ik met de frees alleen het laatste stukje zou moeten doen. Waren het niet dat de tape (waarmee ik ruim voor de juiste diepte zat) wat los ging, naar boven kroop en er ongeveer een halve centimeter naast ging zitten. Ik weet nog niet helemaal wat ik ermee ga doen maar ik denk dat deze even in de ijskast gaat en later weer ontdooid gaat worden. Misschien geen verkeerd idee om maar eerst "gewoon" een stratje te bouwen ipv een superstrat zodat ik de mallen gewoon kan gebruiken.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Da's vervelend, ik had het zelfde met de gaten voor de pickups, kreeg het net op tijd door ander was ik door de body heen geboord.
    Bij mij is het niet zo erg, maar begrijp ik het goed dat het bij jou de halspocket was.
    Misschien kun je er een stuk afvalhout van de body in lijmen en dan opnieuw frezen.
    Met dit soort tegenslagen moet je altijd rekening houden en inventief naar oplossingen zoeken.
    Niet wegleggen maar oplossen en afmaken anders heb je voor je het weet de ijskast vol liggen
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Dat soort dingen onmiddellijk fixen, anders komt het er niet meer van. Wat ruimer vierkant frezen, stuk overschot bodyhout er strak inlijmen en pocket opnieuw frezen. Ik had het onlangs nog: door te snel te werken de pup cavity op een totaal verkeerde plaats gefreesd. Half uur later was het gat dicht en zat een ander gat op de juiste plaats. Anders was ik ganse week kwaad op mezelf gebleven

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Waarom geen plug erin? (:
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Bedankt voor de steun. Jullie hebben wel gelijk, de ijskast zit inderdaad anders snel vol. Ik zal er morgen wel een fototje van maken en hopelijk ook meteen die van de oplossing. Ik denk alleen dat het een stukje afval hout wordt omdat het niet 1 gat is wat ik te diep geboord heb maar de voorste paar gaten.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Bovenstaande collegae hebben gelijk. Te diep is niet zo erg zolang de boor er niet aan de andere kant uit gekomen is. Gewoon zo diep mogelijk frezen tot alles weer vlak is, nieuw stuk inlijmen en opnieuw beginnen. Zie je straks (bijna) niks van.

    Afgelopen jaar had ik ook zo iets met een thinline (zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2872650 ). Gewoon opgelost.

    Van Barno heb ik geleerd dat zoiets geen fout is maar een feature

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    anderzijds: de fuckup kan je ook verkopen als het verborgen foutje dat de grote meester on purpose in zijn werk steekt om het de vervalsers extra moeilijk te maken
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Denk er wel aan dat je best een ruimer stuk rond het probleemgebied wegfreest, dat je dan strak kan opvullen. niet zomaar wat plugjes, als je daarna weer gaat frezen grote kans dat het misloopt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top