Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard NGD: Hagstrom Viking

    Een tijd terug heb ik mijn Music Man JP6 verkocht om budget vrij te maken voor andere gitaarzaken. Ik speelde er niet veel op, en hoewel het een supergitaar is kan ik het dan niet rechtvaardigen om zo'n gitaar aan te houden. Op marktplaats kwam ik deze schoonheid tegen en een semi-hollow ontbrak nog in de collectie (helaas maakt MM geen semi-hollows ). Heel leuke gitaar voor de prijs, had wel heel dringend een afstelbeurt nodig. kromme hals, mega hoge actie (voor mij dan). Gisteravond meteen gedaan en het speelt prima. Alleen heeft ie een paar uitstekende freteindjes, bij het spelen stoort het niet heel erg maar toch eens kijken of ik daar wat aan kan doen. Foto's:







    Een tijdje terug ook nog deze gekocht (uit hetzelfde JP6 potje), visueel minder aantrekkelijk, maar klinkt werkelijk super:
    Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Die Vikings nemen geen gevangenen!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    Gefeliciteerd met je Viking. Ik heb er zelf ook een (een zwarte) en vind het een supergitaar, een echte allrounder. Het enige nadeel is dat hij bij hoge gain settings wat last heeft van feedback, maar dat is natuurlijk inherent aan de semi-hollow bouwwijze van ES-achtigen.
    Veel plezier ermee!
    Laatst gewijzigd door TopRob; 27 april 2013 om 14:53

  4. #4

    Standaard

    Feedback vind ik tot nu toe meevallen, maar heb nog niet echt op echt hoog volume geprobeerd. Heeft die van jou geen last van scherpe fretrandjes?
    Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jze Bekijk bericht
    Feedback vind ik tot nu toe meevallen, maar heb nog niet echt op echt hoog volume geprobeerd. Heeft die van jou geen last van scherpe fretrandjes?
    Ik heb geen ervaring met het weghalen van scherpe randjes bij een gelakte gitaar met binding, maar op mijn zelfbouw gitaren (die dan nog niet gelakt zijn) is een paar zachte halen met een schuurblokje genoeg om het perfect te maken :

    (gewoon te koop bij de bouwmarkt voor een paar euro)


    Dus als je het voorzichtig doet en het blokje schuin houdt, dan ben je zonder de lak te raken (of misschien afplakken voor de zekerheid) zo klaar. Schuren in de lengterichting van de hals.
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 28 april 2013 om 10:30
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jze Bekijk bericht
    Feedback vind ik tot nu toe meevallen, maar heb nog niet echt op echt hoog volume geprobeerd. Heeft die van jou geen last van scherpe fretrandjes?
    Nee, de mijne heeft geen scherpe frets. Het feedbacken valt eigenlijk ook best wel mee, maar een dergelijke gitaar heeft hier natuurlijk wel iets meer last van dan een solidbody. Ik vind mijn Viking een prima bespeelbare gitaar waar je ook met een behoorlijk dosis gain heerlijk mee kunt rocken. Ik hoop dat jij ook veel plezier aan je Noorman zult beleven!

  7. #7

    Standaard

    Zo'n schuurblokje raad ik af. Het idee is goed, maar zo'n ding heeft 1 groot nadeel: het is flexibel. Wanneer je maar even te veel druk uitoefent zit je op de verkeerde plek te schuren.
    Het is beter om een stukje schuurpapier met (spray)lijm op een klein stuk MDF te plakken. Je hebt daarmee veel betere controle.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een wetsteen erlangs werkt ook prima. (niet teveel kracht zetten)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top