Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: (Wired) in ear

  1. #1

    Standaard (Wired) in ear

    Heren,
    Ik probeer mijn bandleden over te halen om met inear aan de slag te gaan. Nu zijn wij niet zo goed dat we een geluidsman erbij hebben, we zullen zelf aan de knoppen moeten draaien. Ik zou het ook graag bij repetities gebruiken.
    Vanuit enerzijds kosten oogpunt en anderzijds het frequentie/4g verhaal denk ik aan een wired systeem.

    Wij hebben zang, 2x gitaar bas en drums. Deze laatste hoeft denk ik geen inear.
    De gitaaramps krijgen een mic, de basversterker gaat met line out de mixer in.

    Nu denk ik aan een mixer met 4 auxen als deze: http://www.thomann.de/nl/allenheath_zed14_bundle_02.htm
    Zang, gitaar en bas elk één aux naar deze: http://www.thomann.de/nl/fischer_amp...t_lsregler.htm
    En dan ieder oordopjes naar keuze.

    Is dit het, of zie ik iets over het hoofd?? Moet deze http://www.thomann.de/nl/samson_sphone.htm er nog tussen??
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 23 april 2013 om 21:28

  2. #2

    Standaard

    Denk ook even na hoe je bijvoorbeeld de zang gaat splitten, en of je dingen zoals de gitaar van de aanwezige P.A. gaat splitten of dat je die zelf gaat mic'en.

    Ga ook even nadenken hoe je nu bijvoorbeeld de gitaarversterkers neer gaat zetten, deze kan je bijvoorbeeld langs het podium neerzetten of helemaal naar achter richten.

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, paar xlr splitters. Ik vergeet te zeggen dat we redelijk zelf voorzienend zijn en er vaak geen pa aanwezig zal zijn.
    Ik zou dan een paar actieve speakers aan de mixer hangen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ik ben sinds kort ook (als enigste in de groep) gestart met in ears. Veel ken ik er nog niet van, maar ik denk dat jullie mixer te klein is. Wij hebben een Mackie met 16 kanalen, 2 AUX'en en nog eens 2 FX'en en nog een of andere uitgang, waardoor we 5 monitors onafhankelijk van elkaar kunnen aansturen en dan hebben we nog XLR-uitgangen voor de front boxen. Ik had me zelf al een Behringer MX 882 splitter gekocht, met de bedoeling de micro's van belangrijkste instrumenten en lead zang in het toestel te laten toekomen en vandaar naar de mengtafel. Hierdoor zou ik m'n eigen mix kunnen maken. TOt heden heb ik de MX882 nog niet gebruikt, omdat ik alle inkomende instrumenten/zang kan afregelen via de mengtafel. Nadeel is echter wel, dat ik naar de mengtafel moet lopen om iets bij te regelen. Heb vorig weekend eerste optreden met de in ears gedaan en het verbaasde me toch hoe dikwijls ik volumes van andere groepsleden moest laten aanpassen. Kan ook komen omdat ik het nog allemaal niet zo goed ken en ik heel voorzichtig ben (probeer alles zo stil mogelijk te zetten, om gehoorschade te voorkomen)
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #5

    Standaard

    Dank je voor je reactie!
    Ik weet niet of deze mixer (nog niet aangeschaft) te klein is. Ik zie 4x een aux, 2 post en 2 pre fader. Daarnaast nog een koptelefoon uitgang.

    Maar ik heb er de balle verstand van....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Dat fischer ding is enkel een volume regelaar, dus je hebt dan geen versterker/limiter! Ik weet ook niet of het aux-output-level van een mixer voldoende voor deze toepassing (het zou kunnen hoor, maar ik zou het even dubbel checken. Grootste risico van deze setup (geen limiter): dikke volume knal op je inears met mogelijk gehoorschade.

    Ik gebruik zelf een Fischer In-Ear amp 2 in mijn rackje. Onze zangeres heeft (sinds gisteren) een fischer Bodypack. Kwaliteitsspul wat ik je van harte aan kan raden. Kost wel iets meer, (cliché alarm) "je hebt maar twee oren"!!

  7. #7

    Standaard

    Goed dat je het zegt, limiter is wel een vereiste.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top