Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Bouwpakket LP

  1. #1

    Standaard Bouwpakket LP

    Hallo,

    Ik zou graag mijn eigen gitaar willen bouwen dit met behulp van een Bouwpakket.
    Van dit pakket zou ik graag een Les paul model willen bouwen met het lak resultaat als deze:
    https://www.google.nl/search?q=white...2F%3B800%3B532

    Is dit mogelijk en is dit moeilijk? ben helemaal nieuw tot gitaar bouwen daarom ook dat ik begin met een bouwpakket in het begin wil ik gewoon de spullen standaard laten met een witte lak en beetje zwart zoals de foto. Daarna wil ik langzaam toch de volume knoppen ect te vervangen met de Goude kleur. Ook vroeg ik me af of het lastig is om dat randje om de body dat je vaak ziet bij de LP modellen te maken.

    Sorry voor mijn vele vragen hoop dat jullie me kunnen helpen!

    Thanks alvast!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    [/QUOTE]gebruik de zoekfunctie eens...is vaker ter sprake geweest. al je vragen kun je zoeken met meer dan voldoende draadjes...,
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    195

    Standaard

    Is op zich wel mogelijk. Je moet alleen wel een pakket opzoeken waar de binding (het randje om de body) al zwart is. Meestal is dat wit namelijk.
    Ik zou dan ook proberen een model te vinden waar al goudkleurige hardware bij zit.
    Op deze site hebben ze wel een hoop keus, voor een redelijke prijs.:

    http://www.gitarre-bestellen.de/Gita...bb46b331e8647b

    Daar heb ik zelf een Fender Jaguar model gekocht.
    Je zou er eventueel zelfs nog een mailtje heen kunnen sturen om te vragen of je een bepaald pakket ook met goud ipv chroom kan bestellen.

    Veel plezier met zoeken!!
    Laatst gewijzigd door Pontimic; 10 april 2013 om 11:20

  4. #4

    Standaard

    Dankjewel voor de tip! ga gelijk eens kijken

  5. #5

    Standaard

    gebruik de zoekfunctie eens...is vaker ter sprake geweest. al je vragen kun je zoeken met meer dan voldoende draadjes...,[/QUOTE]

    Weet ik! had al wat gezocht maar op deze manier is het toch makkelijker omdat ik dan mijn specifieke vraag kan stellen ipv. antwoorden naar mijn vraag linken. en de mensen die reageren lijken het mij leuk te vinden om mensen te helpen met specifeke vragen.

    Ik snap in elk geval je punt! hoop dat je mij ook begrijpt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Ik heb een eerste eigen gitaar gemaakt uit een paar blokken ruw hout, en ik had totaal geen ervaring met houtbewerking, dus als een prutser als ik dat kan, gaat een bouwpakket jouw zeker lukken als je een beetje handig bent.

    Maar: lees je van tevoren goed in, zeker wat lakken betreft. En verwacht geen gibson kwaliteit.

    En een forum is voor "vele vragen" bedoelt dus ga je niet daarvoor excuseren, maar stel ze als je het niet weet.

    Het randje, de binding, is niet al te lastig met wat ervaring, en een bovenfrees! En anders is er vast wel een forummer die je wil helpen.
    Laatst gewijzigd door Napoje; 9 april 2013 om 15:43

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 oktober 2012
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    149

    Standaard

    Hallo Justinthingy

    zoals gezegd is er al veel over bouwpakketen gesproken op het forum, blader even door de zelfbouw afdeling, daar is zeker wel wat te vinden. uit m'n hoofd meest recentelijk een LP (van mijzelf) een Strat en een SG.

    Op de duitse website die eerder werd genoemd zijn veel diverse pakketten te vinden. kijk ook eens bij thomann.de
    Een blanke body met zwarte binding zal lastig te vinden zijn. je kunt dit zelf doen (zoals Napoje al laat zien), of een 'fake binding' maken door de randen zwart te lakken en de body wit.

    Het is een leuke manier om met gitaarbouw te beginnen, veel plezier er mee en hou ons op de hoogte!
    Te koop aangeboden wegens beëindigen hobby:
    Diverse elektrische gitaar onderdelen, body's en halzen.
    In totaal zeker 2 complete gitaren + extra's.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Zoals al door paul genoemd, een fake binding is ook mogelijk, zie hieronder

    http://www.stewmac.com/freeinfo/Fini...eguitar_3.html

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justinthingy Bekijk bericht
    gebruik de zoekfunctie eens...is vaker ter sprake geweest. al je vragen kun je zoeken met meer dan voldoende draadjes...,
    Weet ik! had al wat gezocht maar op deze manier is het toch makkelijker omdat ik dan mijn specifieke vraag kan stellen ipv. antwoorden naar mijn vraag linken. en de mensen die reageren lijken het mij leuk te vinden om mensen te helpen met specifeke vragen.

    Ik snap in elk geval je punt! hoop dat je mij ook begrijpt.[/QUOTE]

    Helemaal duidelijk. wat je hier vaak ziet is gemakzucht zonder dat er door het forum, met een schat aan informatie wordt gezocht. Houdt er wrel rekening mee dat je een pakket vaak nog moet schuren en afwerken. Ik vind een binding lijmen op een body een van de rottigste klussen van zelfbouw....succes.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    195

    Standaard

    Nog even een tip......voordat je de gitaar gaat lakken en in elkaar bouwen, meet even na of alle voorgeboorde gaten ( met name brug en staartstuk) op de goede plaats zitten...... Ik heb de jaguar nu weer helemaal uit elkaar liggen om de oude gaten dicht te maken en op de goede plaats opnieuw te boren..... Daarna kan ik hem weer opnieuw gaan afwerken...... Terwijl ik zo trots was op het resultaat...



    Leergeld noemen ze dat, geloof ik
    Laatst gewijzigd door Pontimic; 10 april 2013 om 11:26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top