Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music Nieuwe limited Epiphone lijn: Pelham Blue

    Na de limited Edition Custom Royale lijn waar ik mezelf aan bezondigd heb, komt Epi nu met een lijn in Pelham Blue. Als ik het goed zie is het wel mat ipv metallic glans (wat met die kleur wel mooier is naar mijn mening) maar toch: leuke lijn!
    http://www.epiphone.com/News/Feature...ollection.aspx
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    heb wel es vaker gezien dat er wat dubbelzinnige info is over hout bij gibson (epi). hier in de tekst mahogany veneer top (ik veronderstel een ikea plank met mahonieveneer dus . in specs lijst staat dan weer maple veneer, wat het duidelijk niet is aan de foto te zien.

    mooie kleur en kunnen we nu eindelijk met zijn allen toegeven dat de kleur van een gitaar vaak de doorslaggevende factor is bij aankoop, wijven dat wij zijn.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2013
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    16

    Standaard

    Zoo die zien er niet verkeerd uit, zeker ook niet voor de prijs vooral de sg en firebird zijn bruut

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad heel anders dan de Pelham Blue lak op een Gibson. Die is metallic zoals bij een auto. Pelham Blue is van oorsprong ook een Cadillac kleur. Bij de Gibsons kun je het hout er niet doorheen zien. Vind ik zelf mooier, daarom heb ik er ook 1.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Ik vind het wel een mooie finish, eigenlijk. Misschien ook maar zoiets op een zelfbouw proberen. maar dan groen natuurlijk.
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Die sg is wel heel gaaf! Maar dat komt ook door de maestro achtige tremelo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Hoe bevalt jouw ltd edition Royale Mitch ?
    Originele pups nog erin ?

    Lijkt wel of ze bij Epiphone signature gitaren later als ltd edition uitbrengen.
    Dat gebakje van mij Sheraton anniversary 1962 ltd edition is in specs bijna hetzelfde als een John Lee Hooker epi.
    Deze serie, en dan de E335-achtige is toch al als Noel Galagher voorbij gekomen ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Ik had het al gezien die reeks in Pelham Blue.

    Al eerder keek ik naar de 355. Voorheen (in cherry, black en white) was die zelfs van een ebben fretboard voorzien. Ik had mn slag destijds moeten slaan. Toen ik er eentje in cherry in mn handen had. Nu is de Epi 355 alleen nog verkrijgbaar in Pelhem en met rosewood...
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Hoe bevalt jouw ltd edition Royale Mitch ?
    Originele pups nog erin ?
    Nee, al had i misschien moeten testen hoe ze klonken met andere kapjes (zaten stalen kapjes overheen) en met andere wiring (zaten bedraad met drie pups/drie volumes, waardoor de totale weerstand die de pickups zagen te klein was) dus dat betekende dofheid en levenloos.
    Hoe dan ook: er moest wel meer aan gebeuren, aktie was niet goed af te stellen door de plaatsing van de pickups (iets te hoog), de draad op de brug ratelde en de topkam was te diep ingesneden op de B en in minder mate de G. Desalniettemin is er geen tweede in zijn soort qua looks en heb ik er, na al het werk, wél een erg leuke gitaar aan. Maar ik zou het niemand aanbevelen die er niet zelf aan kan werken of het zich niet kan veroorloven om eraan te laten werken.
    Zaken als slechte inlays zoals jij beschreef heb ik echter absoluut niet. Alleen de binnenrand van de F-holes is wat korrelig, verder keurig strak afgewerkt, overal.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Mitch, die van jou is wel verre van origineel, maar ik heb er wel flink gas van gekregen. Voor die prijs echt een waanziknnige gitaar.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top