Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Jep. Ik gok dat het bod dichter bij de 130 zal liggen

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Je hebt een PM , vriend!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Jaren later speelt dit "probleem" nog steeds; er is geen enkel apparaat op de markt wat gewoon wat wave files af kan spelen. Ik heb geprobeerd er zelf 1 te maken, maar dat bleek toch niet de gewenste audio kwaliteit op te leveren ...

    Dus ... ik heb nog ergens een Jamman Stereo liggen; die zal ik morgen maar eens gaan uitproberen

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Locatie
    hengelo
    Berichten
    238

    Standaard

    Waarom wil je je samplespeler perse met je voet kunnen bedienen? Als het om samples gaat die je tussen nummers in wil afspelen is het toch ook prima mogelijk zo'n ding met de hand te bedienen? Je zou eens kunnen kijken naar een Akai MPX8 / MPX16 of een tweedehands MPC500.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht
    Waarom wil je je samplespeler perse met je voet kunnen bedienen? Als het om samples gaat die je tussen nummers in wil afspelen is het toch ook prima mogelijk zo'n ding met de hand te bedienen?
    1) Bukken en op knopjes drukken vind ik niet fijn
    2) "Tussen nummers door" is (vermoedelijk) maar het begin. Zodra we een sample-mogelijkheid heb zullen we er meer gebruik van gaan maken, en dus ook tijdens het spelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht
    Je zou eens kunnen kijken naar een Akai MPX8 / MPX16 of een tweedehands MPC500.
    De MPX8 heeft velocity; als je een sample start door te zacht te drukken op een knop dan klinkt hij heel zacht. En ik heb gelezen dat het laden van een sample van 50 seconden ongeveer 55 seconden duurt.

    MPX8 is dus leuk voor hele korte samples (drums) die touch sensitive moeten zijn.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Locatie
    hengelo
    Berichten
    238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    1) Bukken en op knopjes drukken vind ik niet fijn
    2) "Tussen nummers door" is (vermoedelijk) maar het begin. Zodra we een sample-mogelijkheid heb zullen we er meer gebruik van gaan maken, en dus ook tijdens het spelen.

    De MPX8 heeft velocity; als je een sample start door te zacht te drukken op een knop dan klinkt hij heel zacht. En ik heb gelezen dat het laden van een sample van 50 seconden ongeveer 55 seconden duurt.

    MPX8 is dus leuk voor hele korte samples (drums) die touch sensitive moeten zijn.
    Ah ok, ik snap 'm. Dan is die MPX inderdaad niet de meest handige oplossing voor je. Maar als je er echt meer mee wil gaan doen dan alleen ruimte tussen nummers opvullen ga je met een Jamman best druk worden met tapdansen aangezien je als ik het goed zie maar een loop / sample tegelijk kunt bedienen. Ik zou echt eens kijken naar een MPC. Moet je wel met je handen bedienen, maar met wat oefening wissel je vrij snel en soepel tussen zo'n sampler en gitaar. Velocity kun je op zo'n apparaat instellen of uitschakelen en je hebt altijd 12 (bij de 500) / 16 (bij de 1000) samples direct bereikbaar en onder je banks een veelvoud daarvan. Plus een sequencer, handig als je meerdere samples achter elkaar wil afspelen. Ik heb een MPC1000 die ik live gebruik voor beats en samples. Echt ideaal. Hoef ik trouwens niet voor te bukken want ik hem 'm op zo'n kleine standaard staan.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Mijn plan is nu om te starten met de Jamman Stereo, en in de tussentijd een oplossing te zoeken voor mijn "custom pedaaltje".

    De MPC500 en MPC1000 zijn nogal duur, ook 2e hands.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    En zoiets dan, en het door de drummer laten doen: http://www.bax-shop.nl/midi-drumpads..._IIaAqEQ8P8HAQ
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top