Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Hallo, ik haal al mijn hout bij Lagae in Kortrijk (België). Cocobolo, tigermaple, birdseyemaple, bubinga, mahonie, ebben, zebrano, enz... Tegen heel schappelijke prijzen. Voor 450euro heb je genoeg hout om 10 gitaren te maken. Het betreft echter wel ruw hout, ze zagen of schaven niets...

  2. #12

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Komende week ga ik alles bestellen, en ik zit er nu toch eigenlijk wel sterk aan te denken om dat bij Espen te gaan doen. Ik weet nog niet wat de verzendkosten worden, maar als ik het zo inschat dan zal het totaal niet veel goedkoper zijn dan bijvoorbeeld LMI. (Hoewel het uiteindelijk toch een beetje appels met peren vergelijken is.) Maar het is dichter bij huis en als ik nog eens wat exotischer hout nodig heb kan ik daar ook terecht.

    Ze kunnen inderdaad op dikte schuren, maar ik ben nog aan het twijfelen hoeveel marge ik hou aangezien het daarna nog verlijmd moet worden. Denken jullie dat een halve millimeter extra te doen is?

    Karin Rost heeft veel keus in purfling, maar dat is toch niet helemaal mijn smaak. Espen verkoopt repen fineer, het lijkt me eigenlijk wel leuk om zelf een patroon te bedenken.

    Voor de geinteresseerden een opname van mijn Stewmac bouwpakket: www.youtube.com/watch?v=qvPumTlRJpQ

  3. #13

    Standaard

    Hoi,

    Eindelijk mijn pakketje uit spanje mogen ontvangen.
    Ik heb besteld bij eag-international.
    Voor prijzen moet je maar op de website kijken.
    Over het algemeen ziet het er goed uit, wel was de verkoper vergeten drie plankjes walnoot binding in de doos te stoppen (a 2 euro p/s)
    Maar ik kreeg wel zonder upgrade curly spanish cedar neck blanks.
    Verder zijn de toetsen wat krom, maar dik genoeg om tzt nog een mooi vlak toetsje uit te halen (8,50 euro voor een ebben toets!)
    Voorlopig ben ik eerst nog bezig met mijn huidige project, dus het hout gaat in opslag.

    De flamed neck blanks:

    Amazon rosewood set (60 euro)

    European maple set (24 euro)

    Ebony fretboards, bridge blanks, en headstock veneers:


    Dt was wel weer genoeg

    Groet Aram

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top