Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    10

    Amp ! Eindbuizen misschien kapot? hoe nu verder?

    Hallo iedereen,

    Ik heb een Epiphone blues custom 30. Toen ik hem wou aanzetten ging hij kapot. De ledjes voorop deden het niet. Er bleken twee zekeringen door te zijn gebrand. ik heb deze toen vervangen. maar toen ik hem weer aanzette ging hij weer kapot. Deze zekeringen zaten op het circuit van de ventilator en de eindbuizen. De eindbuizen zijn ongeveer 5 jaar oud. Het zijn electro harmonix 12AX7 buizen. Hoe kan ik weten welke kapot is? want aan de buitenkant is het nauwelijks te zien. Of kan het de ventilator zijn?

    Weet iemand wat nu te doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Als de zekeringen doorbranden is er toch meer aan de hand . 12xa7 zijn overigens voorversterkerbuizen. Dit zo lezend zou ik je adviseren de versterker naar een reperateur te brengen.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2012
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    10

    Standaard

    Bedankt voor je reactie
    Ik zou heel graag de versterker zelf willen repareren. weet iemand misschien wat te doen?
    Hieronder staat de schematische tekening van de versterker
    http://www.ppwatt.com/files/ppwatt/E...R01_DPPT_0.pdf

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Kun je aangeven welke zekeringen zijn doorgegaan want de zekering van de eindbuizen (ga ervanuit dat je de hoogspanning bedoeld) heeft niets met de fan te maken. De fan staat op de gloeidraden en dan is er geen logische relatie met de eindbuizen..
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cokacola Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie
    Ik zou heel graag de versterker zelf willen repareren. weet iemand misschien wat te doen?
    Ik zou zeggen begin met de basiskennis. Want die ontbreekt. Anders had je deze vraag niet hoeven stellen. Tenzij je de versterker wilt slopen omdat je niet weet waar je mee bezig bent?
    Nico


  6. #6

    Standaard

    Ah, ik heb die bak ook, ongelofelijk mooi ding ding voor het geld. Speel je meest op 15W?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ik zou zeggen begin met de basiskennis. Want die ontbreekt. Anders had je deze vraag niet hoeven stellen. Tenzij je de versterker wilt slopen omdat je niet weet waar je mee bezig bent?
    Mag ik weer de "dodelijke voltages" uit de kast trekken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cokacola Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie
    Ik zou heel graag de versterker zelf willen repareren. weet iemand misschien wat te doen?
    Hieronder staat de schematische tekening van de versterker
    http://www.ppwatt.com/files/ppwatt/E...R01_DPPT_0.pdf
    Waarom laat je er eerst niet is iemand naar kijken joh, mocht reparatie te duur worden dan zou je alsnog kunnen overwegen het zelf te proberen..


    Succes!

  9. #9

    Standaard

    Ik sluit me aan bij alle voorgaande posters. Ga niet zelf sleutelen als je (blijkbaar) geen idee hebt waar je aan zit te klooien.

    Ik wou een jaar terug ook heel graag zelf m'n CV ketel repareren (want dat is goedkoper) maar heb 0 ervaring met gasinstallaties. Ik heb daarom niet op en klusforum gevraagd wat er stuk was maar ik heb een reparateur mét kennis en kunde laten komen. Om 1 of andere reden is dat bij muziekapparatuur blijkbaar niet van toepassing.

    Ga niet klooien als je niet weet waaraan je klooit. In het beste geval verneuk je iets. In het slechtste geval verneuk je jezelf en moet er een begrafenisondernemer worden gebeld. Cru? vertel dat maar aan m'n klasgenootje in 4 havo die z'n pickup repareerde. Die overleefde dat dus niet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10

    Standaard

    De reverblus is erg interessant.
    Weet je overigens zeker dat de gelijkrichtbuis goed werkt?
    En geen standby gebruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top