Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Goede oordoppen

  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb gewoon die Alpine dingen Mike. Wanneer je even de tijd neemt om die dingen goed in te doen sluiten ze je gehoorgang prima af omdat de dopjes zacht en flexibel zijn.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Moeilijk te zeggen, ieder oor is anders. Dus er zullen ongetwijfeld gevallen zijn waar de goed blijven zitten en gevallen waar dat niet lukt.
    Uiteindlijk sluiten ze wel af in die zin dat de overal wel de gehoorgang raken, maar de ideale demping haal je er niet uit. Nou is iedere demping natuurlijk beter dan niks, maar 15 db is wel echt het minimale dat je nodig hebt bij een concertbezoek. Laat zeggen dat je gemiddeld met wat geouwehoer tussendoor rond de 100 db continu volume zit en als je daar maar effectief 6 db demping haalt zit je echt nog te hoog.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Ik gebruik zelf No-Noise oordoppen. Ijn diverse varianten met een speciale opbouw, toegespitst op bouw, motorrrijden en, voor mij dus, muziek. Bevalt erg goed en hoewel je natuurlijk helderheid gaat missen, het geluid is stukken beter dan de Alpines die ik daarvoor had. Zitten ook in een mooi kokertje
    aan mijn sleutelbos. Maar blijft idd erg persoonlijk. Ik denk wel iedere keer weer na een oefenavondje: "zo, ik heb weer iets langer mijn gehoor..."
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    De pest met oordoppen vind ik dat ik niet die helderheid nodig heb bij het spelen, terwijl ik 'm bij luisteren prima kan missen. Ik heb zo'n nummer waarbij ik om een of andere reden bij het spelen al 3 jaar twijfel of dat ene akkoord nou majeur of mineur is. Het komt om een of andere manier niet in m'n systeem. En dat vind ik met oordoppen in het hele bandgeweld dan lastig te onderscheiden en daardoor sta ik niet overtuigend te spelen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Welke oordoppen heb je dan precies?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Ik heb ze van Elacin


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    De pest met oordoppen vind ik dat ik niet die helderheid nodig heb bij het spelen, terwijl ik 'm bij luisteren prima kan missen. Ik heb zo'n nummer waarbij ik om een of andere reden bij het spelen al 3 jaar twijfel of dat ene akkoord nou majeur of mineur is. Het komt om een of andere manier niet in m'n systeem. En dat vind ik met oordoppen in het hele bandgeweld dan lastig te onderscheiden en daardoor sta ik niet overtuigend te spelen.
    Dan zijn je oordoppen niet gestemd denk ik.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik heb ze van Elacin


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ok vreemd. Nooit geen problemen gehad met helderheid met mijn Elacins. Zowel met 15db als 25db niet.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #29

    Standaard

    Ik heb Alpines, maar die zijn aan vervanging toe. Het filter valt er in eentje bijna uit en ik was al een paar filters kwijtgeraakt.

    Was er niet volledig tevreden over. Ze zitten comfortabel en voor zelf spelen vind ik ze oké. Niet de meest realistische geluidsweergave, maar acceptabel. Bij concerten stoorde ik me altijd enorm aan het geluid. M.n. de bas kon echt gaan vervormen. Maar eens orienteren waar ik nu voor ga.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top