Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Goede oordoppen

  1. #11
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Er zijn hier inderdaad veel topics over geweest. En als je niet wilt gaan voor op maat gemaakte doppen, dan zijn die Alpines een prima keuze.
    Gezocht: Ibanez DE7

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Even dit topic bumpen.

    Welke gehoorbescherming zouden jullie kopen en waarom? Ik wil ze gaan gebruiken voor bandrepetitie, the occasional gig en concertbezoek.

    Het lijkt me dat het niet veel uitmaakt, maar ik hoor graag jullie meningen/ervaringen :

    Alpine:
    https://www.bax-shop.nl/gehoorbesche...oorbescherming

    Planet waves:
    https://www.bax-shop.nl/gehoorbesche...t-details.html

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Tja, die Exinore dingen kosten 180 euro ofzo, dat is wel een heule andere prijsklasse als waar het hier over gaat.

    Maar het klopt wel, die 180 euro geeft een veel betere geluidsverbetering dan een gitaar van 3000 euro en met frut doppen blijven spelen...
    Klopt, ze zijn duur maar je doet er jaren mee. Als je dat te duur vind dan raad ik een doosje gele herriestoppers aan. (serieus!!)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Ik heb redelijk wat van die goedkope doppen geprobeerd maar was er niet heel enthousiast over. De demping laat te wensen over omdat de aangeven waardes gelden bij optimale afsluiting, maar die heb je natuurlijk niet als een recht ding een een kromme gehoorgang duwt. En dat gaat ook ten koste van de vlakke demping natuurlijk.
    Daarnaast was ik ze ook steeds aan ‘t terugduwen.

    Nu heb ik Elacin en dat is een wereld van verschil. Maar met spelen blijft het nog steeds een barrière vindt ik.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Jarenlang exinore en later elacin (hetzelfde) gehad, met ER filter.
    Nu de aangemeten Pluggerz doppen, met DM filter.
    Bevalt goed; minder kwetsbaar, demping prima (klinkt ietsje anders, niet per se slechter dan de ER filters), en vaak wat goedkoper (regelmatig kortingsacties bij pluggerz óf beter horen).

  6. #16

    Standaard

    Ook ooit voor veel geld op maat laten maken, sta ik ermee op te treden, zweten die dingen gewoon mijn oren uit. Bovendien kon ik mezelf niet fijn genoeg horen. Voor concerten beluisteren werken ze prima. Maar dat doen die alpines van 2 tientjes ook.

  7. #17

    Standaard

    Gewoon naar de audicien.
    Een setje otoplastieken laten aanmeten. Met een muziek filter erin. Draagt heel confortabel. Gaan jaren mee. Kosten ca 150 euro (ofzo)
    Ik verzorg het geluid van een CCR coverband en heb ze bijna de gehele gig in. Als ik met onze eigen band in de oefenruimte ben heb ik ze ook in.
    Bij concerten heb ik ze in. Op de motor heb ik ze in. waarom???
    Heel simpel... je wordt niet moe !
    ( en niet doof)
    Als ik zelf op het podium sta laat ik ze thuis. Waarom???
    Zingen ( 2e stem ) en oordoppen is een ramp 😁😁

    Kortom.... geen nadelen. Hooguit de eerste investering voor je knip kan je als een nadeel gaan ervaren 😜

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Maar dat doen die alpines van 2 tientjes ook.
    Nou....die heb ik gebruikt voor ik goede muziekfilters en aangemeten doppen had, maar daar kon ik geen gitaar mee spelen.
    Dat vond ik pas weggegooid geld, achteraf dan.

    Ik zag trouwens dat er steeds meer universele doppen zijn met ook goede filters met vlakke demping. Goede zaak.
    Maar voorlopig wil ik niet anders meer dan aangemeten.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Even dit topic bumpen.

    Welke gehoorbescherming zouden jullie kopen en waarom? Ik wil ze gaan gebruiken voor bandrepetitie, the occasional gig en concertbezoek.

    Het lijkt me dat het niet veel uitmaakt, maar ik hoor graag jullie meningen/ervaringen :

    Alpine:
    https://www.bax-shop.nl/gehoorbesche...oorbescherming

    Planet waves:
    https://www.bax-shop.nl/gehoorbesche...t-details.html
    Het maakt wel degelijk veel uit. Op maat gemaakte oordoppen zitten gewoon veel fijner en zijn makkelijker in te doen. En minder kans op geluidslek omdat de vorm beter aansluit op je gehoorgang. En de filters (en geluid) zijn ook beter. Ik vind die voorbeelden die jij noemt vreselijke dingen om in te doen. Ik gebruik zelf al vele jaren Elacin/Exinore (al het 4e paar of zo). Erg fijn en klinkt prima. Het is de investering dubbel en dik waard. ik kan niet meer zonder die dingen.

    Dus mijn tip is ga voor op maat gemaakte oordoppen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #20
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Had altijd de sets van Alpine. Mijn vrouw werkt bij de Specsavers, dus laatst daar maar weer een nieuw setje gehaald. Bevalt me altijd goed. Op maat oordoppen kosten daar (geloof ik) € 95,-. Denk daar wel over na, maar probeer eerst dan wel de familiekorting er door te krijgen.
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top