Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Goede oordoppen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2010
    Locatie
    niet hier
    Berichten
    433

    Standaard Goede oordoppen

    hee

    Ik weet niet waar ik het moet plaatsen, dus doe ik het hier maar.

    Weten jullie op dit een beetje goede oordoppen zijn.

    http://www.bax-shop.nl/gehoorbescher...t-details.html
    Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll.
    Keith Richards

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2009
    Locatie
    Uden
    Berichten
    120

    Standaard

    Zelf heb ik Alpine gehoorbeschermers. Die heb ik omdat dat de enige gehoorbeschermers zijn die Guitarking in Boekel aanbiedt en ik vertrouw die gasten volledig. Ik ben er zelf wel tevreden mee, maar heb weinig ervaring met andere gehoorbescherming. Als je trouwens het geld over hebt, kun je net zo goed meteen voor op maat gemaakte gehoorbescherming gaan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    +1 voor alpines. Werken uitstekend, plastic meeneem-cilindertje is wel n beetje kwetsbaar (voor 25 euro hadden ze er ook wel n metalen cilindertje bij mogen doen).

    Anders kun je altijd nog 'echte" oordoppen laten aanmeten, als je bijv. meer dan eens per week reperteerd. maar die afweging is voor jezeld uiteraard : )


    oh w8, ik ging ervan uit dat t van die standaard witte oordoppen waren, maar dit zijn anderen. Zal ook wel okee zijn.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ken de betreffende doppen niet, dus over draagcomfort weet ik niks, maar als je via google zoekt naar de specificaties van die doppen, dan zie je dat de Alpine musicsafe doppen een wat vlakkere demping hebben dan deze Pluggerz.

    Alleen daarom al zou ik persoonlijk dan al voor de Alpines gaan, maar goed, die zijn weer wat duurder (alhoewel het in procenten uitgedrukt behoorlijk wat meer is).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik heb zelf soortgelijke oordoppen gehad voor erbij. Maar ik kreeg ze weer heel moeilijk uit mijn oren en daardoor was ik bang dat ze naar binnen zouden schieten. Daarna nooit meer gebruikt. Als je echt vaak in hard geluid staat (ook concerten van andere bands, festivals etc.) zou ik gaan voor echt goede op maat gemaakte doppen als Elacin. Ze zijn 15 of 25 db demping, maar soms zou ik in een nog hogere demping willen 35db bijvoorbeeld (maar die zijn er helaas niet). Ik kan niet meer zonder. Ik heb ze altijd in, bij concerten, eigen optredens en repetities etc. Kost wel wat, maar je doet jezelf en je oren een plezier. is de investering meer dan waard.
    Laatst gewijzigd door apekop; 31 maart 2013 om 10:18

  6. #6

    Standaard

    Ga gewoon naar de audicien, en investeer in op maat gemaakt Exinore's. Je zult er geen spijt van krijgen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    dat zeg ik

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Er zijn al een aantal topics geweest over dit onderwerp op dit forum.
    Ik heb ze allen gelezen (omdat ik ook op zoek ben naar beschermers)
    en ze komen allemaal toch wel uit bij 'op maat' gemaakte beschermers!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Tja, die Exinore dingen kosten 180 euro ofzo, dat is wel een heule andere prijsklasse als waar het hier over gaat.

    Maar het klopt wel, die 180 euro geeft een veel betere geluidsverbetering dan een gitaar van 3000 euro en met frut doppen blijven spelen...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Heb sinds kort op maat gemaakte Variphones.

    de beste 140€ die ik ooit gespendeerd heb! Met verve! Ik zou zeker eens kijken voor op maat gemaakte doppen, de vlakke demping vind je niet terug bij de goedkopere varianten, net als de pasvorm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top