Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 65 van 65
  1. #61

    Standaard

    toch zijn de kleuren met een oude bril warmer.

    Zeker de pre-seventies modellen.

    Miscchien leuk om relict modellen uit te brengen dan is het beeld toch beter.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #62

    Standaard

    Hoi Stijnkenens,

    Ik heb vol belangstelling over de ontwikkelingen van de bril teruggelezen. Ook ik wilde eens iets anders dan met snaren (draailier) en loop al langere tijd te verzinnen over een "normale" bril (dus geen zonnebril) van een mooi stukje hout te maken. Ik moet zeggen dat het jou goed gelukt is.

    bij deze een paar vragen:

    Jij hebt gekozen voor gelamineerd fineer. Is dat een bewuste keus? Ik vraag mij nl af of vol hout (meer) kans op scheuren/breken geeft. Je ziet op internet wel massief houten brillen dus.... Ik vind nl soms een doorlopende tekening wel erg mooi.

    Hoe een korte bocht zou je in fineer kunnen buigen (wellicht eerst stomen?). Een scharnierloze bril, dus montuur met vaste veren uit één stuk, lijkt mij wel een uitdaging. Tenslotte staat de bril toch altijd op mn neus dus waarom zou je e.e.a. inklapbaar maken?
    Zie b.v. http://www.jeroenzienenzijn.nl/pages...uten-Bril.html

    Hoe heeft jouw opticiën de correctieglazen er ingekregen? Normaal gesproken heb je een schroefje (metalen montuur) of wordt er d.m.v. warmte het montuur enigzins opgerekt om het glas er in te kunnen persen (acrylaat montuur).


    Ik ben zeer benieuwd naar je reactie....

    gr.,
    Fer

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik had veel korte stukjes fineer over, te kort voor gitaarbouw (een rozette vraagt toch minimum 30 cm) ze zouden enkel als kopfineer kunnen dienen.

    Ik vond een multiplex van fineer ook veel steviger dan vol hout. Ik denk dat je verwijst naar die bamboe brillen, dat is gras, geen hout !

    Ik heb er nog gezien uit 1 stuk, met 2 lagen titanium erdoor, zagen er wel zeer smooth uit. Volgens mij kan je fineer zeer scherp buigen, zonder te stomen !

    En ja mijn opticien heeft de glazen er gewoon ingekregen, het zijn er wel plastieken, hij durfde niet voor glas te gaan, dat kan zelfs breken bij een acetaat montuur !
    Maar die heeft ook ervaring met hoornen brillen, dus ik denk niet dat je bij eender welke opticien binnen kan stappen. Het is me door sommigen zelfs afgeraden.

    Het enige nadeel is: niet aanpasbaar, dus mocht je een scheve smoel met aan 1 kant een flap oor, dan past een bril niet op jou neus



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  4. #64

    Standaard

    Heb jij de fineerlagen kruislings aangebracht? Het is natuurlijk wel veel sterker maar ik weet niet of dat in mijn geval voor zoń korte bocht bij de scharnierkanten wel een goed idee is om fineer op de breedte van de nerf te buigen.

    Ook ik heb zoń bijzondere opticiën, een echte oude rot in het vak. Ik vertelde hem mijn plannen en heb wat vragen gesteld over oa het plaatsen van de glazen en hij was meer dan bereid om mij te helpen. Dus dat is goed geregeld ;-))

    Gr.,
    Fer

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Ik word de laatste tijd helemaal kapot gespamd door beaver bril of zo op marktplaats. Vergelijkbaar montuut van hout.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top