Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 65
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Morgen heb ik een afspraak in het atelier van een grote Belgische bril ontwerper.

    Ik ben eens benieuwd.

    Het verbaasd me, en tegelijkertijd vind ik het zeer intrigerend dat ze mij zomaar uitnodigen ...
    Gaan ze mij, en onwetende gitaarbouwer, die zo gek is om zijn eigen montuur te maken, inwijden in de geheimen van het bril maken?

    Langs de andere kant vind ik die openheid zeer charmerend, eens zien of ik daar celluloid kan scoren



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Geen celluloid, maar wel acetaat ...

    En ik kan weer verder, dingen waar ik op moet letten, bij het maken van de face (op z'n Frans !!!) hoe moet de kromming van het glas over gezet worden op het montuur, hoe moet het montuur gekromd zijn, zodat je recht door je lens kijkt, enz ...

    Wat ze mij vooral op het hart drukten: het is geen rocket science !

    Dus up to the drawing board there is a mould to be made !!!



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Klinkt goed. Mooi dat ze zo behulpzaam zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    lijkt me zo gaaf om een Stijn Kenens bril op m'n bakkes te kunnen zetten!!!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Enkel als je een gitaar erbij besteld




    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Enkel als je een gitaar erbij besteld




    s.
    daar denk ik al een hele poos aan. een akoest natuurlijk. niet vandaag, niet morgen, maar ik wil 't wel. ik kan niet vinden wat ik zoek in de winkel, dus dan maar laten bouwen (ik wil iets kleins, kleiner dan de gibson j200, maar niet veel, iets ronder en smoother gevormd, heel warm geluid, heel helder en transparant, en 't liefst met cocobolo als zij en achterbladen en koa als top. of zo).

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Geweldig. Als brildrager spreekt dit enorm aan. Kijk voor scharnier ideeen eens bij Jean Paul Gaultier. Geen hout maar wel mooie brillen met degelijke scharnieren.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    daar denk ik al een hele poos aan. een akoest natuurlijk. niet vandaag, niet morgen, maar ik wil 't wel. ik kan niet vinden wat ik zoek in de winkel, dus dan maar laten bouwen (ik wil iets kleins, kleiner dan de gibson j200, maar niet veel, iets ronder en smoother gevormd, heel warm geluid, heel helder en transparant, en 't liefst met cocobolo als zij en achterbladen en koa als top. of zo).
    Twee zaken die niet heel erg samengaan.. Wil je dan toch iets spectaculairs voor het zicht met de eigenschap die je wilt: Redwood.. Mooie Sinker top kan heel mooi zijn bij Cocobolo..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    daar denk ik al een hele poos aan. een akoest natuurlijk. niet vandaag, niet morgen, maar ik wil 't wel. ik kan niet vinden wat ik zoek in de winkel, dus dan maar laten bouwen (ik wil iets kleins, kleiner dan de gibson j200, maar niet veel, iets ronder en smoother gevormd, heel warm geluid, heel helder en transparant, en 't liefst met cocobolo als zij en achterbladen en koa als top. of zo).
    Ha, dat zou de max zijn, een zonnebril van de zelfde houtsoorten als je gitaar. Komt voor mekaar !
    Maar ik ga met Rizz mee: redwood, ceder, dat zijn de houtsoorten die je akoestische gitaar een warme klank geven. En natuurlijk ook bracing ed.
    Elektrisch en akoestisch kan je op geen enkele manier met elkaar vergelijken, vind ik.

    Maar kleiner dan de J200, is dat niet gewoon elke andere akoestische gitaar?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Geweldig. Als brildrager spreekt dit enorm aan. Kijk voor scharnier ideeen eens bij Jean Paul Gaultier. Geen hout maar wel mooie brillen met degelijke scharnieren.
    Stay tuned, ik wil de komende week de mal voor de face (op z'n Frans) maken, en hopelijk al +/- een face lijmen en vormen. Time is my only enemy !!!





    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    'iedere andere akoest' als het kleiner moet dan de j200? geen idee... Ik dacht overigens dat Koa juist een warm geluid produceerde, maar blijkbaar dus niet :P jammer, ik vind het mooier dan ceder of redwood. Ik heb nav wat topics hier gekeken en denk dat ik de L1 het mooist vind eigenlijk. Maar die kleine parlor gitaartjes van Martin vind ik ook echt te gek! :P

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top