Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Lijkt er wel op dat er een slechte grounding in zit ergens. Er zit duidelijk een 50hz brommetje in. Dat zou het ook wel eens het effect kunnen versterken
    Nico


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Is geen defect maar normaal voor een SCH-1, zodra je met overdrive gaat spelen. Enige oplossing is het ding in een true bypass loop zetten of tru bypass maken. Dirk_hendrik heeft dat laatste wel eens gedaan voor iemand.
    Zie ook http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...l=1#post815440
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht

    Dit geluid stemt totaal niet overeen met de modulatie op de scoop van post 1. Idd zit er een 50Hz rimpeltje overheen wat ik ook niet op je scoopbeeld zie maar het gaat om die modulatie. In deze audiofile is dat echt tot op 100%. Voer eens een mooie sinus van zeg maar 1kHz toe en kijk dan eens naar het signaal op dezelfde plaat waar je deze audiofile van hebt opgenomen. Je zal zie dat het op een AM draagglof lijkt. Hoort waarschijnlijk bij het effect.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14

    Standaard

    Okee, dank allen! Komend weekend ga ik er weer mee verder. Die witte Marshall is wellicht ook een ongelukkige keuze geweest voor de video. Die heeft idd een aardingsprobleem wat ik ook nog eens moet aanpakken. Had beter misschien die Fender kunnen pakken.

    Maar duidelijk is nu dus dat dit bij de SCH-1 normaal is. Raar dat het bij uitgeschakeld effect ook zo is.
    Op het eerste filmpje had ik er een sinus van 1kHz ingestuurd (toongenerator bovenop de scoop is geloof ik niet zichtbaar). Ik zag toen als enige rare (naast iets signaalverlies) bij uitgeschakeld pedaal het op-en-neergaan, dus veronderstelde dat dat hetgaan was wat ik hoor.
    Er is dus niet veel aan te doen verder vermoed ik zo als ik dit hoor.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #15

    Standaard

    late to the party.... maar het was een prima vrije middag!

    Hoewel ik niet helemaal helder heb waar ik naar luister klinkt het inderdaad als een voedings/massaprobleem. Da's an sich niet raar dara de SCH1 voedingsmassa en signaalmassa niet hetzelfde zijn.
    Is het probleem op te lossen, anders dan alleen die voeding aanpakken? Ja. Door je LFO te muten (stil te leggen dus) als het ding gebypassed is. En da's modificatiewerk.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16

    Standaard

    Ook D_H alsnog bedankt voor je bijdrage!
    Nu ik weet dat het zo hoort bij dit type hou ik het maar zo. Dus ik gebruik m òf in een true bypass loop òf gebruik gewoon een andere chorus. Heb nog een simpele ouwe boss die ook prima is en dit 'euvel' niet heeft.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top