Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49

Discussie: Lacote

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menk Bekijk bericht
    Proficiat met deze mooie gitaar Gertgert! (Dat moet een prachtig cadeau zijn.)

    Valt het mee om de lak, waar de kam komt, nadien nog weg te schrapen? Hou je dan nog genoeg hout over? Heb één keer een instrument ge-french-polished, en toen plakten we die plek af voor het laken. Eenmaal klaar, de randen van de tape lossnijden, beetje ondergelopen lak verwijderen en kam lijmen.

    Naar mijn smaak had de kam iets donkerder gemogen (zoals het kopbeleg, of lijkt dat alleen donderder?), en de bollen aan de uiteinden van de snor zou ik wel uit één stuk willen zien... (Nu lijkt de kop sober en de kam zo uitbundig.)

    De ruimer lijkt kort. Ben je zeker dat de konischiteit niet groter is dan de stempennen?

    Ik heb hier nu 14.55u heb je nog tijd om fotos van de rug/hiel en zijwanden/bindingen, te maken?
    Is de rug mee zwart gemaakt?

    Toch mooi zo af en toe een klassieke schoonheid hier.
    Ik zou zelf precies veel op bezoek gaan vanaf nu...

    K
    lak wegschrapen ging prima.


    het kleurverschil is alleen op de foto. in het echt zijn ze beiden gelijk. madagascar rosewood gebruikt. mooi roodbruin met zwart getint.




    de achterkant van de hals is zwart gebeitst (clou)


    De ruimer volstaat, de stempennen functioneren. Hoewel voor gebruiksgemak je beter regulier tuners kunt toepassen.
    Leuk om het eens op deze manier te proberen, en het past bij het model.

    Voor het lijmen van de brug heb ik gewoon witte houtlijm gebruikt, wel de C2 versie (extra sterk).

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert Bekijk bericht




    Die plaatjes mogen wel even mee
    Wat een lief dingetje! Je moeder mag blij zijn!

    Maar nog even voor de wetenschap: nylon snaren en brugpennen... hoe werkt dat nou?
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Maar nog even voor de wetenschap: nylon snaren en brugpennen... hoe werkt dat nou?
    dank u.
    hoe het werkt:
    snaar door de brug, via klankgat naar buiten.
    knoop erin als bal-eind.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Niet te snel wegbrengen, ik wil hem heel graag nog even in het echt zien.
    Ziet er super gaaf uit.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Even een domme vraag: Verhouden Lacote en parlor zich als stradivarius tot viool? Of liever wat is nu precies het verschil tussen een Lacotemodel en een parlor?
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    geen domme vragen. het vergelijk stradivarius tot viool gaat niet op lijkt me. Ik weet niet of er vastgestelde standaarden zijn wat een gitaar een parlor maakt. wat ik weet dat het hier gaat om een model naar de franse bouwer lacote. typerend is de brug, kop, pennen etc. google even voor specs.
    het is een parlor, naar model van lacote dus.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert Bekijk bericht
    lak wegschrapen ging prima.
    Ik dacht heel even dat dit iets heel anders was...

  8. #48

    Standaard

    You will see early romantic guitars listed as "Parlor" or "Parlour" Guitars, or "Early Romantic" / "Romantic" Guitars, or "19th Century" Guitars or "Antique Guitars". Early Romantic guitars are not parlor guitars.
    The term "Parlor" guitar is frequently misused. A "Parlor" guitar is actually a guitar with a smaller body size, around the turn of the 20th century. Some true parlor guitars are gut/nylon, but many are steel-string. However, lots of 19th century classical guitars are mis-labeled as "Parlor" guitars, so keep that in mind as you look around using search engines and such. Be careful to make sure the guitar is nylon / gut strung, and not steel string, if you are buying sight unseen. The body shape gives them away, as the distance from the bridge to the bottom of the guitar gets greater after the 1850's. The "parlor" guitars are not worth as much generally as the early 19th century guitars. Use the term "parlor" when searching for these instruments because they are frequently referred to as such by shops who are not familiar with them.

    (http://www.earlyromanticguitar.com/e...tm#terminology)

    Waarmee jouw vraag, Einzeln, of een Lacote en een Parlor zich verhouden zoals een viool tot een Stradivarius, nog niet beantwoord is. Ikzelf denk dat er binnen elke gitaarfamilie op zich een erg groot kwaliteitsverschil te vinden zal zijn. De reden dat Parlor gitaren over het algemeen goedkoper zijn dan hun Romantische evenknie (zie hierboven) is wellicht hun jongere leeftijd, in combinatie met de eventuele rijkere ornamentatie bij de oudere romantische exemplaren?


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Prachtig cadeau.......!!!

    Deze erbij:


    Zo, da's zeker een jaar biefstuk eten bij je moeder!!!
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top