Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Forumlid Buzzel heeft onlangs een 18 Watt Marshall kloon van ToneFactory gebouwd. Die is voor mij dan weer een stuk bruikbaarder dan een 5E3. Tenslotte bouw je geen amp om hem vervolgens stof te laten happen. Is die 18 Watter voor een beginnend, maar geduldig en nauwkeurig, bouwer te doen?
    Ik persoonlijk vond de 18 watter eenvoudiger , je hebt een wat groter chassis en het is daardoor wat overzichtelijker.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vond de 18 watter eenvoudiger , je hebt een wat groter chassis en het is daardoor wat overzichtelijker.
    Das fijn want het zal mij ook nog eerder over de streep trekken. De 5e3 is op mij best krap overgekomen. Als het turretboardje er in moet bijvoorbeeld. Maar ik heb ook multitap ouput trafo's op mijn 5e3 en 5f1 gezet waardoor er extra geboord moest worden en een vrij grote ohm selector switch een goede plek moest krijgen. Net als die extra output jack die ik er op wilde. Maar uiteindelijk prima te doen, dat dan weer wel natuurlijk.





    ...close, but no cig...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Forumlid Buzzel heeft onlangs een 18 Watt Marshall kloon van ToneFactory gebouwd. Die is voor mij dan weer een stuk bruikbaarder dan een 5E3. Tenslotte bouw je geen amp om hem vervolgens stof te laten happen. Is die 18 Watter voor een beginnend, maar geduldig en nauwkeurig, bouwer te doen?
    Kun je specifiek aangeven waarom die 18 watter meer bruikbaar bleek dan die 5e3? Heb bij mijn keuze voor een 5e3 het lagere wattage en de moeilijkheidsgraad bij het bouwen volgens het 'web' een beetje de doorslag laten geven. Natuurlijk ook de sound want ik beschik ook over een Marshall Haze 15 half stack (voor in de woonkamer). Wilde er een combo bij voor onderweg en in mijn 'batcave'.
    En toen kwam ik uit op de zelfbouwcombo's 5f1 en 5e3. Van beiden overigens geen enkele spijt alhoewel ik de 5f1 nog in een headhell moet gieten en tolexen.

    Dus ben nieuwsgierig hoe de 18 watter door Buzzel bruikbaarder is!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Ik ben beginner als het gaat om amps bouwen, vandaar dat ik in eerste instantie naar de 5F1 en5E3 keek. Tamelijk eenvoudige amps. Ik heb alleen niks met Fender amps vandaar de verwachting dat, als ik zo'n 5E3 af zou hebben, deze tot stofhappen is gedoemd. De sound die ik prettig vind en zoek is meer Marshall. Vandaar mijn vraag of dat project te doen is.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    Ik was al een tijdje aan het struinen op het web voor een leuk zelfbouw pedaaltje. Via de link in de eerste post kwam ik dus bij das musikding uit en daar stond dan eindelijke het pedaaltje dat ik zocht. Het is the Zen geworden, een zeer milde overdrive. wordt mijn eerste pedaal project, ik heb er enorm veel zin en ik hoop dat de kwaliteit goed is.
    Mijn dank aan de topicstarter voor de link..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Niet te danken Nusti!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    18watter is mooi! Gaat mee in band volume en is goed te bouwen. Mijn idee is met een bouwkit dat je niet echt weet wat je doet. Dus mijn volgende project is een champ met mods, mooi voor thuis.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Als beginnend forumlid betrap ik mezelf er op dat ik wellicht off topic ga, sorry miyaru. Leuk pedaaltje, heb ook even de link bekeken.

    Heel veel succes ermee! Je zal heel bewust de byoc kitjes gepasseerd hebben?

    Momenteel krijg ik maar geen tremolo en reverb uit mijn hoofd. Het liefst zou ik zo'n module bouwen die ze ook bij Weber aanbieden maar die is en moeilijk en niet zo veel gebouwd. Mist dus naslagwerk en troubleshoot op het web. Ook heeft dat ding geen stereo uitgang en een goedkoop en simpel stereo pulsar pedaal van EH wel. Dus zie het niet zitten om aan zo'n mooietube reverb/tremolo te beginnen. En strymon flint is ook te veel van het goed maar ook weer wel erg handzaam. Van het geld zou ik alleen leiver een 18 watter bouwen! Een byoc heeft ook geen stereo uitgang voor tremolo. En als prutser kan ik ook niet/nog niet/heel lang niet zelf bedenken hoe ik van een bestaand circuit een stereo circuit met pan functie brouw... Derhalve nog geen tube reverb en tremolo ding van Weber...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    18watter is mooi! Gaat mee in band volume en is goed te bouwen. Mijn idee is met een bouwkit dat je niet echt weet wat je doet. Dus mijn volgende project is een champ met mods, mooi voor thuis.
    Veel plezier man 5f1 vond ik een leuk kitje en maakt een aangenaam geluid! Die 18 watter die ik mijn hoofd heb krijgt een tremolo maar ook een master volume. Heb de tubedepot assembly manual bekeken! Weet nog niet of ik kit koop of ga samenstellen. Sommige andere diy manuals bevatten ook nog eens fouten volgens sommige forumleden heb ik begrepen... Weet niet welke kits dat zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Tuurlijk, kom je er niet uit zal ik er persoonlijk op toezien dat het ding gaat werken
    Precies, net zoals jullie mij door mijn Champ II met veel mods heen hebben gepraat, en net als mijn 5watter SE met schakelbare buis-diode gelijkrichter.

    Met het forum kom je er ALTIJD uit.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top