Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Ok. Mss is dit een idee voor je?

    Post6:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...k-overwegingen

    Waar het dus op neer komt is dat je een preampbuis vervangt door dit ding (=preampbuis plus wat electronica) waarmee je instant een -2e- schakelbare mastervolume krijgt. Non destructive, geen gesoldeer.

    Ik heb dat ding dus liggen maar nooit kunnen gebruiken omdat ik het ding niet op zijn plek krijg wegens te weinig ruimte daar in mijn combo. Ik weet daarom dus ook niet of het ding doet wat het belooft: absoluut geen kleuring van je originele geluid.

    Als je het interessant vindt moet je maar even pm'en.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  2. #12

    Standaard

    Even een bump. Ik hen inmiddels de loop geinstallerd na de c10 cap met een extra cap gelijk aan C10 in het signaal terug naar de amp. alles is aangesloten met een testsetup maar ik heb nog een probleempje...

    Wanneer je een pedaal in de loop aan zet is een enorm volumeverlies.

    Ik heb een bypass switch op de loop gezet. Zonder jacks in de loop of met Send en Return doorgepatched is het volume gelijk. Ook met een true bypass pedaal dat uit staat in de loop geen verschil. Zt je het pedaal aan (mxr Micro Amp of Line6 M5 in dit geval) dan is er een flink volumeverlies.

    Nu weet ik dat het signaal in de loop nogal eens wat luider is maar in dit geval krijg ik hem nooit meer op niveau... Iemand een idee?

  3. #13

    Standaard

    Ik corrigeer mezelf. Er blijkt een input op de fx-loop te zitten voor een hoog signaal. Daar op gezet en met de return trimpot helemaal open komt ie op unity. M5 en Micro amp klinken evengoed nergens naar. De Micro amp pakt allemaal hoge fizz op, de M5 laat het droge signaal niet lekker door, samen levert wordt het alleen maar erger... Omdat ik nu nog niets definitiefs aan de amp heb gedaan (alleen pootje c10 even herstellen) gaat alles er uit en toch door naar plan B:

    Een extra pot op de amp met een relais die je schakelt via een footswitch. Zou mooi zijn als er een makkelijke manier is om die pot ook op de footswitch te krijgen maar dat zoek ik nog uit. Idealiter 1 pedaal met 2 switches en 1 pot; bright/thick en boost.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top