Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 77 van 77
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nog nooit eerder gezien 2 bourdon snaren die je qua stemming kunt veranderen zonder aan de mechanieken te draaien..... Ken het wel als de snaren op een apart 'spoor' liggen aar niet als een gewone gitaar.

    Complimenten voor jouw vakmanschap, de gitaar ziet er echt fantastisch uit!

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Hij is echt heel mooi geworden!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de fijne reacties. Doet me plezier.
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Die deftige Schertler tuners (want dat zijn het toch?) vind ik ook erg mooi. Ik heb ook twee gitaren met zulke dingen er op.
    Mocht je het nog niet al ergens anders hebben gelezen, dan wil ik je trouwens wel alvast even waarschuwen: ze hebben die ebben knoppen een beetje onhandig ontworpen, de nerf loopt parallel aan het pootje waar ze aan zitten. En hoewel het bij mij een hele tijd goed leek te gaan, is er onlangs toch een knop gebroken. Dat schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn, en ik heb intussen geconstateerd dat een tweede knop het binnenkort ook gaat begeven.
    Ik heb dus laatst een vervangende knop uit een blokje ebben gemaakt, met de nerf dwars op het pootje, en ietsje forser voor de zekerheid.
    Dat was wel op een bariton met hele stevige snaren, dus misschien valt het op een nylonsnarige gitaar wel mee, maar toch...
    He Woml,
    Het zijn inderdaad Schertlers. en ze draaien reuze soepel. Jammer dat je er problemen mee hebt gehad. Inderdaad zal de snaarspanning wel een rol spelen. Nu elk nadeel heb zijn voordeel, Ik heb twee sets van 6 tuners moeten kopen omdat ik er 8 nodig had. Was dus dubbele kost (+- 180 €) Het voordeel is nu wel dat ik 4 reserve tuners heb. Maar toch. Ze zouden niet mogen kapot gaan. Leuk dat je ze hebt kunnen herstellen.
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Geweldig! Wat een spannend ding!

    Vooral die ruitertjes intrigeren me mateloos...
    Ik neem aan dat die laagste snaren dus in eerste plaats bedoeld zijn om open mee te klinken (ook vanwege die verhoogde brug), maar dat je ze toch nog wel moet kunnen fretten als het nodig is?
    ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nog nooit eerder gezien 2 bourdon snaren die je qua stemming kunt veranderen zonder aan de mechanieken te draaien..... Ken het wel als de snaren op een apart 'spoor' liggen aar niet als een gewone gitaar.
    Het zijn inderdaad Bourdon snaren als je het zo beziet. Ik ben van mijn stoel gevallen hoeveel klank dat die twee snaren toevoegen. Als ik de gitaar als 6 string bespeel en de twee bassen dood demp dan is de klank "gewoon goed". Als de bassen vrij mogen klinken dan is de klank gewoon hemels...
    Ik ben nu BWV1007 aan het inoefenen. (in la in plaats van sol). Van de pakweg 500 noten speel ik er een twintigtal op de twee bassen, waarvan een 4 tal gefret denk ik. De laagste bas (8ste) staat in la en de 7de in B.
    Die ruitertjes zijn "my gift to humanity". Het voorkomt dat de snaren moeten herstemd worden. Nog een groter voordeel is dat de spanning op de hals constant blijft. Wat bij herstemmen soms leidt tot elke snaar herstemmen als dat niet zo is.
    Ik zou de brug nog wel wat willen laten zakken, maar de 7de snaar geeft wat fretbuzz als ik de tweede fret induw. Ik ga eens proberen met hightension snaren voor 7 en 8.

    De hoge brug voor 7 en 8 geeft echter geen intonatie problemen. (normaal zorgt dat voor extra high pitch fouten). Maar nee hoor, elke noot is op toon.
    Laatst gewijzigd door Dootch; 26 maart 2018 om 20:52
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Wat een origineel en ontzettend strak uitgevoerd project! Ik ben ook wel heeeeul benieuwd hoe die klinkt!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Okee dames en heren

    Hier komt ie dan...

    5 stukjes om de klankkleur te demonstreren

    https://soundcloud.com/dootchdootch/...-guitar-in-wav


    https://soundcloud.com/dootchdootch/...-guitar-in-mp3
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top