Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2013
    Locatie
    HeadTown
    Berichten
    17

    Standaard

    Zo topkam is bijna klaar morgen boddy lijmen met zelfbouw klem die ik morgen ook ga maken dan schiet het aardig op!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Op de foto lijken ze niet krom.

    Eraf halen, metalen delen in kokende cola leggen, met heet water afwassen en bespuiten met WD-40. En dan na een dag weer goed afwassen met kokend water en dan op de verwarming leggen zodat AL het vocht eruit is.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Op de foto lijken ze niet krom.

    Eraf halen, metalen delen in kokende cola leggen, met heet water afwassen en bespuiten met WD-40. En dan na een dag weer goed afwassen met kokend water en dan op de verwarming leggen zodat AL het vocht eruit is.
    Kokende cola! Leuk. @AcousticSign : als je dat doet met die cola enzovoorts dan aub even mooie foto's maken van VOOR en NA, leerzaam om te zien wat het verschil is.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    heheh vertrouw je me niet meer na het plastic in de oven debacle? (stratknopjes en pupring een half uurtje op 120 graden )

    Kamertemperatuur cola werkt ook, duurt alleen langer, verwarmd werkt beter. Cola is serieus een goeie ontroester, fietskettingen heb ik er succesvol mee gereinigd. De mythbusters hebben het ook al eens bevestigd.

    De cola naderhand niet meer opdrinken.

    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    wat beter werkt dan cola is natuurazijn )of huishoudazijn. Het is zuurder en vreet de roest sneller weg. Nadat je het er uit haalt wel goed neutraliseren, maar dat geldt ook voor spul wat in de cola lag. Deze techniek wordt veel gebruikt voor ontroesten van oud gereedschap en zo.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    heheh vertrouw je me niet meer na het plastic in de oven debacle? (stratknopjes en pupring een half uurtje op 120 graden ) ...
    Grenzeloos! Ik leer hier nog elke dag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    ....
    De cola naderhand niet meer opdrinken.

    En weer wat geleerd!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2013
    Locatie
    HeadTown
    Berichten
    17

    Standaard

    hey allemaal
    ben weer goed bezig geweest.
    heb alle scheuren nu gelijmt met gewoon houtlijm.
    ik ben ook nog even met mijn ma meegeweest ze moest naar de karwei dus kon ik meteen
    een staaf schroefdraad en een hardhouten plank halen om zo zelf een lijmklem te maken
    die de druk meer verdeeld.
    die wekt best!
    ga zo even de topkam afmaken en nog een tip voor jullie!.
    als je een topkam van vurenhout of wat dan ook maakt. pak een dikke marker zwart..
    en stift hem gewoon goed in!
    je ziet geen verschil met verf.. ik bijna niet teminste

    hier nog wat foto`s (''Usb Stick zoeken voor geheugen kaart :S")

    body in de lijm 1


    body in de lijm 2


    Zelfbouw lijmklem (Fsc hout xD meer staat dr niet op het ruikt wel lekker)
    http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-OJIYAUTY.jpg

    De 2e staartstuk die ik erbij had gekocht


    Dat was het ik kan nog wel een foto maken van de topkam als je dat wilt?
    de tuners liggen in de cola maar er is een zo een tube noem ik dat maar eraf..
    dus eigenlijk heb ik aleen nog maar de kopere plaatjes
    Music was my first thing.. And its gonna be my last...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Kan je niet een topkam van been maken ofzo? sws slijtvaster en minder bewerkelijk.. Maar wel lekker bezig, man!

    Edit: Hoeft niet zo moeilijk te zijn: je koopt een stuk runderdijbeenbot bij de slager, als je vertelt waarvoor het is, krijg je het voor een paar kwartjes mee. een paar uur uitkoken en met een ijzerzaag zagen. Leerzaam en niet al te moeilijk. Stinkt wel!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 23 maart 2013 om 18:12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Echt groot zijn je fototjes niet, heeft dat een reden?
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2013
    Locatie
    HeadTown
    Berichten
    17

    Standaard

    haha ja die (Klote.) mijnalbum
    ik had ze op minifoto staan maar ik dacht dat komt wel goed ik had geen tijd meer.
    mijn accu van mijn pc was leeg dus tja..
    Ik heb hem nu gelijmd en ik kan je zeggen! voor de 9,- die ik betaalde voor de benodigd heden voor de home made lijmklem
    heb ik er nu pas 1 van gemaakt ik denk dat ik er 3 van kan maken en aangezien het FSC hardhout is Ruikt het verdomt lekker en het is nog sterk ook. ik wil morgen gaan kijken of ik er van skai leer kleine stukjes leer op kan maken zodat je geen krassen krijgt
    nog een tip als je ze ook gaat maken (dan stuur ik nog wel een paar foto`s) Boor 3 gaten van 6 mm als je die hebt geboord beetje heen en weer met je boor. 6mm dik schroefdraad erin met 2 vleugelmoeren.
    boor 3 gaten naast elkaar als je dan een hoek moet lijmen dan kan je het schroefdraad in het best passende gat stoppen
    om zo meer druk te krijgen en een betere lijmverbinding. ik heb van mijn pa`s schuur van een bakjes stellage van die tussenschotjes gepakt van plastic. daarmee heb ik de lijm uitgesmeerd en het werkt perfect!
    zometeen even kijken bij de lijm en dan kan ik hem morgen compleet gaan schuren. en als ik dan opschiet?
    even kijken voor mooie kleur en gaan met die handel!

    Zou het mooi zijn om de gitaar zelf in de vintage blue te zetten met een zwarte binding of crème binding?
    ik krijg als het goed is maandag een stukje Notenhout binnen van Cocobolo
    Voor op het tunergedeelte!

    ik ga weer vedder! ik heb zin om gitaar te gaan spelen dus ik hoop niet meer tegenslagen te vinden..
    ohja ik heb nog 2 gitaren staan en een hondo h76 in onderdelen moet nog 3x witte laag op....
    dus spelen kan wel maar op deze...

    (Rizz als hij af is kan je hem mischien wel komen uitproberen hoor! ik woon in hoofddorp lisse is niet zo ver weg?)
    Music was my first thing.. And its gonna be my last...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top