Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard Tubescreamer als standalone overdrive, welke?

    Hallo,

    Ik zoek een tubescreamer die ik wil gebruiken als standalone overdrive voor mn voxxen.
    Wat vinden jullie van een TS9 of een TS10 op een ac30. Of kan ik beter voor een SD-1 gaan.
    Ik zoek een lekkere overdrive voor wat blues, rockachtige dingen. Ik heb voor deze voorselectie gekozen omdat ik las dat the Edge deze ook gebruikt(e), en zijn sound vind ik altijd erg goed.
    Heeft iemand ook ervaring met een HardWire Tube Overdrive?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als stand-alone drive pedaal kan ik zeker de Fulltone Fulldrive aanraden. In feite niet veel anders dan een opgepimpte tubescreamer, waar je veel kanten mee op kan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zoek een tubescreamer die ik wil gebruiken als standalone overdrive voor mn voxxen.
    Wat vinden jullie van een TS9 of een TS10 op een ac30. Of kan ik beter voor een SD-1 gaan.
    Ik zoek een lekkere overdrive voor wat blues, rockachtige dingen. Ik heb voor deze voorselectie gekozen omdat ik las dat the Edge deze ook gebruikt(e), en zijn sound vind ik altijd erg goed.
    Heeft iemand ook ervaring met een HardWire Tube Overdrive?
    Weet je wat edge allemaal nog meer gebruikt? :P wat niet eigenlijk? 2 volle racks met allemaal digitale effecten en processors ed . Ik denk dat die tubescreamer dan nog weinig uithaalt in zn sound :P

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Als je daarmee die milde drive sound bedoelt, kun je wel meer kanten op. De Hardwire is voor zover ik kon nagaan grotendeels een TS met iets meer mogelijkheden, MI Audio is een iets vettere TS-achtige die iets beter als standalone overdrive is te gebruiken. Maar afhankelijk van welke specifieke sound je zoekt, is er zo veel mogelijk. Voor de defintie en 'rinkel' in het hoog is het juiste plectrum een heel serieuze tip. Beetje volume uit de eindtrap en de juiste speakers doen ook een hoop, zacht uitgedrukt. Voor dezelfde sound op vriendelijkere volumes: gewoon naar andere drives kijken, er zijn vele wegen die naar Rome leiden
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Zelf vind ik de combinatie AC30 - Tubescreamer nogal moeilijk, wat mij betreft werkt dat niet zo goed. Misschien dat de Hardwire CM-2 (de tube overdrive) beter samenwerkt met een Vox dan een gewone TS. Zelf zou ik eerder gaan voor een 'bruinere' overdrive/distortion, zoals het broertje van de CM-2 de SC-2 (Valve distortion) of een Catalinbreed Dirty Little Secret. Alleen betwijfel ik of dat je richting geluid van The Edge brengt. Gewoon lekker veel pedaaltjes uitproberen in de winkel
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    O jawel hoor. Het stond te ver van de originele vraag af om het te melden, maar ik heb met de DLS destijds erg overtuigende Edge sounds gehad, vooral met een ES335 en uiteraard de Deluxe Memory Man. Old school sound met de Explorer, dat werk dus.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Locatie
    Volendam NH
    Berichten
    518

    Standaard

    Ze zijn redelijk duur maar wel ontzettend goed. Jam pedals tube dreamer 58, 72, + en 88. Als je de drive standalone wil gebruiken raad ik je de tubedreamer + of 88 aan. Allemaal gebaseerd op tubescreamers, maar wel allemaal anders.

    Hier op de site heb je nog wat soundjes ook:

    http://www.jampedals.com/tubedreamer/

    Ik heb zelf de 72, sindsdien gebruik ik mijn timmy een stuk minder.
    Gear: Paul Reed Smith CU-22 + Fender Stratocaster '57 customshop relic + Fender telecaster -->
    EQD dirt transmitter --> Boss Tu3 --> Fulltone OCD --> Timmy --> Xotic RC booster --> Diamond memory lane jr. --> Boss dd6 --> Fender Supersonic 22.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juni 2008
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    220

    Standaard

    http://www.jhspedals.com/tech-articles/ Moet je hier even kijken (ff naar beneden scrollen). Deze man heeft een hele lijst met varianten van de tubescreamer. Ik haatte de originele tubescreamer (heb 2 uit de jaren 80 gehad) en nu speel ik op een BB preamp wat dus ook een tubescreamer-achtige schijnt te zijn haha. Maar misschien kun je wat pedalen uit die lijst checken!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Geen ervaring mee, maar dit pedaal vind ik als stand-alone ook erg vet klinken. Klinkt voor mij als een meer open tubescreamer:





    Hendriks hier op het forum heeft er volgens mij eentje, zo uit m'n hoofd, misschien kan hij er meer over vertellen.

  10. #10

    Standaard

    De DLS heb ik gehad, helaas alleen met mn Blues Deluxe en weer verkocht. Ik zal de SC-1 ook even checken. Ik had wat voorwerk gedaan bij, inderdaad burgerman666 op youtube. Helaas doet hij alles goed klinken haha. Een tijd geleden stond ik dan ook, vanwege Brum's filmpje, op het punt de 72 degrees te kopen. Kan Hendriks hier misschien meer over vertellen? Ben erg benieuwd!
    Ik zoek inderdaad een milde drive, niet perse the edge hoor, maar die vind ik opzich een lekkere drive sound hebben. Ik gebruik nu een Rat als main overdrive, maar die is toch wat te agressief en te distinctief zegmaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top